PPF M3 Turbo "real street". 10.18/233.6km/h
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Micke johansson
- Posts: 2175
- Joined: 17 Jul 2006, 21:30
- Location: Umeå
Vad har du för klump där? , har du tagit och byggt om orginal med vaggan där?
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
Hansa wrote:pelko wrote:Ser lika fet ut som när vi var på besök i somras
Vad har du gjort med högerhanden Bäckis?
Mvh Mathias
Säkert nått som har med crossåkandet att göra
I wish!
Ramlade av boben när jag car och åkte med grabben, och efter 10 dagar svullet finger åkte jag in igår och det var rakt av på två ställen
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Bäckis wrote:Hansa wrote:pelko wrote:Ser lika fet ut som när vi var på besök i somras
Vad har du gjort med högerhanden Bäckis?
Mvh Mathias
Säkert nått som har med crossåkandet att göra
I wish!
Ramlade av boben när jag car och åkte med grabben, och efter 10 dagar svullet finger åkte jag in igår och det var rakt av på två ställen
Fan va trist
Skulle tro de är en M5 klump 3:91...rätta mig om jag har fel bäckis..Micke johansson wrote:Vad har du för klump där? , har du tagit och byggt om orginal med vaggan där?
Fan asså kärran ser het ut!
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Set jävligt bra ut Bäckis Går det bra att pulverlacka kylare, ser ut som att du har gjort det?
Kör du utan krängningshämmare bak förresten?
Kör du utan krängningshämmare bak förresten?
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
JohanH wrote:Bmwandreas wrote:M5 diff är monterad, och kränghämmarkit.
Startade nyss bilen, bromsning snart
Gött!
Slänger ni upp den i bänken direkt? Ingen inkörning?
mvh johan
Inkörning?
Bara spänna upp i bänken och låsa den på högt varvtal och hög belastning under lunchen
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Varmkör och byter olja, sen är det dyno time
Den lät perfekt och hade perfekt oljetryck så allt verkar fint.
Den lät perfekt och hade perfekt oljetryck så allt verkar fint.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
-
- Posts: 283
- Joined: 21 Nov 2005, 21:18
- Location: Åstorp
pelko wrote:JohanH wrote:Bmwandreas wrote:M5 diff är monterad, och kränghämmarkit.
Startade nyss bilen, bromsning snart
Gött!
Slänger ni upp den i bänken direkt? Ingen inkörning?
mvh johan
Inkörning?
Bara spänna upp i bänken och låsa den på högt varvtal och hög belastning under lunchen
Mvh Mathias
Mkt smidigt att köra in maskin i en Dynapack, väljer ju själv hur mycket belastning & varvtal man vill köra med. Samtidigt kan nån stå sidan om & kolla så allt ser bra ut i motorrummet.
/M
Performance Center Syd AB
bsr-pcs.se
0708 743212
bsr-pcs.se
0708 743212
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
JohanH wrote:Bmwandreas wrote:M5 diff är monterad, och kränghämmarkit.
Startade nyss bilen, bromsning snart
Gött!
Slänger ni upp den i bänken direkt? Ingen inkörning?
mvh johan
Nej ingen inkörning, det gör man inte.
Man kör mineralolja och mappar låglast först och gör det klart. Sen är det bara att ladda så mycket det går:)
-
- Posts: 283
- Joined: 21 Nov 2005, 21:18
- Location: Åstorp
När blir det bromsning då ?
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmwandreas wrote:JohanH wrote:Bmwandreas wrote:M5 diff är monterad, och kränghämmarkit.
Startade nyss bilen, bromsning snart
Gött!
Slänger ni upp den i bänken direkt? Ingen inkörning?
mvh johan
Nej ingen inkörning, det gör man inte.
Man kör mineralolja och mappar låglast först och gör det klart. Sen är det bara att ladda så mycket det går:)
Har det någon inverkan med mineralolja? Dvs går det att agera på samma sätt med helsyntet(som jag använder..)?
Nu hoppas vi på fina siffror innan denna dag är slut
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
JohanH wrote:Bmwandreas wrote:JohanH wrote:Bmwandreas wrote:M5 diff är monterad, och kränghämmarkit.
Startade nyss bilen, bromsning snart
Gött!
Slänger ni upp den i bänken direkt? Ingen inkörning?
mvh johan
Nej ingen inkörning, det gör man inte.
Man kör mineralolja och mappar låglast först och gör det klart. Sen är det bara att ladda så mycket det går:)
Har det någon inverkan med mineralolja? Dvs går det att agera på samma sätt med helsyntet(som jag använder..)?
Nu hoppas vi på fina siffror innan denna dag är slut
Mineralolja gör att ringarna sliter in sig, det gör dem knappt med en bra syntet olja. Så man ska köpa den billigaste skitoljan:)