Page 45 of 195

Posted: 02 May 2010, 14:53
by youask
Det är inte bänken som löser ut pga effekt/vrid då? som den gjorde för björck hos PBZ, de trodde med det var kopplingsslir.

Fast det kanske ses i graaferna eller på annat sätt?

Posted: 02 May 2010, 16:44
by Thörn
vansinnig effekt! grattis :)
det är inte nån enkel grej som nån säkring till några av tändspolarna eller nåt som jäklas? så har jag haft ibland i samband med börn.

Posted: 02 May 2010, 17:04
by pizza
Thörn wrote:vansinnig effekt! grattis :)
det är inte nån enkel grej som nån säkring till några av tändspolarna eller nåt som jäklas? så har jag haft ibland i samband med börn.
Nja, känns som om den tänder men de e ju enkelt å lyfta spolarna å kika gnistan, går ju fort för å utesluta saker!
Som Rikard säger, låter som den står käpprätt med tändningen när den väl tänder till å stendör direkt, menmen, de visar sig snart va de e för fel, inge fel på mektempot på dåren.

Pizza

Posted: 02 May 2010, 17:28
by Thörn
just ja dom har ju inbyggda tändsteg, isf kan ju vara några spolar som sagt upp sig snabbt kollat

Posted: 02 May 2010, 19:58
by r.ivars
det var kilen som befarat..

lyckligtvis är veven helt oskadad.

När jag lyfte motorn för att täta under bröstkåpan så tog jag fram 3klos av dragaren, la på en klo och skulle sätta dit dom andra, då juckade hubben ut..

tänkte inte så mycket mer på det, och behövde inte knacka mycke för att få skiten på plats igen när motorn skulle i, var väl det som krävdes för att jag skulle knacka ur krysskilen som jag faktiskt gjorde då ;)

Så, jag beställer hem en ny hubb och hoppas den är snorbillig sen monterar jag med nån apcool loctite..

För jag ska FAAAAAAAAAAAAAAN fortsätta burna pro-mod style :) bästa grejen med nya bilen ;) haha

bäckis: vi drog med mothåll och fint med loctite.. inte lika hårt kände jag när jag släppte som jag brukar dra så jag hänger på en meters förlängare nu när jag monterar tänkt ejag.. med mina styva 69 pannor :twisted:

Posted: 02 May 2010, 20:22
by erikkihl
Grattis till riktigt fina siffror! kommer att gå fort i sommar :twisted:

Posted: 02 May 2010, 20:52
by Bmwandreas
youask wrote:Det är inte bänken som löser ut pga effekt/vrid då? som den gjorde för björck hos PBZ, de trodde med det var kopplingsslir.

Fast det kanske ses i graaferna eller på annat sätt?
Nej det ser man direkt. Efter liten forskning så är inte hans koppling specad mer än 1000nm och då började den slira.

Posted: 02 May 2010, 20:59
by youask
Bmwandreas wrote:
youask wrote:Det är inte bänken som löser ut pga effekt/vrid då? som den gjorde för björck hos PBZ, de trodde med det var kopplingsslir.

Fast det kanske ses i graaferna eller på annat sätt?
Nej det ser man direkt. Efter liten forskning så är inte hans koppling specad mer än 1000nm och då började den slira.
aa okay , antog att ni hade stenkoll på det, men var en hypotes bara :)

Posted: 02 May 2010, 23:16
by r.ivars
jo, kopplingen är guld att köra och jag tror på den som tusan...

Men effektmässigt hade jag aldrig i helvete ens funderat på att använda den då den specar lika mycket jag hade förra året... Var inte riktigt meningen med det hela (med tanke på alla vinterns upgrades)... Men nu sitter den där med ett customsvänghjul och det är 2 veckor till en hektisk säsong börjar... Så vi får helt enkelt gilla läget med 900 whp :) inte helt synd när man tänker efter :)

Hade däremot motorn floppat och fått ett tightare register låt säga kommit 400 varv senare än förra motorn istället för som nu 400rpm tidigare och jag sen haft gräns på 7500 rpm som är 500rpm tidigare än förra året hade jag varit rätt bitter endå... Eftersom jag valt en utväxling som kanske kommer kräva ett schysst register..

Har dock fått tips av tidigare ägaren med att shimsa in kopplingen, det följer ju med olika tjocka botten lägg i kopplingen som ändrar inspänningsförhållandet... Kanske kan vara något att fiska i? Känns dock inte som det kommer göra dom 1300nm jag hade behövt den stoppa till... :roll:

Visserligen kanske den går att sälja till någon som ska köra 900whp för schysst pengar... men just ja... då vill det ju till att han åker 26splinesar låda... dilemma....... Sen känns det ju lite fel att byta en titan/kolfiber mot vanlig tilton med "rallydiscar" som jag isåfall vill ha för att den kanske kan slira lite..

nattsudd... dags att sova :lol:

Posted: 03 May 2010, 03:13
by mbma
jag tror nog faktsikt det räcker gott och väl med dina 900whp ett tag hehe :P
kan ju vara bra att få prova ut chassit lite innan du vräker på föör mycket effekt också=) även fall det nu är kul spräcka 1000whp hehe

Posted: 03 May 2010, 11:56
by kartungen
Kan vara mycket värt att provtrycka tryckplattan. Som ett ex. så på tre olika sachs 618 plattor tappade man mellan 150 och 250kg i inspänningstryck utan schimsning.

Posted: 05 May 2010, 23:02
by r.ivars
timmarna i garaget går fort som fan.. :(

men det ser realtivt ljus ut.. har iallafall sett värre ut.. tidsmässigt.


specen på kopplingen, inget mystiskt varför det inte höll i bara..

Till salu för hyfsade pengar, kan ta starkare i inbyte.. Leveranstid diskuteras då jag måste lösa något nytt innan jag kan göra mig av med den.

Image

man kan inte annat än gilla gatdäcke-stilen...

Image

en kväll i norrköping ifrån helgen som var.. med lite skön streetracing på kvällen som avslutning.

Image

dagen efter började jag med att kolla ifall triggern skjutit sig, vilket den hade... krysskilen gått av och triggerhjulet flyttat sig.

Image

Image

sen har jag mätt och klurat som fan på hur jag ska lösa bromsbiten.. Efter många timmars letande och klurande kom jag fram till att jag skulle kapa av styrledsfästena och svetsa om dom.. precis som jag fick göra med kombin... Men senare den kvällen tipsade nån om m3 e30 skivor som verkade hålla dom måtten jag ville ha... dyr chansning då de beställdes utan möjlighet att skicka tillbaks..

Image

kopplade in launchen här tills jag känner mig sugen på att köpa ett nytt rattnav.. prioriteringarna ligger lite annorlunda just nu ;)

Image

leverans ifrån aros auto och bubbla garaget... ny hub 2st kilar och cylindrisk fastsättning

Image

monterat och klart igen

Image

Image

Image

sen vart dagen idag, och skivorna kom.. gick inte över naven men passade klockrent annars, enligt mått... Karel hjälpte mig dock svarva upp skivan 1mm så de gick över naven... thx

Image

sen kvällsprojekt 2 när bromsarna var lösta med ok...

elektrisk vattenpump till laddluftskylsystemet..

fästen gjorda.. nu vankas det bara att ett slangpaket kommer dit.. inte helt lätt så jag hoppas bästa billy på swedol kan lösa biffen åt mig imorn.... isåfall kan jag andas ut innan helgens första riktiga test av kärran ;)

Image

Image

Image

fick express leverans ifrån persson på fp engines.... beställde hand tänder så jag slapp åka dit och banka ut dom när han frågat om det gick bra med oljan i motorn ;) hade ju oljeläckage bromsningsveckan...

Image

däck är beställda och kommer hem vilken dag som helst...

spretans nya 31-10.5w-15 :twisted:

kanske kan bli en 9a på emmaboda :)

Posted: 06 May 2010, 00:11
by CrazyVikingsRacing
r.ivars wrote:kanske kan bli en 9a på emmaboda :)
Hoppars kan vi ju :wink:

MVH

Posted: 06 May 2010, 01:00
by bmw_fredde
r.ivars wrote:isåfall kan jag andas ut innan helgens första riktiga test av kärran ;)
Är det rejs i norrköping igen i helgen eller var blir testet?

Posted: 06 May 2010, 03:29
by mbma
CrazyVikingsRacing wrote:
r.ivars wrote:kanske kan bli en 9a på emmaboda :)
9a? den får ju gå 7:50 så inget över 8:50 :O inga dåliga ursäkter om du nu inte lyckas så hoppas du tränar stenhårt ;)

nej men hoppas den funkar fint på emmaboda så man får se den in action=)

Posted: 06 May 2010, 07:25
by Micke
r.ivars wrote:
Image
Synd att ni stavat fel på klistermärket :roll: Lär stå "Too bad" ist för "To bad".. 8)

Posted: 06 May 2010, 08:04
by E24
Micke: Det är nog rätt stavat ;) Det "too" som du tänker på betyder "också".

Riktigt läcker och grym kärra Ivars! bra jobbat!!!
Gatdäcks stuken är bara så rätt! :D


/Farre