Page 43 of 66

Posted: 07 Nov 2009, 19:55
by Bmwandreas
Nja där ska ingen turbo sitta på min bil :lol:

Posted: 07 Nov 2009, 21:29
by christoffer jansson
Bmwandreas wrote:Har börjat vela lite ang turboval. Smidigaste vore 2st smidiga Precision turbos pga platsbrist. Jag har ska vattenintercooler och istank till det. Och min nya isvattenoljekylare till växellådan under huven också. Enda trista är att dubbelturbo kanske inte kommer låta lika fränt :cry:



De kommer se sjukt mkt ballare ut än den gamla ensama monster snigeln 8)

Posted: 07 Nov 2009, 21:35
by Bmwandreas
Undrar på om 2st PT67 billet räcker eller om jag ska ska köra 71mm billet. Det blir ju 3.5 lit motorvolym per aggregat... Hmm svårt val!!

Posted: 07 Nov 2009, 22:46
by johankihl
Satsa på respons, två 67mm blir grymt. Det lär ju vara melodin om du ska ta hem Kjula. 1600hk och värst respons i startfältet :)

Posted: 07 Nov 2009, 22:57
by Fredriktak
Bmwandreas wrote:Undrar på om 2st PT67 billet räcker eller om jag ska ska köra 71mm billet. Det blir ju 3.5 lit motorvolym per aggregat... Hmm svårt val!!


2aggregat ser ju mer symmetriskt ut om inte annat :P Så go for 2x PT67!

Posted: 07 Nov 2009, 23:01
by M3JONAS
Bmwandreas wrote:Har börjat vela lite ang turboval. Smidigaste vore 2st smidiga Precision turbos pga platsbrist. Jag har ska vattenintercooler och istank till det. Och min nya isvattenoljekylare till växellådan under huven också. Enda trista är att dubbelturbo kanske inte kommer låta lika fränt :cry:


Får dra ihop downpipsen så de kommer ut i samma rör så borde det väl låta fränt!?

Posted: 08 Nov 2009, 00:00
by Martin Lundkvist
en stor snigel och mycket bakbromsar så kommer du flyga. det är ju ok enligt reglementet att stoppa vattenic i förarutrymmet. då måste de finnas plats för turbon någonstans där framme. två åker man när de inte finns en som är stor nog...

Med så fin grundmaskin så kan du nästan lämna linjen utan ladd :wink:

Posted: 08 Nov 2009, 12:00
by Bmwandreas
Har svårt att komma in med tryckrör igenom torpeden så jag vill gärna ha allt där framme. Tror det blir dubbla 71mm så man har lite att växa i sen. Nästa vecka skickas äntligen min nya motor som är klar :wink:

Posted: 09 Nov 2009, 20:46
by Bmwandreas
Har äntligen hittat en värre 3.73 utväxling till min Dana 60. Så nu ska den gå lite snabbare :wink:

Posted: 09 Nov 2009, 20:56
by jimpa
Bmwandreas wrote:Har äntligen hittat en värre 3.73 utväxling till min Dana 60. Så nu ska den gå lite snabbare :wink:


nu blir det 300 i slutfart!!

Posted: 09 Nov 2009, 20:59
by Bmwandreas
Det ska det nog kunna bli med lite tur!
Ska även beställa en 10" ATI converter av en snubbe som har snabbaste camaron med lika maskin som min! Har körde nyss 4.70@265 på 201m. Och då är det på 315 dragradial och mycket tyngre bil. Sjuuukt :lol:

Posted: 09 Nov 2009, 20:59
by Strandholm
jimpa wrote:
Bmwandreas wrote:Har äntligen hittat en värre 3.73 utväxling till min Dana 60. Så nu ska den gå lite snabbare :wink:


nu blir det 300 i slutfart!!


Eller bogg i starten :wink:

Nä det blir nog alla tiders, vart hittade du det?

Posted: 09 Nov 2009, 21:01
by Bmwandreas
Strandholm wrote:
jimpa wrote:
Bmwandreas wrote:Har äntligen hittat en värre 3.73 utväxling till min Dana 60. Så nu ska den gå lite snabbare :wink:


nu blir det 300 i slutfart!!


Eller bogg i starten :wink:

Nä det blir nog alla tiders, vart hittade du det?


Nja bogg tror jag inte på :lol:
En usafirma som hade det..

Posted: 09 Nov 2009, 21:04
by Strandholm
Finns ju 3,54 också om du vill gå in i överljudsfart :lol:

Posted: 10 Nov 2009, 22:54
by Bmwandreas
Det blev en annan converter :wink:

Fick köpa en bolt together Neal chance inkl 6 olika stallspeds. Så nu jävlar ska det funka! Han har kört 7.29@320 km/h med 300 kg tyngre bil med lika motor. Fan va fint :lol:

Posted: 11 Nov 2009, 08:17
by Vision79
2st 71.or med .96 hus? , blir mums..lär pumpa för en 18-1900 iaf.. 8)

Mats Nova gav inte så bra med 2st 67:or .81 hus, runt 1050-1100 men allt funkade väll inte optimalt iofs..

Posted: 11 Nov 2009, 08:48
by Bmwandreas
Vision79 wrote:2st 71.or med .96 hus? , blir mums..lär pumpa för en 18-1900 iaf.. 8)

Mats Nova gav inte så bra med 2st 67:or .81 hus, runt 1050-1100 men allt funkade väll inte optimalt iofs..


Det blir dubbla 76mm billet med 0.96 hus. Så nu ska det finnas turbo så det räcker :wink: