PPF M3 Turbo "real street". 10.18/233.6km/h
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Visst kan jag bygga en annan maskin, men det ligger rätt mkt pengar i den som är och den är dessutom förbannat effektiv när den är hel.
Funderar på betong i blocket, men innan den är demonterad och genomgången så säger jag ingenting.
Ett par burkar starköl så blir man avdomnad i skallen så man slipper bry sig iaf, skönt.
Funderar på betong i blocket, men innan den är demonterad och genomgången så säger jag ingenting.
Ett par burkar starköl så blir man avdomnad i skallen så man slipper bry sig iaf, skönt.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Betongat block, fungerar det bra även om man kör längre stunder och inte bara tex strippen? Tänkte på kylningen.
Alkohol är bra och det är lätt att säga här bakom datorskärmen men ta tag i det så fort det finns möjlighet, blir nog inte lika tungt i slutändan sedan innan den rullar igen
Mvh Mathias
Alkohol är bra och det är lätt att säga här bakom datorskärmen men ta tag i det så fort det finns möjlighet, blir nog inte lika tungt i slutändan sedan innan den rullar igen
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Jag skulle tagit ur maskinen redan ikväll om jag inte hade gips. Slarvade med det och plockade av efter lite drygt två veckor, antagligen därför jag får bita i det sura nu.
Jag vill ha den i delar omgånde så jag vet hur mkt pengar jag måste få tag i för att få ihop den igen.
Jag vill ha den i delar omgånde så jag vet hur mkt pengar jag måste få tag i för att få ihop den igen.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Kul att ni inte tappat glöden helt iallafall
Får hoppas det är mildare än ni tror.
Mvh
Får hoppas det är mildare än ni tror.
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Man utgår från det värsta så kan man inte bli besviken, lär dig det
Hade ju tänkt att man skulle skruva på huven och ställa undan den i väntan på vår idag, men icke....
Hade ju tänkt att man skulle skruva på huven och ställa undan den i väntan på vår idag, men icke....
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Det är helt rätt tänkt och det är så man ska tänka.
Ring alla pålitliga Avesta-bor och gör ett ryck samt lite svartjobb så står den snart och väntar på våren med sitt skynke på
Mvh
Ring alla pålitliga Avesta-bor och gör ett ryck samt lite svartjobb så står den snart och väntar på våren med sitt skynke på
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Jag får ihop den, ingen fara. Är bara lite trött på den och min hand som gör att jag inte kan skruva ett skit själv.
Köpte ett utomhus spa och har lite pengar utlånat osv, men det ekonomiska löser sig alltid, jag är bra på att få fram pengar
Köpte ett utomhus spa och har lite pengar utlånat osv, men det ekonomiska löser sig alltid, jag är bra på att få fram pengar
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Haha blev du sugen efter Tobbe eller vad han hette med den röda E30 turbon hade en badtunna utomhus? Minns att du skrev i hans tråd för något år sedan att du var sugen på den hehe
Som sagt, det löser sig. Ska bli kul att se bilen IRL i sommar igen, drägglade sist
Mvh
Som sagt, det löser sig. Ska bli kul att se bilen IRL i sommar igen, drägglade sist
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- christoffer jansson
- Posts: 455
- Joined: 16 Jun 2007, 14:47
- Location: Torsåker
- Micke johansson
- Posts: 2175
- Joined: 17 Jul 2006, 21:30
- Location: Umeå
Storås wrote:Bäckis wrote:marcus wrote:Nej, fan vad surt.... bara till att bygga M10-hybrid och på det igen! tror 68:ans M10 block ska ha tjockast cylindrar!
En motor ska inte ha 4 cylindrar, det är då uppenbart.
Kan väl inte vara så farligt mycket jobb med att få ner en rödmotor i den va ?
Tråkigt som fan bäckis erkänn du är bra nog sugen på så limmet på fingrarna med en arg m20
Haha ja rödblockarna ger ju bra effekt när man tvångsmatar dom också .. fast nog är dom betongade alltid.
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
-
- Posts: 283
- Joined: 21 Nov 2005, 21:18
- Location: Åstorp
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta