Page 48 of 202

Posted: 22 Sep 2008, 11:44
by Jonte_smte
tack för den fina showen!!! det är alltid kul att titta när ni kör!!!
9:an ligger inte långt borta för er nu!!

Posted: 22 Sep 2008, 18:43
by r.ivars
tack grabbar =)

FILM:

http://www.garaget.org/video/bk202gigh5st

slitiga 365 dagar som det tog innan den här helgen blev av. som gav mer än jag kunde förvänta mig så här på slutkvisten.. Dock så SÖG starten, 1.6 tyckte jag itne skjutsade på direkt, slut och torra MTstreet 10,5 och ingen launch kanske kan vara anledningen? Behövde dumpa på nästan 9k för att turbon skulle hooka och ja, självklart blir det ju lite spinn trots stor svettig kombi =) till slut fick jag hyfsat grepp till 2an iallafall :D värmde sönder sista repan som troligtvis ingen fick på film, 10.18 altså... 3ans växel och körde 8-9k rpm.. JÄVLAR :D passa sej koed racing ;)

såhär såg de ut i veckan...

Mekade koppling huvud och slav, + ett spräckt insug pga dålig triggerskiva..
Image

provkörde snabbis på rakan utnaför garaget och polisen kom direkt, men det verkade funka...

Vi körde iväg till kjula och kom in på området 30minuter innan besiktningsbussen stod utanför :D

Image

såhär satt karel heeeela dagen och slappade.... NOT ! Grymt jobbat mannen!

Image

örebrokungen joinade efter en natt av skruvande

Image

sveriges snabbaste evo

Image

trimmade strålkastare, takes it back to the 2001 8)

lineup lite senare på dagen

Image

efter en repa då båda noterade samma hastighet 222.222 helt sjukt kul =)

Image

sen fräste jag på en skyjääääääävla värmare och hoppades att slicksen inte skulle smälla... Pajsade på en hyfsad start och resten av repan gick som smort, kapade på fina växlingar och gick lagom rakt hela repan, kombin är som en jävla dröm att köra på strippen, harmonisk som FAN!

Image

finns fan lite mönster kvar =)

Image

slicksen packade i bilen

Image

:twisted:

Image

Image

Image

stort tack

Image

tokig kille till höger som däremot är kung bakom kameran, och förhoppningsvis har han förevigat min bästa repa

Image

Image

sen for vi hemåt =)

Image

såhär vart allt för mig, enda strulet var på kalla morgonkvisten söndag som en tryckslang åkte av...

började med att köra lite försiktigt med lådan, vågade ju knappt tro att den skulle funka..

dag 1

60 fötter vid ~1.65
10.69
10.49
10.58 (missfire provade 1.8 men tändningen orkade inte)
10.43 225 blås, 177 på 201(6.64s)

dag 2

20sek? tryckslang =)
10.55
sen tänkte jag äh, nu är det mitten tior, dags att se om lådan är snabb.
10.38
10.28
10.181 223 blås, 60ft 1.600 201m 6.618 (km vet ej, brillko körde över cellen=)

Image

bilen känns iallafall kanonbra äntligen...

http://www.garaget.org/video/bk202gigh5st

Posted: 22 Sep 2008, 19:04
by M3JONAS
Kul som fan att det gick så bra för er!

Men vad menar du med att ni var där 30 minuter innan besiktningsbussen stod utanför?

Posted: 22 Sep 2008, 19:10
by r.ivars
M3JONAS wrote:Kul som fan att det gick så bra för er!

Men vad menar du med att ni var där 30 minuter innan besiktningsbussen stod utanför?


e-tuna polisen uppvaktade arrangemanget ganska hårt, med att ställa sig och besikta längs vägarna dit... Kunde ju blivit superkul för oss som körde dit och hem =)

Posted: 22 Sep 2008, 19:15
by Bonje
Stort grattis till er båda! Alltid lika kul att se Västeråsarna in action!
Mäktigt med 10.18 i en baktung kombi! RESPEKT!!

Karels skäms inte heller för sig.. knepigt att bakvagnen håller tex. :?
Den motorn verkar lira så grymt fint! Svarar ju så brutalt fint vid varje växling även om det spinner på växeln innan.. bara ryter vidare utan en tendens till o tappa trycket! SJUKT!

Är det några fler tävlingar med tidtagning kvar? Annars kör ni garanterat 9or bägge två nästa säsong!

Posted: 22 Sep 2008, 19:19
by M3JONAS
r.ivars wrote:
e-tuna polisen uppvaktade arrangemanget ganska hårt, med att ställa sig och besikta längs vägarna dit... Kunde ju blivit superkul för oss som körde dit och hem =)


Å fan, det suger ju när de håller på på det viset! Man får en känsla av att de vill att man ska köra på gatan då istället... :(

Själv var man ju där redan från fredagen och då såg jag inte till något sådant.

Posted: 22 Sep 2008, 19:29
by JohanH
r.ivars wrote:
M3JONAS wrote:Kul som fan att det gick så bra för er!

Men vad menar du med att ni var där 30 minuter innan besiktningsbussen stod utanför?


e-tuna polisen uppvaktade arrangemanget ganska hårt, med att ställa sig och besikta längs vägarna dit... Kunde ju blivit superkul för oss som körde dit och hem =)


Hej!
Dom var även ute på kvällen. På vägen mellan E-tuna o Västerås. Klarade ni er förbi där?
Jag lyckades passera(vid 19tiden) när dom var upptagna med andra bilar :wink:

Bra jobbat av Karel som fick byta vippor hela lördagen kändes det som :shock: :lol:
Efter lite dividerade om varvstoppsinställningar så verkade det lösa sig :D

Alltid lika sjöng sång i BMW när dom värmer däck 8) och sen att dom kör fina tider är ju alla tiders!

mvh Johan(med den gröna/svarta saaben)

Posted: 22 Sep 2008, 19:56
by r.ivars
Bonje wrote:Stort grattis till er båda! Alltid lika kul att se Västeråsarna in action!
Mäktigt med 10.18 i en baktung kombi! RESPEKT!!


Det fina med touring är att man kan bli snabbast i karossmodellen... Lite som paralympics 8)

ingen är så korkad att man väljer kombi =)

Posted: 22 Sep 2008, 20:02
by skarvsladden
Grattis ser ut att kunna bli 9sek nästa år.

Posted: 22 Sep 2008, 21:16
by Karel021
Bonje wrote:
Karels skäms inte heller för sig.. knepigt att bakvagnen håller tex. :?
Den motorn verkar lira så grymt fint! Svarar ju så brutalt fint vid varje växling även om det spinner på växeln innan.. bara ryter vidare utan en tendens till o tappa trycket! SJUKT!

Är det några fler tävlingar med tidtagning kvar? Annars kör ni garanterat 9or bägge två nästa säsong!



hehe tack :).. den där bakvagnen måste va dopad eller så leker den rambo.. ja har då ingen aning iaf.. båda kjula helgern så hade jag med mig nya drivaxlar men förgäves.. inget gick sönder.. va nästan lite taggad för o skruva drivaxlar i helgen men de fick man ju aldrig :P

Motor setupen är ja sjukt nöjd med.. full ladd vid 3500 och fullt vrid vid 4500 är ju inte dumt, på strippen så går ja aldrig under 4500 så de smäller till på en gång.. :)så den funkar klockrent på gata,bana och stripp tror inte de blir nå ändringar på den.. (byta koppling och bromsa om den då de inte slirar så har man på papper vad den leverar)


ja har suttit o kikat om de är nå mer med tid. speciellt efter denna "strul" helg.. men verkar som att de är lite bankörning i lindköping den 12e.. så de blir nästa stopp om ingen vet nå 402 me tid dvs :)

Posted: 22 Sep 2008, 21:20
by Karel021
JohanH wrote:
Hej!
Dom var även ute på kvällen. På vägen mellan E-tuna o Västerås. Klarade ni er förbi där?
Jag lyckades passera(vid 19tiden) när dom var upptagna med andra bilar :wink:

Bra jobbat av Karel som fick byta vippor hela lördagen kändes det som :shock: :lol:
Efter lite dividerade om varvstoppsinställningar så verkade det lösa sig :D

Alltid lika sjöng sång i BMW när dom värmer däck 8) och sen att dom kör fina tider är ju alla tiders!

mvh Johan(med den gröna/svarta saaben)



Tjabba.. ja då vi åkte via sanda :P så vi missa dom precis :D

vipp bytet va ju inte speciellt kul måste ja säga.. men va ska man göra.. dumt o ge upp va bara o bita ihop o fixa :). kul att du kom fram o surra lite alltid kul me folk som kommer fram o snackar.. :)

varvstoppet va ju helt klar en bra diskution :).. har kommit fram till att de är meningslöst o ha.. vet att jocke på vm sa de oxå.. alla "balla" bilar tar oxå bort varvstoppen och kör på känsla.. o de funkade fan klockrent i mitt fall.. nästa år kanske man åker med billet vippor och då kan man hålla pungen och inte fega..


Vi lär väl synas nästa år på events runt om.. får helt klart snacka mer..

Sen så vill ja se mer av saaben.. vart ju så mycket skruva så såg knappt solen :/

/ Karel

Posted: 22 Sep 2008, 21:21
by Karel021
skarvsladden wrote:Grattis ser ut att kunna bli 9sek nästa år.



tackar :)

Posted: 22 Sep 2008, 21:22
by Karel021
Glömde Bort de mest självklara och de viktigaste från helgen .



TACK SOM FAN FÖR ALLT HJÄLP DOGGE,, OCH ÄVEN TED..

hade aldrig orkat skruva så som vi gjorde utan er.. klockrent tack för hjälpen !!!

Posted: 23 Sep 2008, 11:18
by JohanH
Karel021 wrote:varvstoppet va ju helt klar en bra diskution :).. har kommit fram till att de är meningslöst o ha.. vet att jocke på vm sa de oxå.. alla "balla" bilar tar oxå bort varvstoppen och kör på känsla.. o de funkade fan klockrent i mitt fall.. nästa år kanske man åker med billet vippor och då kan man hålla pungen och inte fega..


Vi lär väl synas nästa år på events runt om.. får helt klart snacka mer..

Sen så vill ja se mer av saaben.. vart ju så mycket skruva så såg knappt solen :/

/ Karel


Visst skulle det vara enklare att köra utan varvstopp men med en "grävling" så känns det inte så bra då det VÄLDIGT lätt går upp i rök och jag tror inte mina tryckare/ventiler blir så glada då :wink: :lol:

Självklart ses vi nästa år, race:a är som en drog.

Det är bara hojta till så ska du få en Grand Tour :D

mvh Johan

Posted: 23 Sep 2008, 21:53
by sh0rty^
sh0rty^ wrote:
FoX wrote:Jag var på kjula och fotta lite, Bilder livar ju upp tråden lite. :D


Image



Hei!

Imponert over hva dere får til! Men hvor har du fått tak i det pedal settet hen? Summit?

mvh Lars Olafsen


upp :D

Posted: 23 Sep 2008, 22:25
by PiLlEvAn
sh0rty^ wrote:
sh0rty^ wrote:
FoX wrote:Jag var på kjula och fotta lite, Bilder livar ju upp tråden lite. :D


Image



Hei!

Imponert over hva dere får til! Men hvor har du fått tak i det pedal settet hen? Summit?

mvh Lars Olafsen


upp :D

Jag har haft ett lika dant köpte plåtar som var vatten skurna som man svetsade ihop. inget att rekomendera då det inte är stabilt för 5öre

Posted: 24 Sep 2008, 06:53
by r.ivars
PiLlEvAn wrote:
sh0rty^ wrote:
sh0rty^ wrote:
FoX wrote:Jag var på kjula och fotta lite, Bilder livar ju upp tråden lite. :D


Image



Hei!

Imponert over hva dere får til! Men hvor har du fått tak i det pedal settet hen? Summit?

mvh Lars Olafsen


upp :D

Jag har haft ett lika dant köpte plåtar som var vatten skurna som man svetsade ihop. inget att rekomendera då det inte är stabilt för 5öre



willwood ställ, med cylindrar, ebaymotors.com ?

Det jag har haft problem med är att kopplingscylindern varit för liten och jag itne hunnit labbat så mycket med uväxlingen till bromsarna heller.. men att säga att stället är ostabilt förstår jag inte riktigt... Fullgasväxla en Sachs 765 platta utan fördröjning eller nåt knasigt med pedalstället borde väl säga nåt om det?

Kan heller inte säga att det varit roligt med pedalstället iofs, jävla pickel svårt att veta vart det strular när man byter ut precis allt på en bil samtidigt.. Sätta dit det på en fullt fungerande bil och börja justera därifrån är melodin.. ;) Nästa år ska jag leka med bromsvåg och försöka få till den biten.. Även staga upp plåten den står på lite.