r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Säg åt brorsan din att kasta upp lite bilder, han får även bjuda på någon på det coolaste åket i byn.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Är kopplingen du har nu inte specad för sådär 1100-1200nm? iaf måste de väl varit den o spridarna om du fortfarande kör 1680cc spridare som inte pallar mer?! Hur som helst! Grattis till effekten o kan du täka dig o stanna i jönköping efter emmaboda bjuder jag på ett Helrör sprit på krogen!! De ingår i ett M50 Redord!!
peppe wrote:Grattis Ivars & PPF , vilken jvla dödar motor. Bra snyt är ju bara förnamnet. Skulle vara kul att få se 1000whp gränsen bli knäckt i en E30 där uppe
Hade kopplingen orkat hade det varit gjort med råge.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
fyfan va ballt! grattis!!
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
första promoddaren lagd, av utrymmesskäl så vart den inte så lång dock
efter det funkar inte bilen.. dog i sista värmaren... ska prova starta när den är kall annars får det bli nån form av felsökning...........
http://www.garaget.org/video/3yrd7zi17tz3
efter det funkar inte bilen.. dog i sista värmaren... ska prova starta när den är kall annars får det bli nån form av felsökning...........
http://www.garaget.org/video/3yrd7zi17tz3
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
bilen bromsad, självklart hos www.pure-pf.com !
Dagen började med att jag bankade i byxorna.. Ärtan skulle strobba tändningen och ser att det står käpp åt helvete, tankarna går iväg till om vanosen (som mitt triggerhjul kommer ifrån iår) har helt fel ställt alltning? För jag nollade efter markeringen på hjulet med kammarna (självklart nollar jag motorn innan jag lägger på toppen och drar tillbaks en liten bit, så då ser man ju OT märkningen och att allt är rätt)
Men man blir ju osäker vid såna tillfällen, så felsökningen fortsätte roch kammar ihop med vev står rätt.. Men hjulet fel, altså har krysskilen hoppat dän och in i tråget sista gången jag la på remskivan...
Ta lös strobba och sen bromsa järnet!
Producerar något helvetiskt med pulver på låga laddtryck...
1.4bar ( grund ladd ) = 717 på driven ! ! ! och superfin kurva då turbon sparkar på innan 5.
Sen drog vi ett par pull på 2bar och noterar 889 whp (TOTAL GLÄDJE).
Sen ska det roliga börja.. Ärtan ställer på laddventilen igen, muttrar lite om att det inte kommer gå att bromsa så mycket mer för bänken kommer bottna...
När väl pullen börjar drar laddmätaren iväg till 2.6 bar och Motorn fullständigt dödar!! Tyvärr inte effekt in i dynapacken utan åt skogen genom kopplingsslir...
Ställs ner till 2.3bar och dödar koppling även där...
Lägger laddtrycket progressivt och vi kan notera 992whp vid 2.3bar..
Maskinen känns brutal och motorgången är perfekt!
Dyno Pull 992whp
http://www.youtube.com/watch?v=H_p5S2A0iuw
kopplingen kommer jag inte labba något med än, så tiden får gå lite innan vi knäcker 1000whp gränsen åt skogen
Nu ska jag använda bilen... Utan att fega
min första promoddare på film
http://www.garaget.org/video/3yrd7zi17tz3
I sista börnen lägger bilen av, troligtivs kastade jag i 4an lite för snabbt... Men efter det startade inte bilen.. så den får stå och skämmas lite innan jag tar tag i den
Nu bär det av till norrköping på bilträff för att kika lite..
Dagen började med att jag bankade i byxorna.. Ärtan skulle strobba tändningen och ser att det står käpp åt helvete, tankarna går iväg till om vanosen (som mitt triggerhjul kommer ifrån iår) har helt fel ställt alltning? För jag nollade efter markeringen på hjulet med kammarna (självklart nollar jag motorn innan jag lägger på toppen och drar tillbaks en liten bit, så då ser man ju OT märkningen och att allt är rätt)
Men man blir ju osäker vid såna tillfällen, så felsökningen fortsätte roch kammar ihop med vev står rätt.. Men hjulet fel, altså har krysskilen hoppat dän och in i tråget sista gången jag la på remskivan...
Ta lös strobba och sen bromsa järnet!
Producerar något helvetiskt med pulver på låga laddtryck...
1.4bar ( grund ladd ) = 717 på driven ! ! ! och superfin kurva då turbon sparkar på innan 5.
Sen drog vi ett par pull på 2bar och noterar 889 whp (TOTAL GLÄDJE).
Sen ska det roliga börja.. Ärtan ställer på laddventilen igen, muttrar lite om att det inte kommer gå att bromsa så mycket mer för bänken kommer bottna...
När väl pullen börjar drar laddmätaren iväg till 2.6 bar och Motorn fullständigt dödar!! Tyvärr inte effekt in i dynapacken utan åt skogen genom kopplingsslir...
Ställs ner till 2.3bar och dödar koppling även där...
Lägger laddtrycket progressivt och vi kan notera 992whp vid 2.3bar..
Maskinen känns brutal och motorgången är perfekt!
Dyno Pull 992whp
http://www.youtube.com/watch?v=H_p5S2A0iuw
kopplingen kommer jag inte labba något med än, så tiden får gå lite innan vi knäcker 1000whp gränsen åt skogen
Nu ska jag använda bilen... Utan att fega
min första promoddare på film
http://www.garaget.org/video/3yrd7zi17tz3
I sista börnen lägger bilen av, troligtivs kastade jag i 4an lite för snabbt... Men efter det startade inte bilen.. så den får stå och skämmas lite innan jag tar tag i den
Nu bär det av till norrköping på bilträff för att kika lite..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp