M3 E30 Turbo on the road again!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Det där är SAAB.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Magnaten
Posts: 1985
Joined: 03 Dec 2005, 22:13

Post by Magnaten »

wow

han kör med riktiga 8-kolvare :lol:







.....från kina
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Bäckis wrote:Det där är SAAB.


Japp, hoppas de funkar ändå ;) Har iaf gjort det tidigare å man måste ju stödja den konkurshotade svenska industrin genom att handla saabprylar ;)
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Magnaten wrote:wow

han kör med riktiga 8-kolvare :lol:


.....från kina


Japp, man kanske impar på kinaJonas/vision79 iaf ;)

Jag vet vad din åsikt om de prylarna Mange men vi får se om det funkar bra eller om du har rätt.
Hoppas att du har fel, annars blir du ju bergis ÄNNU drygare... ;)
User avatar
Magnaten
Posts: 1985
Joined: 03 Dec 2005, 22:13

Post by Magnaten »

M3JONAS wrote:
Magnaten wrote:Hoppas att du har fel, annars blir du ju bergis ÄNNU drygare... ;)


u know me, men du skulle ju aldrig erkänna om du tyckte att dom inte funkade tillfredställande, dom kommer funka kanoooon för dej :lol:
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Magnaten wrote:
M3JONAS wrote:
Magnaten wrote:Hoppas att du har fel, annars blir du ju bergis ÄNNU drygare... ;)


u know me, men du skulle ju aldrig erkänna om du tyckte att dom inte funkade tillfredställande, dom kommer funka kanoooon för dej :lol:


Precis, du har helt rätt!
Och om de skulle funka kanon för mig så skulle du aldrig tro på mig iaf, vad jag än skulle säga eller bevisa ;)
Eller hur MR "brääämbo-istheshit"? :P
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

SAAB munstyckena är OK. Lite dryga att montera kanske, men annars så...

Jobba på nu Jonas. Min topp åker på ikväll och jag hoppas ha den startad och klar före jag åker till Thailand 21:a Mars :)
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Ludde
Posts: 390
Joined: 04 Jan 2006, 13:58
Location: Vadstena

Post by Ludde »

varför pyramid ringar? höll det inte? vad körde du med förut?


MVH
M50 2.8L Turbo 900NM@4500Rpm

Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h


Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

M3JONAS wrote:
Magnaten wrote:wow

han kör med riktiga 8-kolvare :lol:


.....från kina


Japp, man kanske impar på kinaJonas/vision79 iaf ;)

Jag vet vad din åsikt om de prylarna Mange men vi får se om det funkar bra eller om du har rätt.
Hoppas att du har fel, annars blir du ju bergis ÄNNU drygare... ;)


Nädu..K-sport o D2 har tyvärr inte imponerat på mig...sen kommer dom från Taiwan oxå!

NASHIN är skitet om man ska åka med bromsar från "Asien"
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Ludde wrote:varför pyramid ringar? höll det inte? vad körde du med förut?


MVH


Jag hade pyramidringar förut också.

Har ännu tidigare kört mls packning men blåst 4 stycken, troligtvis pga klena pinnbultar/lågt åtdragningsmoment.
User avatar
Ludde
Posts: 390
Joined: 04 Jan 2006, 13:58
Location: Vadstena

Post by Ludde »

Körde du med ARP förut då?, vilket moment körde du?
M50 2.8L Turbo 900NM@4500Rpm

Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h


Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Pyramid är helt överlägset. Finns ingen anledning att köra något annat. Blir billigast i längden dessutom.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Ludde wrote:Körde du med ARP förut då?, vilket moment körde du?


Körde först med racewarebultar och de skulle dras 70 eller om det var 80nm, fick absolut inte dras mer än så. Efter att ha bytt 3 elelr fyra mls packningar så skaffade jag arp bultar och då höll packningen men dessvärre så sa en kolv upp sig senare så när jag ändå skulle riva allting och borra block mm så blev det pyramidringar för säkerhets skull, var såååå less på att byta dyra packningar. S14 toppen är inte direkt kul att skruva av och på och efterdra varenda gång :(

Sen blir det rätt bra påfrestningar när man plockar ut 150-200hk per cylinder...
User avatar
Ludde
Posts: 390
Joined: 04 Jan 2006, 13:58
Location: Vadstena

Post by Ludde »

M3JONAS wrote:
Ludde wrote:Körde du med ARP förut då?, vilket moment körde du?


Körde först med racewarebultar och de skulle dras 70 eller om det var 80nm, fick absolut inte dras mer än så. Efter att ha bytt 3 elelr fyra mls packningar så skaffade jag arp bultar och då höll packningen men dessvärre så sa en kolv upp sig senare så när jag ändå skulle riva allting och borra block mm så blev det pyramidringar för säkerhets skull, var såååå less på att byta dyra packningar. S14 toppen är inte direkt kul att skruva av och på och efterdra varenda gång :(

Sen blir det rätt bra påfrestningar när man plockar ut 150-200hk per cylinder...



Man drar väl ARP bultarna 84? hur kunde det bli skilldnad mot 80?
eller är ARP stummare kanske?
M50 2.8L Turbo 900NM@4500Rpm

Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h


Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Man drar ARP 110nm.
User avatar
Ludde
Posts: 390
Joined: 04 Jan 2006, 13:58
Location: Vadstena

Post by Ludde »

Bmwandreas wrote:Man drar ARP 110nm.


Okej "nya modelen".... *vill ha* :roll:
M50 2.8L Turbo 900NM@4500Rpm

Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h


Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nej det är M12 bult på dessa.
Post Reply