r.ivars - SMOKEMACHINES

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

jimpa

Post by jimpa »

gillar lösningen!!! många tummar upp till alla...

mvh
Nu håller det på att spåra ur totalt!!

Team Boost Performance

E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)

Jimmy Henriksson
00358408269812
Thörn

Post by Thörn »

Fan va gött, skam den som ger sig :)
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
r.ivars

Post by r.ivars »

Thörn wrote:Fan va gött, skam den som ger sig :)
nej fan heller =) än är det 5 dagar kvar tills det ska lastas innan emmaboda!! :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
m_ellisson

Post by m_ellisson »

Gött att det löser sig! Vill också se kärran på emmaboda! :)
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!

Facebooksida: Mellisson Drifting

Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
Grooverhound

Post by Grooverhound »

Fan va gott att de verkar lösa sig.fick ju beslutsångest ett tag om man skulle åka till emmaboda lr inte. :D
Rasmus Olofsson||
Drullen

Post by Drullen »

Detta e den ända bil man vill se på Emmaboda, Så igår tänkte ja. Att synd kopplingen inte stod pall, och i samma visa blev ja glad då ja själv inte kan komma te Emmaboda i år. Tolka de rätt Ivars, Glad du får iordning på bitarna inför Emmaboda.. Du har kämpat för detta, Hoppas FAN de blir karateburn över mållinjen på lörda :D :D :D

Synd bara att man missa de
"My Other Ride Is Your Mother"
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
r.ivars

Post by r.ivars »

updateringarna kommer lite släpande.. men jag tror dom flesta som är intresserade lyckats lista ut att jag fått kopplingshaveri och kämpar för att få till det innan den förväntade premiären på emmaboda...

i dagsordning:

enligt order ifrån avesta satte jag fart med vattensystemet till laddluften..

är omöjligt nöjd med såna här bilder... så sjukt kul att min kamera blev stulen för 1år sen genom min i samband bankade bilruta och stulna plånbok och stereo.. så tjurskallig när folk snor saker så kameran sket jag i att kosta på en ny :)

Image

version 1 av vattenpumperiet fungerade inget bra... jag knåpade adaptrar och fästen och skit i all hast en sen kväll i veckan...

Image

sen skulle jag sätta fart med bromsrör men hade glömt fixa med en rörkap...

Image

hem och sen till jobbet, på lunchen hade nån "robin" flippat min datorbild lodrätt.... Han fick också något att vila ögona på efter sin lunch ;)

Image

Under dagen fixade brorsan med däckkompaniet så nya död-åt-tengil-mackorna krängdes på :)

Image

dagen efter skulle jag och karel göra bilen raceready inför lördagens sammandrabbning i västerås...

jag knåpade bromsrör och karel pillade ihop mina sen panelbygget färdiga kabeltåtar för vattenpumpen..

Image

lagom när jag dragit klart bromsrören så ville karel provstarta pumperiet... lite vattenläckage och småfil... sen var han onöjd med ljudet om vattenpumpen eftersom han kör en sån själv i sin e30 och mycket riktigt, det vart ingen cirkulation...
Av en händelse ringde ärtan med världens bästa tajming och han lyckades förstå hur jag kopplat och gav sedan instruktioner hur jag skulle göra istället...

sen knåpades det om och bromsarna luftades :)

gissa om det cirkulerar? =)

Image

sen sög provkörningen som blev av kl 2, efter lite allt möjligt pyssel för att få ut bilen ur garaget med rätt mackor och grejer på...

smög runt lite på rakan utanför garaget och gjorde några gasningar utan värmare...

sen skulle det värmas och då brann kopplingen åt skogen...

dagen efter funderade vi på om det kanske läkte, är ju trots allt kolfiber...

Image

så vi tog ut den i regnet och gjorde några riktigt fina burn's (så fina dom kan bli i regn) :)

Image

väl på kvällen åkte vi och anmälde beemern till ett streetrace... tillbaks till garaget med brorsan & streetrace.se som blockbilar...

ut mot tunby och skulle prova hur bilen betedde sig innan racedrabbningen ett stenkast därifrån...

första burnen gick kanon, men bromsarna hängde sig.. så när jag skulle köra "en repa" så betedde sig bilen jävligt illa... vra nog första gången jag släppte av innan ens 60foten var över...

in på verkstan (mitt jobb) och släppte ut trycket ur bromsarna.. sen ut igen... lägger en värmare... polarna tyckte det såg ut som det slirade till lite väl när däcken skulle lös så jag fick lägga en till...

EPIC FAIL....

Sen var vi publik resten av kvällen... och jag var tjurigast av allla.....

Dagen efter river jag brorsan och emme kopplingen på styva 1.3h... då en av bultarna tog halva tiden.... och alla svordomar....

Image

kolfiberdamm

Image

väl på ett race i eskilstuna söndag kväll ringer det ifrån skellefteå, då säkert världens snällaste norrlänning ringer...

Efter den här pm konversationen på sävar:

--------
tjena..

kopplingen åt skogen redan

samtidigt som jag inte vill klaga eller gnälla eftersom jag tycker du är hur trevlig som helst.. så är jag sjukt knäckt över det här med kopplingen...

Eftersom jag köpt den för att den ska stå pall för åtminstone 1350nm.. Men sedan efter lite snabb koll är av variant som specar 1050 från tilton och det var vad den höll för... Vilket var NM jag hade tillochmed på hjulen förra året

Citat:
Jerico DR-4

Säljer min fina växellåda, komplett kit. Jerico dr-4 med vertical gate spakställ körd runt 20 svängar på strippen sen ny, kopplingskåpa homemade med tilton urtrampningslager, tilton 3-skivig koppling kolfiber och titan pallar 1400hk outslitlig i det närmaste, svänghjul egentillverkat i stål med arp specialbult godkänd för dragrace, bakre motorplåt som passar ingår, bolt on på volvo rödblock. Grejerna har gått
8,55@260km/h. Finns i Skellefteå och kan skickas
med svar över pm jag aldrig hann läsa innan han ringde:
Tråkigt det där, det trodde jag inte. Kan inte fatta varför dom bara testat den till ca 1000nm när den är specad till ca 1300nm hos tilton själva. Det är väl bara och köpa en slirkoppling nu för att slippa såna hära bekymmer, synd när säsongen strax tar fart. Vet inte vad jag mer ska säga det är ju svårt att lämna några garantier på såna här prylar. Men ring mig jag har ett förslag som kanske kan lätta upp det hela lite grann.
Lika trevlig som vanligt ringer han och säger att jag kan köpa ut en koppling och fakturera honom så skickar han ner 2 dekaler från sitt företag så det blir som sponsring.. Och att jag även skickar upp den gamla...

Altså? All heder åt Danne med vita 140in ifrån skellefteå!!!!

Om alla ville och kunde vara lika hederliga och superschyssta som honom..... Då hade nog ingen av oss haft råd att åka racebil men fan va bra polare alla hade vart :D

status nu är att jag ivrigt väntar på en leverans ifrån ppf med ny adapterplatta och vanlig 3 skivig 7.25 tilton... Ärtan har mätt iordnign så jag ska kunna kasta upp det utan att behöva trixa med distanser till urtrampningslagret...

Snabb meck, grymma racevänner (folk på ppf's forum som tyckte synd om mig och ville öppna ett sponsringskonto), och som vanligt, toppensupport ifrån ppf! Hoppas dom orkar köra så hårt som dom gör i alla år man själv är intresserad av det här =) dvs, till pension ;)
Får inte glömma billy på swedol också som styrt upp med kopplingar till mitt vattensystem på no-time i denna race-stress... Tack även till pinnen som rivit med vattenpumpen ifrån avesta i förra veckan! Slår vad om att jag glömt någon jag inte borde glömt nu också.... :)

Summasumarum är jag oändligt tacksam till folk på forumen som stöttar och tillochmed vill supporta.. + vänner och bror som ställer upp och hjälper till när det behövs :)

EMMABODA är fortfarande i sikte!!

Målet där blir att åka en nia... Greppet är ju så dåligt... :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
ToTTeN

Post by ToTTeN »

Burna!! :).. Lycka till nu..
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com
peppe
Moderator

Post by peppe »

Helt sjukt, all heder åt Danne!

Lycka till i helgen nu :)
MHansson

Post by MHansson »

Du har glöd du Ivars :)
Håller tummarna att de blir klart till helgen :D
Volvo 744 Kompressor & Turbo
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se

Team Hansson Racing
Image
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida