Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
ScratcH
Posts: 283 Joined: 01 Nov 2006, 15:49
Location: Göteborg
Post
by ScratcH » 15 Jan 2009, 11:17
Bmwandreas wrote: JohanH wrote: Bmwandreas wrote: JohanH wrote: Bmwandreas wrote: M5 diff är monterad, och kränghämmarkit.
Startade nyss bilen, bromsning snart
Gött!
Slänger ni upp den i bänken direkt? Ingen inkörning?
mvh johan
Nej ingen inkörning, det gör man inte.
Man kör mineralolja och mappar låglast först och gör det klart. Sen är det bara att ladda så mycket det går:)
Har det någon inverkan med mineralolja? Dvs går det att agera på samma sätt med helsyntet(som jag använder..)?
Nu hoppas vi på fina siffror innan denna dag är slut
Mineralolja gör att ringarna sliter in sig, det gör dem knappt med en bra syntet olja. Så man ska köpa den billigaste skitoljan:)
Viken olja kör ni med efter att ringarna slitit in sig å skitoljan gjort sitt?
Lycka till idag å en film snutt vore inte helt fel
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 15 Jan 2009, 15:11
Nu har jag kört 45 minuter och vi har 556 whp på grundtryck 1.3 bar.
Vision79
Posts: 2571 Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:
Post
by Vision79 » 15 Jan 2009, 15:17
Bmwandreas wrote: Nu har jag kört 45 minuter och vi har 556 whp på grundtryck 1.3 bar.
Svarar fint!!
nu vill vi se pulver
JohanH
Posts: 213 Joined: 28 Jun 2008, 10:34
Post
by JohanH » 15 Jan 2009, 15:38
Bmwandreas wrote: Nu har jag kört 45 minuter och vi har 556 whp på grundtryck 1.3 bar.
hua!
Den kommer bli grym
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 15 Jan 2009, 15:54
700 whp vid 1.9 bar. Tror vi lär ställa om kammarna som vi hade förra året.
JohanH
Posts: 213 Joined: 28 Jun 2008, 10:34
Post
by JohanH » 15 Jan 2009, 15:58
Bmwandreas wrote: 700 whp vid 1.9 bar. Tror vi lär ställa om kammarna som vi hade förra året.
GO GO GO
Den gav ju lite mera då så det låter som en god idé
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 15 Jan 2009, 16:05
Helt stopp vid 700 whp, vore förjävligt om den nya turbon vore sämre.
JohanH
Posts: 213 Joined: 28 Jun 2008, 10:34
Post
by JohanH » 15 Jan 2009, 16:12
Bmwandreas wrote: Helt stopp vid 700 whp, vore förjävligt om den nya turbon vore sämre.
Men va f-n
- så där kan "vi" inte ha det...
Hur mycket laddas det? Varv?
Ända fördelen är väl att blocket kommer hålla utan problem nu
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 15 Jan 2009, 16:20
Ger 700 på 2 bar.
Nej jag hoppas på kammarna, vet ju förut hur mycket man kan hämta om de står fel.
Nicke Blom
Posts: 801 Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo
Post
by Nicke Blom » 15 Jan 2009, 16:21
låter allvarligt detta
Mvh Nicke Blom
JohanH
Posts: 213 Joined: 28 Jun 2008, 10:34
Post
by JohanH » 15 Jan 2009, 16:31
Bmwandreas wrote: Ger 700 på 2 bar. Nej jag hoppas på kammarna, vet ju förut hur mycket man kan hämta om de står fel.
Så dom är inte omjusterade än.. Pust!
Nu blev man genast lite bättre till mods.
Hur mår Bäckis? Apgalen eller
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 15 Jan 2009, 16:42
Haha nejdå. Vi ställer tillbaks kammarna nu
micke999
Posts: 444 Joined: 09 Jul 2008, 00:05
Post
by micke999 » 15 Jan 2009, 16:58
ska bli kul å se slutresultatet!!
ms racing
Vision79
Posts: 2571 Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:
Post
by Vision79 » 15 Jan 2009, 18:32
Min erfarenhet är att S14 är lurig på kammarna!, på ett SDC event 2006 tror ja d va, i GBG så klockades kammarna om på Manges (fd j Sahlins) M3 och 10-15km/h kom på ett bräde
..tyckte den gick lite knepigt reporna innan..osså vred dom till pinnarna så vart den väldigt arg
:) och spottade ut 235km/h+ slutfarter
Så vrid till spakarna nu!
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 15 Jan 2009, 18:56
Blev klart bättre med gamla inställningarna, men 710whp@1,8 bar duger inte.
Tyvärr är bänken bokad imorgon så den åker ur en dag eller så. Maskinen funkar jättefint och går tystare än någonsin, men lite mer effekt vill vi nog allt ha
Nya försök kommer inom kort....
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 15 Jan 2009, 20:45
Ger den inte mer med denna turbo så är GT4088 världens bästa turbo