Page 48 of 66

Posted: 30 Dec 2009, 14:24
by r.ivars
kommer det bli sånt där rappt fränt ljud i den här maskinen också som det var i tidigare maskinen?

Posted: 30 Dec 2009, 21:00
by Bmwandreas
r.ivars wrote:kommer det bli sånt där rappt fränt ljud i den här maskinen också som det var i tidigare maskinen?


Den här blir mycket rappare. Den förra var ju typ orig :wink:

Posted: 03 Jan 2010, 00:33
by Lauge
Ser ruskigt porrigt ut ärtan :D

Posted: 03 Jan 2010, 01:34
by Fredriktak
Satt och surfade runt och snubblade över detta, Riktigt clean look när det är monterat med! Skulle vart nått för dig Andreas förutsatt att det passar! :)

Image

Image

Image


Det ger ju HA begär utan dess like, nästan så att man vill köpa för att ha i hyllan som prydnad!

Posted: 03 Jan 2010, 02:08
by fredrick
Kan inte mycket om v8 men vill minnas att ls1/lt1 brukar ha sina fuelrails på utsidorna utav insuget och inte i mitten, och insugskanalerna sitter inte ihop med varandra i par på en sådan motor. Passar kanske bättre på en gammal small block.

Posted: 03 Jan 2010, 11:05
by _Johnny_
fredrick wrote:Kan inte mycket om v8 men vill minnas att ls1/lt1 brukar ha sina fuelrails på utsidorna utav insuget och inte i mitten, och insugskanalerna sitter inte ihop med varandra i par på en sådan motor. Passar kanske bättre på en gammal small block.


LT1 är bara en lite modernare gen1 smallblock, har inget med LS-serien att göra, LS har jämnt avstånd mellan insugskanalerna.

Image

Posted: 07 Jan 2010, 10:48
by Bmwandreas
Nu är vattenkylda intercoolern och tryckrör klart.

Image

Image

Image

Image

Image

Posted: 07 Jan 2010, 11:20
by SoreuQ
Det där är så sjukt snyggt!

Posted: 07 Jan 2010, 12:06
by Fredriktak
ruskigt snyggt!

Posted: 07 Jan 2010, 12:47
by Micke
Ett tips är att slopa dom där 90 graders silikonböjarna och gör kröken i alu istället. Det blir en större kraft än vad man tror ifrån luftens massflöde som silikonet ska hålla emot.

Posted: 07 Jan 2010, 13:22
by Bmwandreas
Micke wrote:Ett tips är att slopa dom där 90 graders silikonböjarna och gör kröken i alu istället. Det blir en större kraft än vad man tror ifrån luftens massflöde som silikonet ska hålla emot.


Har försökt med det utan framgång. Har laddat 3 bar med 90 graders slangar förut, och det blir nog inte mer än max 1.5 bar nu.

Posted: 07 Jan 2010, 13:57
by Bernis
Blir grymt!

Ramlat ner långt i dragracing-träsket. :)

Kommer du att breaka ut chassit tror du? För det är ett 7.50 eller?

Posted: 07 Jan 2010, 14:13
by Bmwandreas
Hade väl tänkt det 8)

Posted: 07 Jan 2010, 14:16
by Bernis
Bmwandreas wrote:Hade väl tänkt det 8)


Blir dörrskramlare till 2011 då. :wink:

Posted: 08 Jan 2010, 09:51
by bmw545tic
He he, fan vad fränt :)
Blir skitbra det där!

Posted: 08 Jan 2010, 20:40
by RWHP
Fy fan va snyggt Ärtan :D

Posted: 09 Jan 2010, 10:56
by Pitbull
Detta blir hur snyggt som helst. =)