r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- m_ellisson
- Posts: 1296
- Joined: 03 Aug 2008, 17:43
- Location: kalmar
- Contact:
Gött att det löser sig! Vill också se kärran på emmaboda!
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
- Grooverhound
- Posts: 911
- Joined: 10 Feb 2009, 21:02
- Location: Ryd
Detta e den ända bil man vill se på Emmaboda, Så igår tänkte ja. Att synd kopplingen inte stod pall, och i samma visa blev ja glad då ja själv inte kan komma te Emmaboda i år. Tolka de rätt Ivars, Glad du får iordning på bitarna inför Emmaboda.. Du har kämpat för detta, Hoppas FAN de blir karateburn över mållinjen på lörda
Synd bara att man missa de
Synd bara att man missa de
"My Other Ride Is Your Mother"
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
updateringarna kommer lite släpande.. men jag tror dom flesta som är intresserade lyckats lista ut att jag fått kopplingshaveri och kämpar för att få till det innan den förväntade premiären på emmaboda...
i dagsordning:
enligt order ifrån avesta satte jag fart med vattensystemet till laddluften..
är omöjligt nöjd med såna här bilder... så sjukt kul att min kamera blev stulen för 1år sen genom min i samband bankade bilruta och stulna plånbok och stereo.. så tjurskallig när folk snor saker så kameran sket jag i att kosta på en ny
version 1 av vattenpumperiet fungerade inget bra... jag knåpade adaptrar och fästen och skit i all hast en sen kväll i veckan...
sen skulle jag sätta fart med bromsrör men hade glömt fixa med en rörkap...
hem och sen till jobbet, på lunchen hade nån "robin" flippat min datorbild lodrätt.... Han fick också något att vila ögona på efter sin lunch
Under dagen fixade brorsan med däckkompaniet så nya död-åt-tengil-mackorna krängdes på
dagen efter skulle jag och karel göra bilen raceready inför lördagens sammandrabbning i västerås...
jag knåpade bromsrör och karel pillade ihop mina sen panelbygget färdiga kabeltåtar för vattenpumpen..
lagom när jag dragit klart bromsrören så ville karel provstarta pumperiet... lite vattenläckage och småfil... sen var han onöjd med ljudet om vattenpumpen eftersom han kör en sån själv i sin e30 och mycket riktigt, det vart ingen cirkulation...
Av en händelse ringde ärtan med världens bästa tajming och han lyckades förstå hur jag kopplat och gav sedan instruktioner hur jag skulle göra istället...
sen knåpades det om och bromsarna luftades
gissa om det cirkulerar? =)
sen sög provkörningen som blev av kl 2, efter lite allt möjligt pyssel för att få ut bilen ur garaget med rätt mackor och grejer på...
smög runt lite på rakan utanför garaget och gjorde några gasningar utan värmare...
sen skulle det värmas och då brann kopplingen åt skogen...
dagen efter funderade vi på om det kanske läkte, är ju trots allt kolfiber...
så vi tog ut den i regnet och gjorde några riktigt fina burn's (så fina dom kan bli i regn)
väl på kvällen åkte vi och anmälde beemern till ett streetrace... tillbaks till garaget med brorsan & streetrace.se som blockbilar...
ut mot tunby och skulle prova hur bilen betedde sig innan racedrabbningen ett stenkast därifrån...
första burnen gick kanon, men bromsarna hängde sig.. så när jag skulle köra "en repa" så betedde sig bilen jävligt illa... vra nog första gången jag släppte av innan ens 60foten var över...
in på verkstan (mitt jobb) och släppte ut trycket ur bromsarna.. sen ut igen... lägger en värmare... polarna tyckte det såg ut som det slirade till lite väl när däcken skulle lös så jag fick lägga en till...
EPIC FAIL....
Sen var vi publik resten av kvällen... och jag var tjurigast av allla.....
Dagen efter river jag brorsan och emme kopplingen på styva 1.3h... då en av bultarna tog halva tiden.... och alla svordomar....
kolfiberdamm
väl på ett race i eskilstuna söndag kväll ringer det ifrån skellefteå, då säkert världens snällaste norrlänning ringer...
Efter den här pm konversationen på sävar:
--------
Altså? All heder åt Danne med vita 140in ifrån skellefteå!!!!
Om alla ville och kunde vara lika hederliga och superschyssta som honom..... Då hade nog ingen av oss haft råd att åka racebil men fan va bra polare alla hade vart
status nu är att jag ivrigt väntar på en leverans ifrån ppf med ny adapterplatta och vanlig 3 skivig 7.25 tilton... Ärtan har mätt iordnign så jag ska kunna kasta upp det utan att behöva trixa med distanser till urtrampningslagret...
Snabb meck, grymma racevänner (folk på ppf's forum som tyckte synd om mig och ville öppna ett sponsringskonto), och som vanligt, toppensupport ifrån ppf! Hoppas dom orkar köra så hårt som dom gör i alla år man själv är intresserad av det här =) dvs, till pension
Får inte glömma billy på swedol också som styrt upp med kopplingar till mitt vattensystem på no-time i denna race-stress... Tack även till pinnen som rivit med vattenpumpen ifrån avesta i förra veckan! Slår vad om att jag glömt någon jag inte borde glömt nu också....
Summasumarum är jag oändligt tacksam till folk på forumen som stöttar och tillochmed vill supporta.. + vänner och bror som ställer upp och hjälper till när det behövs
EMMABODA är fortfarande i sikte!!
Målet där blir att åka en nia... Greppet är ju så dåligt...
i dagsordning:
enligt order ifrån avesta satte jag fart med vattensystemet till laddluften..
är omöjligt nöjd med såna här bilder... så sjukt kul att min kamera blev stulen för 1år sen genom min i samband bankade bilruta och stulna plånbok och stereo.. så tjurskallig när folk snor saker så kameran sket jag i att kosta på en ny
version 1 av vattenpumperiet fungerade inget bra... jag knåpade adaptrar och fästen och skit i all hast en sen kväll i veckan...
sen skulle jag sätta fart med bromsrör men hade glömt fixa med en rörkap...
hem och sen till jobbet, på lunchen hade nån "robin" flippat min datorbild lodrätt.... Han fick också något att vila ögona på efter sin lunch
Under dagen fixade brorsan med däckkompaniet så nya död-åt-tengil-mackorna krängdes på
dagen efter skulle jag och karel göra bilen raceready inför lördagens sammandrabbning i västerås...
jag knåpade bromsrör och karel pillade ihop mina sen panelbygget färdiga kabeltåtar för vattenpumpen..
lagom när jag dragit klart bromsrören så ville karel provstarta pumperiet... lite vattenläckage och småfil... sen var han onöjd med ljudet om vattenpumpen eftersom han kör en sån själv i sin e30 och mycket riktigt, det vart ingen cirkulation...
Av en händelse ringde ärtan med världens bästa tajming och han lyckades förstå hur jag kopplat och gav sedan instruktioner hur jag skulle göra istället...
sen knåpades det om och bromsarna luftades
gissa om det cirkulerar? =)
sen sög provkörningen som blev av kl 2, efter lite allt möjligt pyssel för att få ut bilen ur garaget med rätt mackor och grejer på...
smög runt lite på rakan utanför garaget och gjorde några gasningar utan värmare...
sen skulle det värmas och då brann kopplingen åt skogen...
dagen efter funderade vi på om det kanske läkte, är ju trots allt kolfiber...
så vi tog ut den i regnet och gjorde några riktigt fina burn's (så fina dom kan bli i regn)
väl på kvällen åkte vi och anmälde beemern till ett streetrace... tillbaks till garaget med brorsan & streetrace.se som blockbilar...
ut mot tunby och skulle prova hur bilen betedde sig innan racedrabbningen ett stenkast därifrån...
första burnen gick kanon, men bromsarna hängde sig.. så när jag skulle köra "en repa" så betedde sig bilen jävligt illa... vra nog första gången jag släppte av innan ens 60foten var över...
in på verkstan (mitt jobb) och släppte ut trycket ur bromsarna.. sen ut igen... lägger en värmare... polarna tyckte det såg ut som det slirade till lite väl när däcken skulle lös så jag fick lägga en till...
EPIC FAIL....
Sen var vi publik resten av kvällen... och jag var tjurigast av allla.....
Dagen efter river jag brorsan och emme kopplingen på styva 1.3h... då en av bultarna tog halva tiden.... och alla svordomar....
kolfiberdamm
väl på ett race i eskilstuna söndag kväll ringer det ifrån skellefteå, då säkert världens snällaste norrlänning ringer...
Efter den här pm konversationen på sävar:
--------
med svar över pm jag aldrig hann läsa innan han ringde:tjena..
kopplingen åt skogen redan
samtidigt som jag inte vill klaga eller gnälla eftersom jag tycker du är hur trevlig som helst.. så är jag sjukt knäckt över det här med kopplingen...
Eftersom jag köpt den för att den ska stå pall för åtminstone 1350nm.. Men sedan efter lite snabb koll är av variant som specar 1050 från tilton och det var vad den höll för... Vilket var NM jag hade tillochmed på hjulen förra året
Citat:Jerico DR-4
Säljer min fina växellåda, komplett kit. Jerico dr-4 med vertical gate spakställ körd runt 20 svängar på strippen sen ny, kopplingskåpa homemade med tilton urtrampningslager, tilton 3-skivig koppling kolfiber och titan pallar 1400hk outslitlig i det närmaste, svänghjul egentillverkat i stål med arp specialbult godkänd för dragrace, bakre motorplåt som passar ingår, bolt on på volvo rödblock. Grejerna har gått
8,55@260km/h. Finns i Skellefteå och kan skickas
Lika trevlig som vanligt ringer han och säger att jag kan köpa ut en koppling och fakturera honom så skickar han ner 2 dekaler från sitt företag så det blir som sponsring.. Och att jag även skickar upp den gamla...Tråkigt det där, det trodde jag inte. Kan inte fatta varför dom bara testat den till ca 1000nm när den är specad till ca 1300nm hos tilton själva. Det är väl bara och köpa en slirkoppling nu för att slippa såna hära bekymmer, synd när säsongen strax tar fart. Vet inte vad jag mer ska säga det är ju svårt att lämna några garantier på såna här prylar. Men ring mig jag har ett förslag som kanske kan lätta upp det hela lite grann.
Altså? All heder åt Danne med vita 140in ifrån skellefteå!!!!
Om alla ville och kunde vara lika hederliga och superschyssta som honom..... Då hade nog ingen av oss haft råd att åka racebil men fan va bra polare alla hade vart
status nu är att jag ivrigt väntar på en leverans ifrån ppf med ny adapterplatta och vanlig 3 skivig 7.25 tilton... Ärtan har mätt iordnign så jag ska kunna kasta upp det utan att behöva trixa med distanser till urtrampningslagret...
Snabb meck, grymma racevänner (folk på ppf's forum som tyckte synd om mig och ville öppna ett sponsringskonto), och som vanligt, toppensupport ifrån ppf! Hoppas dom orkar köra så hårt som dom gör i alla år man själv är intresserad av det här =) dvs, till pension
Får inte glömma billy på swedol också som styrt upp med kopplingar till mitt vattensystem på no-time i denna race-stress... Tack även till pinnen som rivit med vattenpumpen ifrån avesta i förra veckan! Slår vad om att jag glömt någon jag inte borde glömt nu också....
Summasumarum är jag oändligt tacksam till folk på forumen som stöttar och tillochmed vill supporta.. + vänner och bror som ställer upp och hjälper till när det behövs
EMMABODA är fortfarande i sikte!!
Målet där blir att åka en nia... Greppet är ju så dåligt...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Du har glöd du Ivars
Håller tummarna att de blir klart till helgen
Håller tummarna att de blir klart till helgen
Volvo 744 Kompressor & Turbo
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se
Team Hansson Racing
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se
Team Hansson Racing
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
kul med folk som ställer upp. hoppas de blir raceväder. lycka till.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
- Jag Heter Jimmy
- Posts: 419
- Joined: 02 Dec 2008, 16:16
- Location: Eskilstuna Tele:0735991654 Namn:Jimmy Åkerman