IQ-tuning wrote:Såg bilderna på din snurra, har du kollat att du får dit termostathuset med det insuget?
Måste lösa det på våran med liknande insug, får ej plats på våran... Funderar på att ta bort termostathuset helt nu...
Jajjamen, det går på med insuget monterat, men det är fanimig på pricken. Men jag ska få det att lira med slangar och allt på om jag fräser bort kragen på huset på anslutningen närmast insuget, för annars går inte slangen på. Sån passning är det på grejjerna.
Känner igen problemet, blir strul när man ska på med PPF fuelrail anslutning hamnar i termostat huset , men det går kanske att lösa
Porsche 964
G:a bilen: BMW E30 M30 541Hk
-----------------------------
1x GSXR1000 '05
1x R1 '04
----------------------------- Christian & Mikael Kascha
IQ-tuning wrote:Såg bilderna på din snurra, har du kollat att du får dit termostathuset med det insuget?
Måste lösa det på våran med liknande insug, får ej plats på våran... Funderar på att ta bort termostathuset helt nu...
Jajjamen, det går på med insuget monterat, men det är fanimig på pricken. Men jag ska få det att lira med slangar och allt på om jag fräser bort kragen på huset på anslutningen närmast insuget, för annars går inte slangen på. Sån passning är det på grejjerna.
Känner igen problemet, blir strul när man ska på med PPF fuelrail anslutning hamnar i termostat huset , men det går kanske att lösa
Ja just fan, det har jag inte tänkt på, hmm, men det borde väl gå att lösa, sätta banjon vid termostat huset och anslutningen in i röret emot torpeden kanske?
Oj
Själv har jag haft några chassidetaljer liggandes i ett elektrolytbad med förhöjd spänning i nästan en vecka nu. Än är det inte i närheten av ditt resultat.
AndersJ wrote:Oj Själv har jag haft några chassidetaljer liggandes i ett elektrolytbad med förhöjd spänning i nästan en vecka nu. Än är det inte i närheten av ditt resultat.
1 vecka? Oj.
Detta uppnådde jag efter 24h med 3 påsar citron syra och 8 liter varmvatten. Va ett rost skikt på ungefär 2mm som låg utanpå, siffrorna och bokstäverna va oläsliga.
Går nog ännu fortare med fler påsar.
IQ-tuning wrote:Såg bilderna på din snurra, har du kollat att du får dit termostathuset med det insuget?
Måste lösa det på våran med liknande insug, får ej plats på våran... Funderar på att ta bort termostathuset helt nu...
Jajjamen, det går på med insuget monterat, men det är fanimig på pricken. Men jag ska få det att lira med slangar och allt på om jag fräser bort kragen på huset på anslutningen närmast insuget, för annars går inte slangen på. Sån passning är det på grejjerna.
IQ-tuning wrote:Såg bilderna på din snurra, har du kollat att du får dit termostathuset med det insuget?
Måste lösa det på våran med liknande insug, får ej plats på våran... Funderar på att ta bort termostathuset helt nu...
Jajjamen, det går på med insuget monterat, men det är fanimig på pricken. Men jag ska få det att lira med slangar och allt på om jag fräser bort kragen på huset på anslutningen närmast insuget, för annars går inte slangen på. Sån passning är det på grejjerna.
Precision på grejerna vettu....
Exakt, jag beställde insuget i "tight fit" utförande.
Men det passar så vem är mer nöjd än jag?
kopi wrote:blev najs med badet.. tack för tipset!! min turbo är minst lika fin nu! Jobba på nu!
Låter kanon det. Nu ska jag beställa lite delar.
Nemesis_turbo wrote:törs man lägga turbon i ett sådant bad? tar den inga skador osv om de råkar komma in vatten eler så i oljekanaler osv?? eller e de ingen fara??
Japp, men som sagt så måste du plocka isär den först.
pelko wrote: Olala, blev ju kanon!
Ska dumförklara mig nu, men vattnet kan ju bara hållas varmt ett tag efter att du har stoppat i sakerna, det kyls ju ner sen?
Haha, trevlig helg!
mvh Mathias
Ja precis, om du inte har en värmare av nått slag att ha det på.
Men har du 5 påsar på 10 liter vatten så är det effektivaste stadiet klart innan vattnet är kallt.
Elajl wrote:Köpt grenröret av långhårig man från Falun? Hehe Jag sålde det till han i vintras tor jag det var... Det är Petri som har byggt det och har haft det i sin E34..kul å veta kanske
Stämmer bra det Carpimp här på forumet. Okay, det visste jag inte, men jag visste att Petri byggt det. Jo det är alltid kul att veta lite historia bakom grejjerna.
Jag köpte hans alu insug och msi v3 som han hadde till salu samtidigt som grenröret...skulle köpt grenröret med men ekonomin sa stopp (eller mest var det nog regeringen hemma )...Var i falun och hämtade sakerna..mycket trevlig snubbe..
Gillar ditt bygge...följer den och alla andra m30 byggerna här på forumet då jag bygger själv på en m30
Elajl wrote:Köpt grenröret av långhårig man från Falun? Hehe Jag sålde det till han i vintras tor jag det var... Det är Petri som har byggt det och har haft det i sin E34..kul å veta kanske
Stämmer bra det Carpimp här på forumet. Okay, det visste jag inte, men jag visste att Petri byggt det. Jo det är alltid kul att veta lite historia bakom grejjerna.
Jag köpte hans alu insug och msi v3 som han hadde till salu samtidigt som grenröret...skulle köpt grenröret med men ekonomin sa stopp (eller mest var det nog regeringen hemma )...Var i falun och hämtade sakerna..mycket trevlig snubbe..
Gillar ditt bygge...följer den och alla andra m30 byggerna här på forumet då jag bygger själv på en m30
Mvh
Okay, tror bestämt att det är robbz som tillverkat det insuget.
Ja han är riktigt trevlig, snäll och förstående.
Jasså? Det var trevligt att höra, gillar personligen M30, E28 och E34 trådar bäst då man har pysslat mest med dessa. Hoppas på mer 5 serie turbos!