M3 E30 Turbo on the road again!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Var och hämtade det nya tjusiga blocket i måndags. Gick fort att få hem när man väl beställde det. Känns lite sådär att behöva lämna iväg det för borrning det första man gör...
En uppsättning evo2 (11,0:1 i komp) över om någon vill köpa.
Man ser rätt stor skillnad på gamla varianten på block och på den nya förstärkta.
Nytt:
Gammalt:
En uppsättning evo2 (11,0:1 i komp) över om någon vill köpa.
Man ser rätt stor skillnad på gamla varianten på block och på den nya förstärkta.
Nytt:
Gammalt:
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Nu har det iaf hänt litegrann.
Var och lämnade blocket till Ultramotors idag för borrning å när det är klart kan man fräsa spår för pyramidringar och mäta in allting å sen är det dags att börja skruva motor.
Tryckrören är sågott som klara, ska bara slipa lite mer innan de lämnas på lack.
Var och lämnade blocket till Ultramotors idag för borrning å när det är klart kan man fräsa spår för pyramidringar och mäta in allting å sen är det dags att börja skruva motor.
Tryckrören är sågott som klara, ska bara slipa lite mer innan de lämnas på lack.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Der ser bra ut..
Hittade en film !!!
Brum brum : http://se.youtube.com/watch?v=eyYJgb7-y ... re=related
Hittade en film !!!
Brum brum : http://se.youtube.com/watch?v=eyYJgb7-y ... re=related
25:1E is the shit.
Sponsorer : PPF - Aluline
Sponsorer : PPF - Aluline
Blocket är borrat och klart hos Ultra. Ska hämtas i början av veckan, sen ska det fräsas lite i blocket innan det är dags att börja skruva ihop maskinen.
Blocket borras till 94.0 mm.
Blocket borras till 94.0 mm.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Tjenare Martin Smejävel.
Har inte hänt så mycket men lite bilder ska väl fixas.
Var och hämtade blocket på Ultra idag iaf. De tyckte att det var rätt skönt att jobba med nya, rena prylar för en gångs skull
Har inte hänt så mycket men lite bilder ska väl fixas.
Var och hämtade blocket på Ultra idag iaf. De tyckte att det var rätt skönt att jobba med nya, rena prylar för en gångs skull
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Det går segt i garaget nu men idag dök det iaf upp ett "litet" paket med nya hejdare så nu kanske man får lite motivation till att gå ut och skruva lite igen.
356mm skivor med 8 kolvsok. Ser stort ut nu, ska bli kul att jämföra med originalbromsarna sen
356mm skivor med 8 kolvsok. Ser stort ut nu, ska bli kul att jämföra med originalbromsarna sen
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Nu har jag snickrat klart tryckrören. Ska bara slipa lite mer innan det är dags att lämna in dem på lack. Funderar på om man eventuellt ska lacka eller eloxera kompressorhuset på turbon. Bra eller anus?
Dumpen hamnade lite gulligt där nere. Självklart ska den blå slangen ersättas med en svart.
Dumpen hamnade lite gulligt där nere. Självklart ska den blå slangen ersättas med en svart.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
hur många tums fälgar har du? då bromskivan inte var direkt liten!
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
E34 RRT wrote:hur många tums fälgar har du? då bromskivan inte var direkt liten!
Nu har jag åkt med 18 tummare både till r-däcken och de vanliga. Det ska funka med 18 tum även med dessa bromsarna, ska testa om man kan få dit 17 tum också.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Var ute och provmonterade bromsarna nyss. Det ser bra ut på plats!
Lite tight med gatdäcksfälgarna så jag måste balansera om dem och flytta på vikterna.
Skulle behöva spacers med navstyrning som är 15-20mm tjocka. Någon som har det till salu? Mina nuvarande 10mm räckte inte.
Ser inte så stort ut utan fälg på plats:
Nu ser man att det fyller ut 18tumsfälgen rätt bra:
Lite småtight:
Mer plats med OZ fälgarna som är till R-däcken. Vore kul att kolla med en 17 tums oz fälg om det kan gå att få dit?
Original 280mm skivor vs BMW 330 325mm skivor va K-sport 356mm skivor:
Emil och Ella kom förbi och hjälpte till med bromsmonteringen, ella var dock mer sugen på öl än att meka bmw tror jag...
Lite tight med gatdäcksfälgarna så jag måste balansera om dem och flytta på vikterna.
Skulle behöva spacers med navstyrning som är 15-20mm tjocka. Någon som har det till salu? Mina nuvarande 10mm räckte inte.
Ser inte så stort ut utan fälg på plats:
Nu ser man att det fyller ut 18tumsfälgen rätt bra:
Lite småtight:
Mer plats med OZ fälgarna som är till R-däcken. Vore kul att kolla med en 17 tums oz fälg om det kan gå att få dit?
Original 280mm skivor vs BMW 330 325mm skivor va K-sport 356mm skivor:
Emil och Ella kom förbi och hjälpte till med bromsmonteringen, ella var dock mer sugen på öl än att meka bmw tror jag...
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Var och hämtade blocket idag, har låtit fräsa spår för pyramidringarna och även borrat och gängat för oljesprutmunstyckena så nu ska det bara mätas in lite lagerspel innan det är dags att tvätta block och börja skruva ihop allting.
Fräst för ringar:
Pyramidring:
Oljemunstycke på plats, det ena ska slipas ner för att passa:
Fräst för ringar:
Pyramidring:
Oljemunstycke på plats, det ena ska slipas ner för att passa:
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290