Page 6 of 22
Posted: 24 Apr 2006, 22:12
by peppe
Orginal oljekylaren är äcklig.
Det vi har listat ut är:
1. Den går inte att flytta, för slangarna är gay och det ska vara så enl. bmw.
2. Den börjar läka utan anledning, och olja är ju aldrig kul.
3. Funkar smutt utan om man inte tänker åka långlopp i Sahara.
Posted: 24 Apr 2006, 22:27
by flp
hehe. emil sa ju att de var bra me rostskydd
(olja)
Posted: 26 Apr 2006, 06:37
by flp
har iaf fått ihop oljekylaren nu. grenröret skall blästras invändigt ikväll, blir att försöka få dit alla saker imorn, samt svetsa downpipe fläns och röret ut från wastegaten. om nu inte någonting mer racklar.
MVH Micke
Posted: 01 May 2006, 13:01
by peppe
Har du snytigt ur maskin ännu? HX40in borde vissla på rätt skönt.
Posted: 01 May 2006, 13:12
by flp
jodå, den går faktiskt rätt bra. jävligt kul att köra med mina 17"are .. går att åka på hage på 3an
måste skaffa nå andra däck till EDPS iaf .. hehe
Posted: 01 May 2006, 14:12
by johanedstrom
har du mappat om nå efter turbo byte? eller det kanske inte behövs.. nu måste du bara ställa upp soppatrycket lite
Posted: 01 May 2006, 19:43
by flp
vi mappade om lite snabbt. den gick på lambda 0.88-0.89 på högre varv innan vi mappade om. så det var ju inte såå fuckat iaf
Posted: 04 May 2006, 17:10
by flp
nu har ja iaf tagit lite bilder med nya turbon åde.
gjorde ett litet dieselutblås
på turbon åde:
MVH Micke
Posted: 01 Jun 2006, 20:54
by flp
längesen man skrev här. kopplingen gav iaf upp vid nästan 0.9bar laddtryck
så nu laddar jag ca 0.6.
får en sachs 618 och 4pucks sinterlamell på måndag iaf, så då blir det att byta och ställa upp laddtrycket igen.
testade med min värsting 486a idag, provade ställa varvstoppen på 7k, dock var spridaröppettiderna 20-21ms så jag drog ner varvstoppen igen
blir iaf att köra EDPS Piteå den 10onde.
MVH Micke
Posted: 29 Jun 2006, 21:22
by worre
nu lever detta as igen efter efter topp spräckning
lite godis som nu har tillkommit är 524tds vev b20 stakar oringat block
1000cc spridare
så nu ska vi ut och mappa om
Posted: 29 Jun 2006, 21:28
by peppe
Ja, en 500hk maskin med andra ord
Posted: 29 Jun 2006, 23:16
by flp
jag körde iaf hem den idag. tror jag ska investera i ny kylare dock. ligger på 90-92grader landsvägskörning me full värme. märkte att jag har fullt ladd vid ca 3000 nu istället för 3500 som de var tidigare (0.5bar kör ja me nu)
har hållt ihop 4mil nu också.
kommer lite bilder bara jag får dem från worres kamera
MVH Micke
Posted: 30 Jun 2006, 05:14
by peppe
90-94 grader har jag på min maskin med, med 535 kylare och grotesk SPAL fläkt.
Då har jag en snäll termostat, så jag förstår inte vad felet kan vara :/
Posted: 30 Jun 2006, 06:50
by Spiidfriik
Har ni kollat att 92 grader på skärmen verkligen är 92 "äkta" grader?
Posted: 30 Jun 2006, 08:26
by flp
har inte kollat det. du kanske har någon smart uppfinning du vill dela med dig av?
sugen på att åka och mappa lite ikväll spiiidfriik?
MVH Micke
Posted: 30 Jun 2006, 12:56
by peppe
Spiidfriik wrote:Har ni kollat att 92 grader på skärmen verkligen är 92 "äkta" grader?
VEMS tycker att det är 92 - 94 grader, sedan tycker min andra mätare att det är ca 10 - 12 grader kallare på väg in efter kylaren.
Vilket jag inte tycker är helt orimligt. Tipps på hur man skulle kunna mäta det?
Posted: 30 Jun 2006, 16:29
by _BeeMeR_
härligt att den lever igen då.. så toppen verakr funka bra!?
///zemrén