Page 44 of 68
Posted: 08 Jun 2010, 05:01
by Micke johansson
Posted: 08 Jun 2010, 17:44
by RickardP
Jävlar va det gick! Kul som fan
Hur har ni satt fast kameran i bilen?
Posted: 08 Jun 2010, 17:59
by Fernis1
RickardP wrote:Jävlar va det gick! Kul som fan
Hur har ni satt fast kameran i bilen?
Antar att den sitter med ett Sugproppsstativ, finns att köpa på många internetsidor som t.ex cyberphoto osv
Posted: 08 Jun 2010, 20:41
by peppe
+1 på Fernis, följde med kameran
Posted: 09 Jun 2010, 19:58
by peppe
Ikväll så körde vi lite med dödsmaskinen aka 4 nyanser av blått, fast med gatdäcken.
Ringrostigt är nog bara förnamnet, men chassiet är inte 100% bilen uppförsig inte snyggt alla gånger, jävligt skumt.
Jag kan då lägga till listan att jag höll på att köra in i färjeterminalen, tur att bromsarna tar bra, annars hade dom haft en ny ingång.
Bror höll på plantera i herrgårdsvilla eller mur runt iaf, jävla bil till att inte göra som man vill hela tiden.
Vi måste undersöka det där, men roligt var det ändå!
Posted: 10 Jun 2010, 21:45
by peppe
Pyramidringsproblem som ett brev på posten, det gillar vi inte. 200kg holst motorsvets kanske??
Fler som haft problem? Efterdragit två gånger nu
Då motorn är kall, så pissar den kompression och e85 igenom evakueringskanalerna, fick ögona sprayade då jag tomvarva och tittade ner där :S
Men då den blir varm, så slutar det, Micke fick härda den på launchen medans jag kollade, den var tät.
Men nu efter att vi gjort stan, så är det svart kräks ut från kanalerna som runnit längsblocket.
Känns inte på prestandan iaf?
Sugit som fan.
Posted: 11 Jun 2010, 10:22
by Bmwandreas
Konstigt nog är det många som har problem. Men det är flera hundra som det funkar perfekt för. Men de funkar inte för spikningar, då lyfter toppen och det läcker. Vad har ni kört för tänding vid 1.5 bar? Lambda?
Funkar det från början så börjar det inte läcka utan anledning.
Posted: 11 Jun 2010, 10:39
by peppe
Den har ju tryckt sedan vi stoppa ihop den. Men när vi tvättat och städa blocket såg vi ju att det kom nytt hela tiden.
Ja den peakar på 1.5bar , 0.80 i stort sett hela registret. Lite magrare vid 3-3.500 vad jag vill minnas.
Får kolla tändningen då jag kommer hem. Inte värre än vad vi körde på 98okt.
Mvh
Posted: 11 Jun 2010, 10:42
by Bmwandreas
Då är något knas. Var längesedan vi lyckas montera ihop någon som läcker. Riv av och kika, tar ju 15min med M20:)
Posted: 11 Jun 2010, 11:26
by M3JONAS
Bra tid! Vad blev det för 60 fot på 10,26 repan?
Posted: 11 Jun 2010, 11:47
by Mirre
Fusk grabbar, ni har ju grymt medvind!
Skämt åsido, grattis till en grym bil och motor!
Posted: 11 Jun 2010, 13:30
by Micke johansson
Bmwandreas wrote:Då är något knas. Var längesedan vi lyckas montera ihop någon som läcker. Riv av och kika, tar ju 15min med M20:)
Men det är så lite så ja överväger vad att göra.. det är inte så hela blocken blir svart utan det är lite olja just runt evakuerings spåren, och dom som vet hur stor dom är kan ju bilda sig en uppfattning hur mycket som smyger ut.
Posted: 11 Jun 2010, 13:33
by Bmwandreas
Kör i silikon i evakueringsspåren. Vi kör ju inte ens med de längre.
Posted: 11 Jun 2010, 14:53
by Doktorn
Så länge den inte trycker komp i kylsystemet ät det väl inte så mycket att oroa sig för!
Posted: 11 Jun 2010, 15:29
by Nisse Järnet
Min är 100% tät, men jag har dock inga evakueringskanaler. Efterdragit en gång för länge sen
Posted: 11 Jun 2010, 15:32
by Doktorn
Nisse Järnet wrote:Min är 100% tät, men jag har dock inga evakueringskanaler. Efterdragit en gång för länge sen
Din motor är magisk och räknas inte!
Posted: 11 Jun 2010, 16:15
by peppe
Jonas: 1.56 i 60-fot var det den repan.
Mirre: Jo det måste ha varit medvinden, hoppas på mer i Sundsvall så Micke kan spaka till sig en 9 sec repa, vi får väl se hur det går, är ju en heldel att kapa.
Om folk numera kör utan evakuering så kan jag ju förstå att ingen hört om liknande problem, svårt att upptäcka annars?
Den blandar ju varken olja eller vatten, och trycket i kylsystemet är normalt efter hårdsnyt, så vi kommer inte att riva ännu.
Blir det inte värre får det vara, men det ska i vilket fall kollas upp, får mäta ringarna och spåren och se vad som hänt.
Mvh