Page 45 of 80

Posted: 19 Oct 2008, 22:29
by M3JONAS
Jag åker Sachs 765 tryckplatta.

Posted: 19 Oct 2008, 22:42
by s2_i_e30
köp en 6a

Posted: 20 Oct 2008, 07:14
by Bäckis
Tänk att behövde en turbo för att klara att klyva blocket :)

Om du ska köra 2,3 och vevn är dålig så har vi en skitfin balanserad vev ligger här. Annars fixar jag evogrejorna åt dig, det vet du.

Posted: 20 Oct 2008, 07:32
by M3JONAS
Bäckis wrote:Tänk att behövde en turbo för att klara att klyva blocket :)

Om du ska köra 2,3 och vevn är dålig så har vi en skitfin balanserad vev ligger här. Annars fixar jag evogrejorna åt dig, det vet du.


Haha, ja visst kan en turbo göra underverk!? ;)
Men varför spricker det på 1:ans cylinder? Iofs så sitter inte min gördel på 1:ans ramlageröverfall men det tycker man inte att det ska behövas men jag kanske hade fel!?

Återkommer angående vev och block!

Posted: 20 Oct 2008, 08:13
by Vision79
M3JONAS wrote:
Bäckis wrote:Tänk att behövde en turbo för att klara att klyva blocket :)

Om du ska köra 2,3 och vevn är dålig så har vi en skitfin balanserad vev ligger här. Annars fixar jag evogrejorna åt dig, det vet du.


Haha, ja visst kan en turbo göra underverk!? ;)
Men varför spricker det på 1:ans cylinder? Iofs så sitter inte min gördel på 1:ans ramlageröverfall men det tycker man inte att det ska behövas men jag kanske hade fel!?

Återkommer angående vev och block!


Ring Jocke...han har lösningen på ditt problem.

Posted: 20 Oct 2008, 15:23
by M3JONAS
Vision79 wrote:Ring Jocke...han har lösningen på ditt problem.


Att köpa en Ford??

Tack men nej tack ;)

Posted: 20 Oct 2008, 16:08
by Vision79
M3JONAS wrote:
Vision79 wrote:Ring Jocke...han har lösningen på ditt problem.


Att köpa en Ford??

Tack men nej tack ;)



Nää men tror nog dom har meckat mest s14 med pulver på denna sida av verkligheten ;)

Posted: 20 Oct 2008, 17:36
by M3JONAS
Nånting säger mig att ett ramlager inte bör se ut såhär...

Image

Image

Posted: 20 Oct 2008, 17:53
by Christer K
fyfan.. lider med dig :(

Posted: 20 Oct 2008, 18:37
by Bmwandreas
Där är nog anledningen till den låga effekten i bänken :cry:

Posted: 20 Oct 2008, 18:45
by Grefven
ajaj, det ser ut som du får ösa i någon ball amerikansk oljetillsats i oljan för att kunna åka med det lagret. ;-)

Posted: 20 Oct 2008, 19:05
by jorgen
Du har då riktig otur du! hur ser oljepumpen ut inuti?

Posted: 20 Oct 2008, 20:17
by M3JONAS
jorgen wrote:Du har då riktig otur du! hur ser oljepumpen ut inuti?


Vet inte, har inte kollat den. Har ju ändå spruckit så det är bara att kasta och köpa ny. Men klart at man kan öppna för att se hur det ser ut. får bli morgondagens jobb ;)

Posted: 20 Oct 2008, 20:19
by M3JONAS
Bmwandreas wrote:Där är nog anledningen till den låga effekten i bänken :cry:


Det märkliga är att veven ser rätt fresch ut ändå. Skulle tro att det bara är att putsa till den. Får ta och låta mäta för att kolla.

Posted: 20 Oct 2008, 20:44
by M3JONAS
Om det ger för lite effekt trots nya lager så finns det en lösning ;)

Det går att få plats med en större snurra:

Image

Image

Posted: 21 Oct 2008, 08:05
by Vision79
M3JONAS wrote:Om det ger för lite effekt trots nya lager så finns det en lösning ;)

Det går att få plats med en större snurra:

Image

Image
´

Ser ut som Manges gamla turbonetics snäcka!

Posted: 21 Oct 2008, 10:33
by ScratcH
Inte för att vara bitter, men ska du inte få motorn å hålla innan du laddar på mer 8)

Hoppas du får till en skottsäker setup till nästa säsong :twisted: