Page 50 of 80

Posted: 09 Mar 2009, 07:56
by Bäckis
Det där är SAAB.

Posted: 09 Mar 2009, 08:11
by Magnaten
wow

han kör med riktiga 8-kolvare :lol:







.....från kina

Posted: 09 Mar 2009, 08:30
by M3JONAS
Bäckis wrote:Det där är SAAB.


Japp, hoppas de funkar ändå ;) Har iaf gjort det tidigare å man måste ju stödja den konkurshotade svenska industrin genom att handla saabprylar ;)

Posted: 09 Mar 2009, 08:34
by M3JONAS
Magnaten wrote:wow

han kör med riktiga 8-kolvare :lol:


.....från kina


Japp, man kanske impar på kinaJonas/vision79 iaf ;)

Jag vet vad din åsikt om de prylarna Mange men vi får se om det funkar bra eller om du har rätt.
Hoppas att du har fel, annars blir du ju bergis ÄNNU drygare... ;)

Posted: 09 Mar 2009, 08:36
by Magnaten
M3JONAS wrote:
Magnaten wrote:Hoppas att du har fel, annars blir du ju bergis ÄNNU drygare... ;)


u know me, men du skulle ju aldrig erkänna om du tyckte att dom inte funkade tillfredställande, dom kommer funka kanoooon för dej :lol:

Posted: 09 Mar 2009, 11:01
by M3JONAS
Magnaten wrote:
M3JONAS wrote:
Magnaten wrote:Hoppas att du har fel, annars blir du ju bergis ÄNNU drygare... ;)


u know me, men du skulle ju aldrig erkänna om du tyckte att dom inte funkade tillfredställande, dom kommer funka kanoooon för dej :lol:


Precis, du har helt rätt!
Och om de skulle funka kanon för mig så skulle du aldrig tro på mig iaf, vad jag än skulle säga eller bevisa ;)
Eller hur MR "brääämbo-istheshit"? :P

Posted: 09 Mar 2009, 11:15
by Bäckis
SAAB munstyckena är OK. Lite dryga att montera kanske, men annars så...

Jobba på nu Jonas. Min topp åker på ikväll och jag hoppas ha den startad och klar före jag åker till Thailand 21:a Mars :)

Posted: 09 Mar 2009, 11:50
by Ludde
varför pyramid ringar? höll det inte? vad körde du med förut?


MVH

Posted: 09 Mar 2009, 12:35
by Vision79
M3JONAS wrote:
Magnaten wrote:wow

han kör med riktiga 8-kolvare :lol:


.....från kina


Japp, man kanske impar på kinaJonas/vision79 iaf ;)

Jag vet vad din åsikt om de prylarna Mange men vi får se om det funkar bra eller om du har rätt.
Hoppas att du har fel, annars blir du ju bergis ÄNNU drygare... ;)


Nädu..K-sport o D2 har tyvärr inte imponerat på mig...sen kommer dom från Taiwan oxå!

NASHIN är skitet om man ska åka med bromsar från "Asien"

Posted: 09 Mar 2009, 12:43
by M3JONAS
Ludde wrote:varför pyramid ringar? höll det inte? vad körde du med förut?


MVH


Jag hade pyramidringar förut också.

Har ännu tidigare kört mls packning men blåst 4 stycken, troligtvis pga klena pinnbultar/lågt åtdragningsmoment.

Posted: 09 Mar 2009, 16:40
by Ludde
Körde du med ARP förut då?, vilket moment körde du?

Posted: 09 Mar 2009, 16:49
by Bäckis
Pyramid är helt överlägset. Finns ingen anledning att köra något annat. Blir billigast i längden dessutom.

Posted: 09 Mar 2009, 17:09
by M3JONAS
Ludde wrote:Körde du med ARP förut då?, vilket moment körde du?


Körde först med racewarebultar och de skulle dras 70 eller om det var 80nm, fick absolut inte dras mer än så. Efter att ha bytt 3 elelr fyra mls packningar så skaffade jag arp bultar och då höll packningen men dessvärre så sa en kolv upp sig senare så när jag ändå skulle riva allting och borra block mm så blev det pyramidringar för säkerhets skull, var såååå less på att byta dyra packningar. S14 toppen är inte direkt kul att skruva av och på och efterdra varenda gång :(

Sen blir det rätt bra påfrestningar när man plockar ut 150-200hk per cylinder...

Posted: 09 Mar 2009, 18:32
by Ludde
M3JONAS wrote:
Ludde wrote:Körde du med ARP förut då?, vilket moment körde du?


Körde först med racewarebultar och de skulle dras 70 eller om det var 80nm, fick absolut inte dras mer än så. Efter att ha bytt 3 elelr fyra mls packningar så skaffade jag arp bultar och då höll packningen men dessvärre så sa en kolv upp sig senare så när jag ändå skulle riva allting och borra block mm så blev det pyramidringar för säkerhets skull, var såååå less på att byta dyra packningar. S14 toppen är inte direkt kul att skruva av och på och efterdra varenda gång :(

Sen blir det rätt bra påfrestningar när man plockar ut 150-200hk per cylinder...



Man drar väl ARP bultarna 84? hur kunde det bli skilldnad mot 80?
eller är ARP stummare kanske?

Posted: 09 Mar 2009, 18:50
by Bmwandreas
Man drar ARP 110nm.

Posted: 09 Mar 2009, 19:07
by Ludde
Bmwandreas wrote:Man drar ARP 110nm.


Okej "nya modelen".... *vill ha* :roll:

Posted: 09 Mar 2009, 19:19
by Bmwandreas
Nej det är M12 bult på dessa.