
Ascona A m50b28 V.i.T. såld..
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: Ascona A m50b28 V.i.T. Route of sweden Gotlandring!
Såg den vackra skapelsen på ön igår!!
Vilken dag skall du ut och köra på g-ring?

E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
Re: Ascona A m50b28 V.i.T. Route of sweden Gotlandring!
Körningen var i lördags :/ 

M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Ascona A m50b28 V.i.T. Route of sweden Gotlandring!
Efter Italien o gardasjön då drog vi vidare till Gotland för att köra på ringen med http://www.routeofsweden.com" onclick="window.open(this.href);return false;!
Inledde dan med kika runt i visby och sen iväg till banan, gick finfint hela dan, satte 1.33.6 som bästa tid, sen i slutet på dan vart man övermodig som vanligt
!



På kvällen var det fest på Supper/Burmeister med Route of Sweden gänget, sen iväg med en gammal barndomsvän till Kharma och röja loss en stund
!!

Idag så byttes uniballsen i framvagnen från KISSBAJS-Snowball uniballs till Robodal MTE från mecmove, skillnaden i kvalitet är, obeskrivlig..

Kådisarna är också bra mycket bättre än dem gamla brickorna + schyssta rostfria brickor!


Bytte också skruvarna till övre spindelleden till m10x1 med tjocka brickor, dem har en tendens att lossa på banan ibland. Inte längre!
Sen vart det en tur till Turbobanditen på ekerö, där fick jag punka, åkte o la om 2 däck hos kompis Fredrik/Lasse hanson på färingsö, sen vidare hemåt!
Lagom låg nu..



MVH Erik
Inledde dan med kika runt i visby och sen iväg till banan, gick finfint hela dan, satte 1.33.6 som bästa tid, sen i slutet på dan vart man övermodig som vanligt




På kvällen var det fest på Supper/Burmeister med Route of Sweden gänget, sen iväg med en gammal barndomsvän till Kharma och röja loss en stund


Idag så byttes uniballsen i framvagnen från KISSBAJS-Snowball uniballs till Robodal MTE från mecmove, skillnaden i kvalitet är, obeskrivlig..

Kådisarna är också bra mycket bättre än dem gamla brickorna + schyssta rostfria brickor!


Bytte också skruvarna till övre spindelleden till m10x1 med tjocka brickor, dem har en tendens att lossa på banan ibland. Inte längre!
Sen vart det en tur till Turbobanditen på ekerö, där fick jag punka, åkte o la om 2 däck hos kompis Fredrik/Lasse hanson på färingsö, sen vidare hemåt!
Lagom låg nu..



MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Ascona A m50b28 V.i.T. Route of sweden Gotlandring!
Jäkligt kul å se att du brukar bilen så mkt!
Är nog få på forumet som har så många mil i bilen som du
Någon film från körningen på gotlandring? Mvh
Är nog få på forumet som har så många mil i bilen som du

Någon film från körningen på gotlandring? Mvh
Daniel Carlsson
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Re: Ascona A m50b28 V.i.T. Route of sweden Gotlandring!
Det är för dyrt för att inte användas 
Tyvärr hade jag glömt gopron hemma :/

Tyvärr hade jag glömt gopron hemma :/
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Ascona A m50b28 V.i.T. Route of sweden Gotlandring!
1.33 är fan inte illa pinkat!! Det tar en stund att lära sig banan, men den är fan kul! eller va tycker du?erikjakan wrote:Efter Italien o gardasjön då drog vi vidare till Gotland för att köra på ringen med http://www.routeofsweden.com" onclick="window.open(this.href);return false;!
Inledde dan med kika runt i visby och sen iväg till banan, gick finfint hela dan, satte 1.33.6 som bästa tid, sen i slutet på dan vart man övermodig som vanligt!

E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
Re: Ascona A m50b28 V.i.T. Route of sweden Gotlandring!
under 1.30 känns det som det ska vara när allt lirarBmWkrille wrote:1.33 är fan inte illa pinkat!! Det tar en stund att lära sig banan, men den är fan kul! eller va tycker du?erikjakan wrote:Efter Italien o gardasjön då drog vi vidare till Gotland för att köra på ringen med http://www.routeofsweden.com" onclick="window.open(this.href);return false;!
Inledde dan med kika runt i visby och sen iväg till banan, gick finfint hela dan, satte 1.33.6 som bästa tid, sen i slutet på dan vart man övermodig som vanligt!

En grej jag störde mig sjukt på är att den är så dåligt sopad, så fort man inte kör i exakt idealspår så är det ett helvete med greppet...
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Ascona A m50b28 V.i.T. Route of sweden Gotlandring!
Jo det är lite synd, banan är allmänt dåligt skött pga dålig ledning. Det har varit idiellt arbete mot körning i utbyte, men när det väl kom till kritan med körningen fick man inget etc... så det är inte så mycket folk som ställer upp längre. Sen är jag och "gänget" typ portade för lägger man nån cm lakrits utför idealspår får man inte köra! Vi är inte så mycket för time-attack så att säga 

E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
Re: Ascona A m50b28 V.i.T. Route of sweden Gotlandring!
Trist när det är så :/.
Här är lite bilder från Battle Royal 3 som kördes förra veckan!



Bettade fint med en extra växellåda i skuffen =)
Här är lite bilder från Battle Royal 3 som kördes förra veckan!



Bettade fint med en extra växellåda i skuffen =)
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Ascona A m50b28 V.i.T. Route of sweden Gotlandring!
många har frågat säkert tusen gånger men vad väger bilen i nuläget?
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ascona A m50b28 V.i.T. Route of sweden Gotlandring!
1050 med full tank!
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Ascona A m50b28 V.i.T. Route of sweden Gotlandring!
......... shiterikjakan wrote:1050 med full tank!


nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ascona A m50b28 V.i.T. Route of sweden Gotlandring!
Ja det märks, men den vägde 900 med cih och opelaxel, det är rätt ok, allt över 1000 är för mkt
..

M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Ascona A m50b28 V.i.T. Route of sweden Gotlandring!
Tröttnade på dem gamla solida bakskivorna, nu blev det ventilerade 263mm från 240 i bak!
Allt gick smidigt förutom att man får svarva av lite på navets diameter på drivaxlarna, dem är 142 och skivan är 139mm inv.



Hoppas på bättre prestanda nu
/Erik
Allt gick smidigt förutom att man får svarva av lite på navets diameter på drivaxlarna, dem är 142 och skivan är 139mm inv.



Hoppas på bättre prestanda nu

/Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Ascona A m50b28 V.i.T. Route of sweden Gotlandring!
Gött med bromskylning bak med, är nog inte många som tänker så^.
Hur gör du med bromsbalansen, reducerventil eller har du riktig bromsvåg?
Hur gör du med bromsbalansen, reducerventil eller har du riktig bromsvåg?
Daniel Carlsson
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Re: Ascona A m50b28 V.i.T. Route of sweden Gotlandring!
Bromskylning är aldrig fel =)!
Den var fucked up innan, tog för lite bak. Nu har jag iof också en tilton reduceringsventil som sitter på bakkretsen.
Har den typ på mittenläget nu
MVH Erik
Den var fucked up innan, tog för lite bak. Nu har jag iof också en tilton reduceringsventil som sitter på bakkretsen.
Har den typ på mittenläget nu

MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Ascona A m50b28 V.i.T. Route of sweden Gotlandring!
Nej menar du som använder din bil lite mer aktivt så lär det inte skada 
Ah fungerar bra med bromsreducering alltså, lär till något sådant på min med.. den jäveln bromsar mer bak än fram, blir lite spännande i högre farter när man ska bromsa.
Du får ta och filma nästa bankörning tkr jag!

Ah fungerar bra med bromsreducering alltså, lär till något sådant på min med.. den jäveln bromsar mer bak än fram, blir lite spännande i högre farter när man ska bromsa.
Du får ta och filma nästa bankörning tkr jag!

Daniel Carlsson
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo