Page 42 of 42
Re: BMW 535 Turbo! Nya tag med 765 och 4puck
Posted: 14 Sep 2012, 20:36
by Magnaten
fan dawe... du har ju fan gått å blitt en ganska vis pojk
Sv: BMW 535 Turbo! Nya tag med 765 och 4puck
Posted: 14 Sep 2012, 21:18
by johankihl
Dawe knows best.
Re: Sv: BMW 535 Turbo! Nya tag med 765 och 4puck
Posted: 14 Sep 2012, 21:25
by Bonnturbo
kan du kontrollera den effekten då? Varför köra mer effekt än 750whp? skruva ner effekten till 750whp eller köp feting wastegaten allan så du kan hålla ner trycket och använd bilen istället för att sikta på 1000whp och köra ras vid varannan kopplingsdump.
Du SKA inte ha en bil med 1000 pollar, det säger du indirekt själv rakt ut i och med att du knappt hade motivation till att byta första lådan. Tänk dig ivars e30, där har vi en människa som pallar leva i 1000whp träsket
[/quote]
Hade detta varit Facebook hade de varit en tumme upp......!
Re: BMW 535 Turbo! Nya tag med 765 och 4puck
Posted: 14 Sep 2012, 21:29
by HenrikF
Håller med dawwe. Kanske inte ner till 600hk, men jag fick min m5turbo bänkad förra helgen, och det är inga höjdarsiffror, faktum är att för att vara s38 är det riktigt låga siffror. Men bilen är riktigt kul att köra med r-däck, bra grepp i alla växlar utom 1an, drar tillräckligt hårt för att man ska småflina varje gång man kör. Kommer kanske lägga på lite mer ladd men sen räcker det för mig. Körbarhet och att köra är viktigast för mig. Strippen, effektsiffror etc ger mig inte så mkt.
Hur är det med er andra, var går gränsen till körbarhet, om man ser till effekten? Dvs att man kan fälla gasen och pinna på ist för att det bara spinner?
Re: BMW 535 Turbo! Nya tag med 765 och 4puck
Posted: 14 Sep 2012, 21:30
by bmw545tic
750 whp är lagom och sladda gata med, MEN, fan såkul om man hade 1000 om det behövs..
Hansa, fixa ihop bilen nu så den är raceklar till i vår!!
Re: Sv: BMW 535 Turbo! Nya tag med 765 och 4puck
Posted: 15 Sep 2012, 15:29
by ramberg
Bonnturbo wrote:Dawe_A wrote:kan du kontrollera den effekten då? Varför köra mer effekt än 750whp? skruva ner effekten till 750whp eller köp feting wastegaten allan så du kan hålla ner trycket och använd bilen istället för att sikta på 1000whp och köra ras vid varannan kopplingsdump.
Du SKA inte ha en bil med 1000 pollar, det säger du indirekt själv rakt ut i och med att du knappt hade motivation till att byta första lådan. Tänk dig ivars e30, där har vi en människa som pallar leva i 1000whp träsket
Hade detta varit Facebook hade de varit en tumme upp......!
Säger grabben som inte allt för länge sen tyckte han skulle kräma ur 1000häst när man påpekade det var obrukbart på gata!
Re: Sv: BMW 535 Turbo! Nya tag med 765 och 4puck
Posted: 15 Sep 2012, 16:42
by St3v3
Hansa wrote:det är redan hemtrevligt, det rasslar, luktar e85, det är varmt, det låter mycket! precis så som jag vill ha det
Och hur många mil har du kört med den?
Re: BMW 535 Turbo! Nya tag med 765 och 4puck
Posted: 15 Sep 2012, 16:52
by markus
Men seriöst vad fan är det för skillnad på 950whp och 1000. En siffra på ett papper. Man kan inte få ner någon av dom effekterna i backen oavsett.
Köp en ombyggd ZF och kör 765 platta och ställ ner effekten lite så lär du kunna åka en hel sommar utan större problem.
Det är ju en racebil så det ska låta fan och lukta illa =)
Re: Sv: BMW 535 Turbo! Nya tag med 765 och 4puck
Posted: 15 Sep 2012, 20:39
by Pitbull
johankihl wrote:Dawe knows best.
Han har inte själv råd med 1000hk, så han avvisar folk så han inte ska bli avis!
Re: Sv: BMW 535 Turbo! Nya tag med 765 och 4puck
Posted: 15 Sep 2012, 20:40
by Pitbull
ramberg wrote:Bonnturbo wrote:Dawe_A wrote:kan du kontrollera den effekten då? Varför köra mer effekt än 750whp? skruva ner effekten till 750whp eller köp feting wastegaten allan så du kan hålla ner trycket och använd bilen istället för att sikta på 1000whp och köra ras vid varannan kopplingsdump.
Du SKA inte ha en bil med 1000 pollar, det säger du indirekt själv rakt ut i och med att du knappt hade motivation till att byta första lådan. Tänk dig ivars e30, där har vi en människa som pallar leva i 1000whp träsket
Hade detta varit Facebook hade de varit en tumme upp......!
Säger grabben som inte allt för länge sen tyckte han skulle kräma ur 1000häst när man påpekade det var obrukbart på gata!
+1
Re: BMW 535 Turbo! Nya tag med 765 och 4puck
Posted: 15 Sep 2012, 21:00
by Magnaten
får nån av er skåningar ihop nån bil eller?
Re: BMW 535 Turbo! Nya tag med 765 och 4puck
Posted: 15 Sep 2012, 22:19
by Pitbull
Magnaten wrote:får nån av er skåningar ihop nån bil eller?
Min är ihop! Själv då? Maria hälsar till dig! (Gubbe) HAHA!!!!
Re: BMW 535 Turbo! Nya tag med 765 och 4puck
Posted: 15 Sep 2012, 23:28
by M-techer
Pitbull wrote:Magnaten wrote:får nån av er skåningar ihop nån bil eller?
Min är ihop! Själv då? Maria hälsar till dig! (Gubbe) HAHA!!!!
När blir maskinen till salu nu då?
Skämt åsido.
Re: Sv: BMW 535 Turbo! Nya tag med 765 och 4puck
Posted: 15 Sep 2012, 23:28
by Dawe_A
Pitbull wrote:johankihl wrote:Dawe knows best.
Han har inte själv råd med 1000hk, så han avvisar folk så han inte ska bli avis!
hahaha
Där emot har jag inte råd att rasa den eller lust att meka varannan dag kom jag på.
fast å andra sidan, när jag är lika gammal och trött som dig
(om typ 15år?) så har jag nog råd
Re: BMW 535 Turbo! Nya tag med 765 och 4puck
Posted: 16 Sep 2012, 00:44
by Pitbull
M-techer wrote:Pitbull wrote:Magnaten wrote:får nån av er skåningar ihop nån bil eller?
Min är ihop! Själv då? Maria hälsar till dig! (Gubbe) HAHA!!!!
När blir maskinen till salu nu då?
Skämt åsido.
När din mor släpper till!
Re: BMW 535 Turbo! Nya tag med 765 och 4puck
Posted: 16 Sep 2012, 21:36
by Dajb
viewtopic.php?f=4&t=69994som hittat, bara att handla hem den, sen ska du inte bry dig om lådor på ett tag iaf
sjukt billigt för en viper t-56
Mvh
Re: BMW 535 Turbo! Nya tag med 765 och 4puck
Posted: 16 Sep 2012, 21:56
by Pimplaren
HenrikF wrote:Håller med dawwe. Kanske inte ner till 600hk, men jag fick min m5turbo bänkad förra helgen, och det är inga höjdarsiffror, faktum är att för att vara s38 är det riktigt låga siffror. Men bilen är riktigt kul att köra med r-däck, bra grepp i alla växlar utom 1an, drar tillräckligt hårt för att man ska småflina varje gång man kör. Kommer kanske lägga på lite mer ladd men sen räcker det för mig. Körbarhet och att köra är viktigast för mig. Strippen, effektsiffror etc ger mig inte så mkt.
Hur är det med er andra, var går gränsen till körbarhet, om man ser till effekten? Dvs att man kan fälla gasen och pinna på ist för att det bara spinner?
Runt 1000whp i en fullfjädrad m5 tror jag är lagom, jag säger såhär..min 723whp känns rätt tam tills man svänger!
Melodin för Hansas del lär vara att gå ner i effekt och köra 260, de håller uppenbarligen okey i 1650kg e28 och 570whp.. eller skaffa en fet låda såsom t56 viperlådan och köra 1lax whp!
Tufft oavsett!