BMW 325 E30 Turbo 10.59@211km/h. 643rwhp

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Orginal oljekylaren är äcklig.

Det vi har listat ut är:

1. Den går inte att flytta, för slangarna är gay och det ska vara så enl. bmw.

2. Den börjar läka utan anledning, och olja är ju aldrig kul.

3. Funkar smutt utan om man inte tänker åka långlopp i Sahara.
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Post by flp »

hehe. emil sa ju att de var bra me rostskydd ;) (olja)
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Post by flp »

har iaf fått ihop oljekylaren nu. grenröret skall blästras invändigt ikväll, blir att försöka få dit alla saker imorn, samt svetsa downpipe fläns och röret ut från wastegaten. om nu inte någonting mer racklar.

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Har du snytigt ur maskin ännu? HX40in borde vissla på rätt skönt.
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Post by flp »

jodå, den går faktiskt rätt bra. jävligt kul att köra med mina 17"are .. går att åka på hage på 3an :) måste skaffa nå andra däck till EDPS iaf .. hehe
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
User avatar
johanedstrom
Posts: 119
Joined: 21 Nov 2005, 08:40
Location: piteå

Post by johanedstrom »

har du mappat om nå efter turbo byte? eller det kanske inte behövs.. nu måste du bara ställa upp soppatrycket lite :)
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Post by flp »

vi mappade om lite snabbt. den gick på lambda 0.88-0.89 på högre varv innan vi mappade om. så det var ju inte såå fuckat iaf :)
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Post by flp »

nu har ja iaf tagit lite bilder med nya turbon åde.

gjorde ett litet dieselutblås :)
Image

på turbon åde:
Image
Image

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Post by flp »

längesen man skrev här. kopplingen gav iaf upp vid nästan 0.9bar laddtryck :( så nu laddar jag ca 0.6. :evil:

får en sachs 618 och 4pucks sinterlamell på måndag iaf, så då blir det att byta och ställa upp laddtrycket igen.

testade med min värsting 486a idag, provade ställa varvstoppen på 7k, dock var spridaröppettiderna 20-21ms så jag drog ner varvstoppen igen :)

blir iaf att köra EDPS Piteå den 10onde.

MVH Micke :evil:
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
User avatar
worre
Posts: 764
Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:

Post by worre »

nu lever detta as igen efter efter topp spräckning
lite godis som nu har tillkommit är 524tds vev b20 stakar oringat block
1000cc spridare
så nu ska vi ut och mappa om :lol:
tokig dåre från urskogen
+46730205517
WWW.Nontraction-racing.com
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Ja, en 500hk maskin med andra ord :)
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Post by flp »

jag körde iaf hem den idag. tror jag ska investera i ny kylare dock. ligger på 90-92grader landsvägskörning me full värme. märkte att jag har fullt ladd vid ca 3000 nu istället för 3500 som de var tidigare (0.5bar kör ja me nu)
har hållt ihop 4mil nu också. :)


kommer lite bilder bara jag får dem från worres kamera :)

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

90-94 grader har jag på min maskin med, med 535 kylare och grotesk SPAL fläkt.

Då har jag en snäll termostat, så jag förstår inte vad felet kan vara :/
User avatar
Spiidfriik
Posts: 561
Joined: 29 Nov 2005, 20:20
Location: Piteå
Contact:

Post by Spiidfriik »

Har ni kollat att 92 grader på skärmen verkligen är 92 "äkta" grader?
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Post by flp »

har inte kollat det. du kanske har någon smart uppfinning du vill dela med dig av? :)

sugen på att åka och mappa lite ikväll spiiidfriik?

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Spiidfriik wrote:Har ni kollat att 92 grader på skärmen verkligen är 92 "äkta" grader?


VEMS tycker att det är 92 - 94 grader, sedan tycker min andra mätare att det är ca 10 - 12 grader kallare på väg in efter kylaren.

Vilket jag inte tycker är helt orimligt. Tipps på hur man skulle kunna mäta det?
_BeeMeR_
Posts: 547
Joined: 21 Nov 2005, 17:59
Location: Luleå

Post by _BeeMeR_ »

härligt att den lever igen då.. så toppen verakr funka bra!?

///zemrén
(O=00=O)
BMW 320D Touring -07 M-Paket
BMW 328tic -76 Såld
BMW 540ia -94 Såld

070-539 68 17
Post Reply