Page 43 of 61

Posted: 31 Jul 2010, 12:53
by Pitbull
Ikväll blir de KNA!! Vi ses gott folk. =)

Posted: 02 Aug 2010, 00:28
by CrazyVikingsRacing
Blire något action meet eller ?

Posted: 02 Aug 2010, 00:35
by m_ellisson
CrazyVikingsRacing wrote:Blire något action meet eller ?


Japp har anmält mig nu ;) Ska bli gött att prova åka klistrat måste bara justera launchen lite till nu :)

Posted: 08 Aug 2010, 02:24
by m_ellisson
Lite bilder från resan te Mantorp
Pissepaus i tingsryd
Image
Bilen hänger kvar..Vi drog med oss det dåliga vädret!
Image

Framme på campingen & lastat av bilen
Image
Blev en del sypande i regnet på fredagkvällen
av nån anledning så blev de bilderna väldigt suddiga!

Han köra 5 repor under lördagen (var rätt seg på morgonen) :twisted:
Image
Körde på 1 bar i laddtryck..Körde rätt dåligt till en början men sen blev det bättre o bättre...
Var iaf kuggstångsgrepp som heter duga o resulterade tillslut i nytt peronbästa.

Bästa tiderna
60-fot : 1,56s
200m: 7,47s
300m: 9,64s
400m: 11.59s

Allting höll hade dock ca 20 grader högre insugstemp än ´´normalt`` efter sista repan....
Mera pulver & mera kylning till Emmaboda i September :)

Posted: 08 Aug 2010, 03:36
by CrazyVikingsRacing
Bara te att köra på till att det är dags i September, hoppas att jag hamnar på startplattan. Isåfall kan fixa så du får lägre insugtemp om du fixar en kolsyresläckare :wink:

Posted: 08 Aug 2010, 09:56
by ZAK
Grattis =]

Posted: 08 Aug 2010, 10:32
by affe
vad för sluthastighet hade du vid 200 och 400 meter?

Posted: 08 Aug 2010, 11:14
by NickE30M50
Fan en skön maskin du fått ihop! Hur har du gjort med vacumslangen under insuget till tomgångsmotorn? Den sitter väll inte så där jätte bra med tryck i insuget IOM att den är gjord för att sugas fast vid gaspådrag med sugmotor? Vacumstation?

Posted: 08 Aug 2010, 14:50
by m_ellisson
CrazyVikingsRacing: Haha ja vi kan ju se det :)

ZAK: Tackar :)

affe:
200m hastighet = 153 km/h
400m hastighet = 191 km/h


NickE30M50: Tackar ;)
Precis! Jag använder inte tomgångsmotor!

Posted: 08 Aug 2010, 17:24
by affe
ah borde jag kunna åka 11 med min vagn med, bara stora servicen förs med kolvbyte. ha ha

Posted: 10 Aug 2010, 09:30
by m_ellisson
Ryckte bort kompressorhuset , slipade bort klarlacken som jag la i början av året..Den började bli brunaktig nu :)
Började med 80 papp & fortsatte upp till 2000 våtpapp sen drog jag över med polermaskinen & Nano medel :) Blev rätt fint..
Image
Image

Posted: 10 Aug 2010, 09:48
by m_ellisson
Flyttade ner IC några cm & så flyttade fram den oxå så att en större del av den får kylning + att den inte sitter så nära kylaren nu! gjorde nya fästen mm av plattjärn
Funderar på om man ska skippa gallret som sitter i fronten om det är så att det bromsar upp luftflödet för mycket lr kanske skitsamma?
Sen är det problem med vattentempen när den står en stund på tomgång så går den upp lite högt. Jag har en 12" spalfläkt där nu men kan få dit en 14" eller 2st 10"or. Eller ska man ta någon elfläkt från nån annan bilmodell?
Image
Image

Posted: 10 Aug 2010, 11:14
by ZAK
Vet du vid vilken temp fläktarna drar igång?
Kan vara vettigt att ha givarn så nära motorn som möjligt som drar igång fläkten.

Posted: 10 Aug 2010, 11:46
by m_ellisson
ZAK wrote:Vet du vid vilken temp fläktarna drar igång?
Kan vara vettigt att ha givarn så nära motorn som möjligt som drar igång fläkten.



90grader nånting kan sätta igång fläkten med knapp oxå men är det varmt ute går den upp till 104 grader ändå!

Posted: 10 Aug 2010, 12:09
by dgyldmark
Ta en ut gång från sprutet och sätt igång dem tidigare kan hjälpa lite..

Posted: 10 Aug 2010, 13:13
by ZAK
dgyldmark wrote:Ta en ut gång från sprutet och sätt igång dem tidigare kan hjälpa lite..


Nått sånt jag funderade på att göra med MS'et, men måste löda dit ett motstånd först.