Page 43 of 195

Posted: 01 May 2010, 00:17
by Bäckis
Säg åt brorsan din att kasta upp lite bilder, han får även bjuda på någon på det coolaste åket i byn.

Posted: 01 May 2010, 03:01
by R.Larsson
Är kopplingen du har nu inte specad för sådär 1100-1200nm? iaf måste de väl varit den o spridarna om du fortfarande kör 1680cc spridare som inte pallar mer?! Hur som helst! Grattis till effekten o kan du täka dig o stanna i jönköping efter emmaboda bjuder jag på ett Helrör sprit på krogen!! De ingår i ett M50 Redord!! ;)

Posted: 01 May 2010, 07:26
by Highburg
Asballt grattis 8)

Posted: 01 May 2010, 09:41
by FoX
992... sådär nästan overkligt... ska bli kul att se den i sommar.

Posted: 01 May 2010, 10:27
by peppe
Grattis Ivars & PPF , vilken jvla dödar motor. Bra snyt är ju bara förnamnet. Skulle vara kul att få se 1000whp gränsen bli knäckt i en E30 där uppe :D

Posted: 01 May 2010, 10:41
by stiiiv_
dra åt fan va mos :D grattis

Posted: 01 May 2010, 11:22
by Bäckis
peppe wrote:Grattis Ivars & PPF , vilken jvla dödar motor. Bra snyt är ju bara förnamnet. Skulle vara kul att få se 1000whp gränsen bli knäckt i en E30 där uppe :D


Hade kopplingen orkat hade det varit gjort med råge.

Posted: 01 May 2010, 12:38
by Sjöstrand
vad blir det för koppling nu då?

Posted: 01 May 2010, 13:54
by jimpa
Sjöstrand wrote:vad blir det för koppling nu då?



Han har beställt en 8tums Leanderkoppling..

Posted: 01 May 2010, 14:18
by Lauge
Fy fan Ivars! Stort grattis :D

Posted: 01 May 2010, 14:38
by JimmyA
jimpa wrote:
Sjöstrand wrote:vad blir det för koppling nu då?



Han har beställt en 8tums Leanderkoppling..


fan vad coolt! Dom verkar riktigt fina.

Posted: 01 May 2010, 15:07
by Griffin

Posted: 01 May 2010, 15:13
by Griffin

Posted: 01 May 2010, 15:27
by korre
fyfan va ballt! grattis!! :D

Posted: 01 May 2010, 15:31
by Fredriksson84
:D :lol: :shock: :twisted: :twisted:

Posted: 01 May 2010, 15:54
by r.ivars
första promoddaren lagd, av utrymmesskäl så vart den inte så lång dock :)

efter det funkar inte bilen.. dog i sista värmaren... ska prova starta när den är kall annars får det bli nån form av felsökning...........

http://www.garaget.org/video/3yrd7zi17tz3

Posted: 01 May 2010, 16:29
by r.ivars
bilen bromsad, självklart hos www.pure-pf.com !

Image

Dagen började med att jag bankade i byxorna.. Ärtan skulle strobba tändningen och ser att det står käpp åt helvete, tankarna går iväg till om vanosen (som mitt triggerhjul kommer ifrån iår) har helt fel ställt alltning? För jag nollade efter markeringen på hjulet med kammarna (självklart nollar jag motorn innan jag lägger på toppen och drar tillbaks en liten bit, så då ser man ju OT märkningen och att allt är rätt)

Men man blir ju osäker vid såna tillfällen, så felsökningen fortsätte roch kammar ihop med vev står rätt.. Men hjulet fel, altså har krysskilen hoppat dän och in i tråget sista gången jag la på remskivan...

Ta lös strobba och sen bromsa järnet!

Image

Producerar något helvetiskt med pulver på låga laddtryck...

1.4bar ( grund ladd ) = 717 på driven ! ! ! och superfin kurva då turbon sparkar på innan 5.

Sen drog vi ett par pull på 2bar och noterar 889 whp (TOTAL GLÄDJE).

Sen ska det roliga börja.. Ärtan ställer på laddventilen igen, muttrar lite om att det inte kommer gå att bromsa så mycket mer för bänken kommer bottna...
När väl pullen börjar drar laddmätaren iväg till 2.6 bar och Motorn fullständigt dödar!! Tyvärr inte effekt in i dynapacken utan åt skogen genom kopplingsslir...

Ställs ner till 2.3bar och dödar koppling även där...

Lägger laddtrycket progressivt och vi kan notera 992whp vid 2.3bar..

Image

Maskinen känns brutal och motorgången är perfekt!

Dyno Pull 992whp
http://www.youtube.com/watch?v=H_p5S2A0iuw

Image

kopplingen kommer jag inte labba något med än, så tiden får gå lite innan vi knäcker 1000whp gränsen åt skogen :)

Nu ska jag använda bilen... Utan att fega :)

min första promoddare på film :)

http://www.garaget.org/video/3yrd7zi17tz3

I sista börnen lägger bilen av, troligtivs kastade jag i 4an lite för snabbt... Men efter det startade inte bilen.. så den får stå och skämmas lite innan jag tar tag i den :)

Nu bär det av till norrköping på bilträff för att kika lite..