Page 50 of 61
Posted: 18 Oct 2010, 17:59
by Dawe_A
Hehehe jag ska åka ifrån er båda 2 så grevfen, svälj din stolthet!!
Blekingefilmen blir nog minst sagt trevlig om maskinerna är ihop och håller
Posted: 18 Oct 2010, 20:45
by CrazyVikingsRacing
Dawe_A wrote:Hehehe jag ska åka ifrån er båda 2 så grevfen, svälj din stolthet!!
You got balls kid, I´ll give you that
.
Men detta kommer bli roligt och se
.
Posted: 18 Oct 2010, 20:59
by Grefven
Dawe_A wrote:Hehehe jag ska åka ifrån er båda 2 så grevfen
Ja det kommer du göra lätt med den kärran.
Jag ska bara köra ifrån skoglund en gång. Sen säljer jag allt och köper porsche som brukis.
Posted: 18 Oct 2010, 21:13
by Dawe_A
Grefven wrote:Dawe_A wrote:Hehehe jag ska åka ifrån er båda 2 så grevfen
Ja det kommer du göra lätt med den kärran.
Jag ska bara köra ifrån skoglund en gång. Sen säljer jag allt och köper porsche som brukis.
I do big boy things, I make big boy noise *nickar med huvudet*
Hehe va inte de minsta allvarlig egentligen... Men så kanske det är, men ska egentligen inte öppna truten förens bilen är startad & klar i bänken
Posted: 18 Oct 2010, 21:51
by Grefven
Dawe_A wrote:startad & klar i bänken
Skoglund säger att han e snabbast trots att den står på pallbockarna ännu
Ellisson kommer bli riktigt giftig oxå. (är han redan iofs). Han sparar inte på krutet.
Posted: 18 Oct 2010, 22:31
by m_ellisson
Grefven wrote:Dawe_A wrote:startad & klar i bänken
Ellisson kommer bli riktigt giftig oxå. (är han redan iofs). Han sparar inte på krutet.
Jag SKA ha 200 hk till
Kör mot alla som vill bara jag får köra med slicks så annars ingen mening!
Posted: 18 Oct 2010, 22:40
by Dawe_A
m_ellisson wrote:Grefven wrote:Dawe_A wrote:startad & klar i bänken
Ellisson kommer bli riktigt giftig oxå. (är han redan iofs). Han sparar inte på krutet.
Jag SKA ha 200 hk till
Kör mot alla som vill bara jag får köra med slicks så annars ingen mening!
Med gatdäck ligger jag´´typ`` jämt med std volvo 740, tills jag får i 4an
Haha..Bara kastar motordelar omkring mig
go hard or go home!!
Funderar på om man ska köra 1260cc spridare eller om man ska fläska på och verkligen ta ut vad maskinen tål med ett par 1680cc... Turbon pallar ju med en 900 hjulisar vad jag vet
men mitt mål efter att ha startat bilen och konstaterat att allt är som det ska, är faktiskt "inte mer" än 700 pollar på hjulen. (detta räknat med 1260cc spridare och e85) Men jag vet inte
Du har 1680cc väl magnus? Hur va det att köra bilen med 500 kusar på lågfart / varv med dom ?
Posted: 18 Oct 2010, 22:49
by m_ellisson
Dawe_A wrote:m_ellisson wrote:Grefven wrote:Dawe_A wrote:startad & klar i bänken
Ellisson kommer bli riktigt giftig oxå. (är han redan iofs). Han sparar inte på krutet.
Jag SKA ha 200 hk till
Kör mot alla som vill bara jag får köra med slicks så annars ingen mening!
Med gatdäck ligger jag´´typ`` jämt med std volvo 740, tills jag får i 4an
Haha..Bara kastar motordelar omkring mig
go hard or go home!!
Funderar på om man ska köra 1260cc spridare eller om man ska fläska på och verkligen ta ut vad maskinen tål med ett par 1680cc... Turbon pallar ju med en 900 hjulisar vad jag vet
men mitt mål efter att ha startat bilen och konstaterat att allt är som det ska, är faktiskt "inte mer" än 700 pollar på hjulen. (detta räknat med 1260cc spridare och e85) Men jag vet inte
Du har 1680cc väl magnus? Hur va det att köra bilen med 500 kusar på lågfart / varv med dom ?
Jadyu
Japp jag har 1680cc & har kört spridarna på ca 50% har jag för mig! Det är rätt ojämn gång på lägre varv. Går inte att få till det mycket bättre än vad det är i nuläget!
Posted: 18 Oct 2010, 22:53
by Dawe_A
m_ellisson wrote:Dawe_A wrote:m_ellisson wrote:Grefven wrote:Dawe_A wrote:startad & klar i bänken
Ellisson kommer bli riktigt giftig oxå. (är han redan iofs). Han sparar inte på krutet.
Jag SKA ha 200 hk till
Kör mot alla som vill bara jag får köra med slicks så annars ingen mening!
Med gatdäck ligger jag´´typ`` jämt med std volvo 740, tills jag får i 4an
Haha..Bara kastar motordelar omkring mig
go hard or go home!!
Funderar på om man ska köra 1260cc spridare eller om man ska fläska på och verkligen ta ut vad maskinen tål med ett par 1680cc... Turbon pallar ju med en 900 hjulisar vad jag vet
men mitt mål efter att ha startat bilen och konstaterat att allt är som det ska, är faktiskt "inte mer" än 700 pollar på hjulen. (detta räknat med 1260cc spridare och e85) Men jag vet inte
Du har 1680cc väl magnus? Hur va det att köra bilen med 500 kusar på lågfart / varv med dom ?
Jadyu
Japp jag har 1680cc & har kört spridarna på ca 50% har jag för mig! Det är rätt ojämn gång på lägre varv. Går inte att få till det mycket bättre än vad det är i nuläget!
Tror du det bara beror på spridarna enbart eller är det så pass låga varv så att det kan bero på att sprutet inte kan köra tändning och soppa sekventiellt? (Lär väl vara en blandning kanske..) Vad kör du med för sprut förresten?
Lär väl bli 1680cc för mig med, så man har lite att växa i som du en gång sa...
Posted: 18 Oct 2010, 23:39
by Pitbull
Grefven wrote:Dawe_A wrote:startad & klar i bänken
Skoglund säger att han e snabbast trots att den står på pallbockarna ännu
Ellisson kommer bli riktigt giftig oxå. (är han redan iofs). Han sparar inte på krutet.
Har aldrig påstått att ja är snabbast.
Det var ett satans tjatande om dom där pallbockarna. Det märks att du aldrig har byggt en gatbil..
Köpa en bil kan ju vem som helst göra!
Posted: 19 Oct 2010, 01:14
by CrazyVikingsRacing
Dawe_A wrote:m_ellisson wrote:Dawe_A wrote:m_ellisson wrote:Grefven wrote:Dawe_A wrote:startad & klar i bänken
Ellisson kommer bli riktigt giftig oxå. (är han redan iofs). Han sparar inte på krutet.
Jag SKA ha 200 hk till
Kör mot alla som vill bara jag får köra med slicks så annars ingen mening!
Med gatdäck ligger jag´´typ`` jämt med std volvo 740, tills jag får i 4an
Haha..Bara kastar motordelar omkring mig
go hard or go home!!
Funderar på om man ska köra 1260cc spridare eller om man ska fläska på och verkligen ta ut vad maskinen tål med ett par 1680cc... Turbon pallar ju med en 900 hjulisar vad jag vet
men mitt mål efter att ha startat bilen och konstaterat att allt är som det ska, är faktiskt "inte mer" än 700 pollar på hjulen. (detta räknat med 1260cc spridare och e85) Men jag vet inte
Du har 1680cc väl magnus? Hur va det att köra bilen med 500 kusar på lågfart / varv med dom ?
Jadyu
Japp jag har 1680cc & har kört spridarna på ca 50% har jag för mig! Det är rätt ojämn gång på lägre varv. Går inte att få till det mycket bättre än vad det är i nuläget!
Tror du det bara beror på spridarna enbart eller är det så pass låga varv så att det kan bero på att sprutet inte kan köra tändning och soppa sekventiellt? (Lär väl vara en blandning kanske..) Vad kör du med för sprut förresten?
Lär väl bli 1680cc för mig med, så man har lite att växa i som du en gång sa...
Han kör med megasquirt och det beror enbart på spridarna pga av att dom är för "stora"
Posted: 19 Oct 2010, 07:32
by Thörn
Tror du det bara beror på spridarna enbart eller är det så pass låga varv så att det kan bero på att sprutet inte kan köra tändning och soppa sekventiellt?
Det där har att göra med för liten cylindervolym i förhållande till spridaren.
Det tar ju ca en millisec att öppna/stänga en spridare då hamnar man farligt nära vad man skall ha i pulsvidd vid tomgång på dom och det blir väldans svårt att få till båda avgasvärden och gång.
Posted: 19 Oct 2010, 11:32
by ZAK
Om man läser lite här så gissar jag på att jag får montera gas i vinter och köra ifrån er allihopa med lättviktarn
Posted: 19 Oct 2010, 12:25
by Grefven
m_ellisson wrote:Grefven wrote:Dawe_A wrote:startad & klar i bänken
Ellisson kommer bli riktigt giftig oxå. (är han redan iofs). Han sparar inte på krutet.
Jag SKA ha 200 hk till
Kör mot alla som vill bara jag får köra med slicks så annars ingen mening!
man får köra med vad man vill. outlaw gatkörning har inga regler. om någon kör bilen på vägen och kör ifrån en annan bil där så är den snabbast.
jag vet att tjuuuren fick råpisk av vanliga standardbilar förr när an åkte gatdäck och 530hk i volvo 740. gammla bakvagnskonstruktioner kräver slicks eller lite modifieringar för att betta.
Posted: 19 Oct 2010, 14:32
by CrazyVikingsRacing
Thörn wrote:Tror du det bara beror på spridarna enbart eller är det så pass låga varv så att det kan bero på att sprutet inte kan köra tändning och soppa sekventiellt?
Det där har att göra med för liten cylindervolym i förhållande till spridaren.
Det tar ju ca en millisec att öppna/stänga en spridare då hamnar man farligt nära vad man skall ha i pulsvidd vid tomgång på dom och det blir väldans svårt att få till båda avgasvärden och gång.
Din förklaring var lite mer utförlig, det tackar vi för
.
Posted: 19 Oct 2010, 20:27
by m_ellisson
ZAK wrote:Om man läser lite här så gissar jag på att jag får montera gas i vinter och köra ifrån er allihopa med lättviktarn
Det får du nog göra
Posted: 19 Oct 2010, 20:35
by m_ellisson
Grefven wrote:m_ellisson wrote:Grefven wrote:Dawe_A wrote:startad & klar i bänken
Ellisson kommer bli riktigt giftig oxå. (är han redan iofs). Han sparar inte på krutet.
Jag SKA ha 200 hk till
Kör mot alla som vill bara jag får köra med slicks så annars ingen mening!
man får köra med vad man vill. outlaw gatkörning har inga regler. om någon kör bilen på vägen och kör ifrån en annan bil där så är den snabbast.
jag vet att tjuuuren fick råpisk av vanliga standardbilar förr när an åkte gatdäck och 530hk i volvo 740. gammla bakvagnskonstruktioner kräver slicks eller lite modifieringar för att betta.
Jo det är klart
Det är bara så jävla frustrerande att bli ifrånåkt av något med mindre mos..haha
Kan tänka mig det!