Page 6 of 6
Posted: 21 Apr 2007, 16:37
by Chrille
Posted: 21 Apr 2007, 20:06
by Svintoleffe
Bra att det löste sig då visade det sig att jag hade rätt jag var i närhetnnär jag skrev krysskilen ialal fall
Tyder ju lite på att du fusk kollade med
Posted: 21 Apr 2007, 20:45
by Chrille
Nä men jag kollade krysskilen genom att ställa motorn i ÖD genom att köra en skruvmejsel genom tändstiftshålet och sen kolla på min gamla kamdrevs-markering och den stod rätt.
Så inte fan fusk kollade jag
Posted: 22 Apr 2007, 07:37
by Svintoleffe
Okej då jag ahde fel då, tänkte mest på efter som att det hade delat på sig men jag tänker väll fel som vanligt.
Posted: 22 Apr 2007, 09:06
by Chrille
He he... hade jag bara känt på remhjulet direkt så hade jag ju märkt det...
Lite klantigt är jag ju allt
Posted: 22 Apr 2007, 10:43
by Svintoleffe
Bra att det löste sig, hade ett liknade fel förut på röda bilen det första felet på den dne gick när dne var kall påalal cylindrarna, sen när dne blev varm då gick den på typ fyra burkar, o då skrev dom attd et var vakum läcke så jag tog start gas o sprayade där över insuget o slangen, men det hjälpte inte, så var det en gammal jobabr kompis som saåt mig faskien du har nog tjuvluft sa han, oså tog han startgas o sprayade under insuget, då var det slangen som sitter udnerdär som tjuvade, luft.
Så jag kan meddela att jag har varitlikadan:)
Bra att det löste sig
Posted: 22 Apr 2007, 17:19
by AndersJ
Förstog jag dig rätt om alla bultar på triggerhjulet hade släppt så att triggerhjulet glappade mot medbringaren?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
Posted: 22 Apr 2007, 17:51
by Chrille
Nej remhjulet och trigerhjulet hade delat sig i bussningen.