Det betyder betydligt mer än bara också, och jag håller inte med dig Men skitsamma nu ska jag inte förstöra tråden med mer OT.E24 wrote:Micke: Det är nog rätt stavat Det "too" som du tänker på betyder "också".
r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
grattis till grymmt imponerande effekt!8)
-när blir första åket?
/mvh
-när blir första åket?
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Bara stöddiga killar med massor av hår på bröstet som skjuter kilen!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
persson tur det för jag slukade dom levande !
dagens update är.. JÄVLA HELVETE...
börjar med att jag tänker kränga på vanliga 15" däck 195/50-15 på såna där jävla trw eller tx fälgar som är 15.5"... Gick åt pipan, hämtade e36 fälgar krängde på dom.. och inte fan passar det på bilen, först gick jag lös på bromsoken tills de gick fritt, och då tar fjäderbenet i.. och spacerar jag så tappar jag navstyrningen...... bahh...
och vattensystemet börjar iallafall lösa sig efter mycket om och men... Blir inte direkt optimalt i det här första skedet.. men tiden är knapp....
imorn gör jag bromsslangar och bromsrör till fram bromsar och gör klart vatten systemet... + kränghämmarn. sen ska det provåkas så det står härliga till
dagens update är.. JÄVLA HELVETE...
börjar med att jag tänker kränga på vanliga 15" däck 195/50-15 på såna där jävla trw eller tx fälgar som är 15.5"... Gick åt pipan, hämtade e36 fälgar krängde på dom.. och inte fan passar det på bilen, först gick jag lös på bromsoken tills de gick fritt, och då tar fjäderbenet i.. och spacerar jag så tappar jag navstyrningen...... bahh...
och vattensystemet börjar iallafall lösa sig efter mycket om och men... Blir inte direkt optimalt i det här första skedet.. men tiden är knapp....
imorn gör jag bromsslangar och bromsrör till fram bromsar och gör klart vatten systemet... + kränghämmarn. sen ska det provåkas så det står härliga till
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
jobbat på som ett svin igen den här veckan...
bilen blev race ready för att testas...
tyvärr vart det lite som bänkningen..
åker ett par gånger på gatan och myser och bilen känns väldigt trevlig.. mjuknar av dämparna lite... provkör igen kranar på med 2ans växel går som ett spjut.. ställer stilla launchar och kör ettan och tvåan.. beter sig klockrent, rakt och kontrollerat och växellådan är grym...
släpper ut luftryck...
nu ska altså allvaret börja... (likt vi skulle börja ladda på i bänken)
smyger in i vattenpölarna och ska värma på 3an.. gör precis som med gamla setupen (klart det går på rutin) varvar upp till 7000rpm kliver fullt och kliver av bestämt, inte sidestep utan som man burnar med en bmw som drivlinan kan gå av på... boggar ganska kraftigt och sen skönsång i 2 sekunder utan att stå stilla när jag släpper av så sticker den iväg lite till... börjar sen backa tillbaka och noterar att det inte var värst med rök eller spår.. kopplingen känns också vädligt skum... dörren öppnas och polarna säger att det inte spann... luktar djäuvlusiskt och ryker om kopplingen....
skiten har svält så det inte går att stampa ur ordentligt, bilen driver...
in i garaget, står och ryker koppling.. provar att ha ettan i kopplingen släppt och bilen går att putta fram och tillbaka, visserligen trögt...
altså..... det känns VÄLDIGT dåligt för stunden... är iofs jävligt trött efter ännu en jävla tokskruvar vecka....
tack til karel som var med och gästspelade lite idag med en hjälpande hand...
sjukt less på hela skiten nu.. och framförallt den där förebannade jävla horkopplings(%/#")(/¤)("#/()¤(/)# !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
visserligen korkat och inte dumpa rakt av.. men ska det verkligen behövas?
bilen blev race ready för att testas...
tyvärr vart det lite som bänkningen..
åker ett par gånger på gatan och myser och bilen känns väldigt trevlig.. mjuknar av dämparna lite... provkör igen kranar på med 2ans växel går som ett spjut.. ställer stilla launchar och kör ettan och tvåan.. beter sig klockrent, rakt och kontrollerat och växellådan är grym...
släpper ut luftryck...
nu ska altså allvaret börja... (likt vi skulle börja ladda på i bänken)
smyger in i vattenpölarna och ska värma på 3an.. gör precis som med gamla setupen (klart det går på rutin) varvar upp till 7000rpm kliver fullt och kliver av bestämt, inte sidestep utan som man burnar med en bmw som drivlinan kan gå av på... boggar ganska kraftigt och sen skönsång i 2 sekunder utan att stå stilla när jag släpper av så sticker den iväg lite till... börjar sen backa tillbaka och noterar att det inte var värst med rök eller spår.. kopplingen känns också vädligt skum... dörren öppnas och polarna säger att det inte spann... luktar djäuvlusiskt och ryker om kopplingen....
skiten har svält så det inte går att stampa ur ordentligt, bilen driver...
in i garaget, står och ryker koppling.. provar att ha ettan i kopplingen släppt och bilen går att putta fram och tillbaka, visserligen trögt...
altså..... det känns VÄLDIGT dåligt för stunden... är iofs jävligt trött efter ännu en jävla tokskruvar vecka....
tack til karel som var med och gästspelade lite idag med en hjälpande hand...
sjukt less på hela skiten nu.. och framförallt den där förebannade jävla horkopplings(%/#")(/¤)("#/()¤(/)# !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
visserligen korkat och inte dumpa rakt av.. men ska det verkligen behövas?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Surt som attans ju....
Men du lär ju grillat på kopplingen duktigt redan i bänken så den fått duktigt med stryk...
Jag har inte åkt massa flerskivigt men när jag har slirat kopplingar så har dom blivit skit väldigt omgående liksom inte återgått till hur det var innan...
Att göra ett kortare startslir kan ju vara en sak men har man haft extrem temperatur som du lär fått x2 vid bromsningen så tror jag aldrig vill lira igen...
Vet inte hur fort bänken eller ärtan slår av men varmt såinihelvete lär det ju bli i ytorna iallafall.....
Hoppas du får till det nu...
Nya Diskar och blästrade ytor tror jag är melodin för att rädda situationen och hålla sig under i vrid registret vad kopplingen tål....
Men du lär ju grillat på kopplingen duktigt redan i bänken så den fått duktigt med stryk...
Jag har inte åkt massa flerskivigt men när jag har slirat kopplingar så har dom blivit skit väldigt omgående liksom inte återgått till hur det var innan...
Att göra ett kortare startslir kan ju vara en sak men har man haft extrem temperatur som du lär fått x2 vid bromsningen så tror jag aldrig vill lira igen...
Vet inte hur fort bänken eller ärtan slår av men varmt såinihelvete lär det ju bli i ytorna iallafall.....
Hoppas du får till det nu...
Nya Diskar och blästrade ytor tror jag är melodin för att rädda situationen och hålla sig under i vrid registret vad kopplingen tål....
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
Fan va drygt! Men nu är ju den klutchen färdig så den kan ju dra, i med en hederlig Tilton o sen funkar det! Ngn typ av slirkoppling hade ju vart sött men det skenar ju iväg så rysligt då! Om man inte gör som norrlänningarna och åker 765 platta och black magiclamell! Men det är svårt att säga vad en sån klarar.
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
Så åker jag i volvon oxå ihop med min jericolåda, funkar fint, lite stygg i starten baraDoktorn wrote:Fan va drygt! Men nu är ju den klutchen färdig så den kan ju dra, i med en hederlig Tilton o sen funkar det! Ngn typ av slirkoppling hade ju vart sött men det skenar ju iväg så rysligt då! Om man inte gör som norrlänningarna och åker 765 platta och black magiclamell! Men det är svårt att säga vad en sån klarar.
Frågan är ju bara hur mycket vrid den klarar, sen börjar det ju bli rätt stor diameter på allt som snurrar oxå då.. men man ska ju bara koppla í starten, sen kan man ju bara riva om man har tillräckligt med hår på bröstet för det
Jag va ´lite mesig i somras å duttade koppling
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot