Page 42 of 42

Posted: 08 May 2009, 11:27
by birro
Roligt att det funkar för dig!
Har hållit på och gjort samma exakt samma sak som dig. Testat med massa stora bättre begagnade kylare. Köpte tom en från skroten för 800kr men vart fan inte bättre.
Sedan testade jag med orginal och den har hållt tempen utmärkt.

Blir de nå banåkning för dig i sommar? gatebil?

Posted: 25 Jul 2009, 11:39
by Chrille
Image

Pågrund av det här: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=34883

Går jag i tankarna över att göra sähär: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=35549

Posted: 25 Jul 2009, 12:00
by ramberg
Låter bra trist!
Hoppas oturen vänder så du behåller bilen!

Vill se den ryta snart! :)

Posted: 25 Jul 2009, 12:34
by Sandén
Varför inte bara låta bilen stå lite sen köpa ett RIKTIGT sprut istället för att nån ska sitta nån stans framför datorn o gissa sig till en mapp sen skicka till dig!? Säger ju sig själv att det inte kan lyckas. Trimmade bilar o lmm är ju den sämsta kombinationen som finns med kanske då det bara strular o går sönder.

Sälj inte nu du har lagt för mkt tid osv på den för o ge upp nu ju! KÄMPA :twisted:

Posted: 25 Jul 2009, 12:37
by Chrille
Själva mappen är inte problemet.
Problemet är att DME:en går i nodläge och tokbackar tändnignen.

Visst skulle ett riktigt sprut göra susen men vad tjänar jag på det?
Jag har tröttnat på det här nu och blir nog inte lyckligare för att bilen går som den ska (snarare fattig).

Posted: 25 Jul 2009, 15:19
by Roobin
tråkigt o läsa chrille.. hoppas du blir av med bilen om de e det du vill!

sen får man väl hoppas på att du återkommer med nåt annat roligt istället ;)

Posted: 01 Oct 2009, 12:47
by Chrille
Skam den som ger sig.

Att mappa på distans gentemot lambdavärden skrivna via PM är en konst. Det låter ju helt sjukt men efter ca 15?!? chip börjar vi nu närma oss målet.
En stor eloge till Fekzen för det han har gjort för mig.

Nu börjar det verkligen likna nåt.

AFR-värdena ser riktigt bra ut nu.
Laddar ca 0.8 bar, inga konstigheter går som en klocka.

I kväll blir det prova nytt chip med ny mapp som är mer påställd i höglasten = dags o vrida på kranen för tryckluften :wink:


Återkommer med film under kvällen.

Posted: 01 Oct 2009, 18:54
by ToTTeN
Go for it!

Posted: 01 Oct 2009, 18:57
by Pimplaren
Hoppas det går bra :) film vill vi se!

Posted: 04 Oct 2009, 18:31
by Chrille
I dag var planen att ägna hela dagen åt bilen.

Tyvärr ramlade jag i en trappa i går och har ev. slitit av ett ledband så sålänge jag inte byter ut ZF-en mot en automatlåda blir det inget körande inom de närmsta 14-dagarna :cry:

När motivationen väl är på topp är det alltid nåt skit som sätter käppar i hjulen för en. :!:

Posted: 04 Oct 2009, 18:47
by Bmw*Alex
Chrille wrote:När motivationen väl är på topp är det alltid nåt skit som sätter käppar i hjulen för en. :!:



tyvärr så är det så alldeles för ofta :oops:


mvh

Posted: 07 Oct 2009, 22:00
by Chrille
Börjar kunna stödja lite på den nu... Lär nog ta nån vecka till innan jag mäktar med 6-pucken :cry:

Posted: 07 Oct 2009, 22:07
by FekZen
fyfan, det låter hårt! Men men , vi får avvakta lite helt enkelt så blir det spännande sedan att se hur resultatet ser ut nu i slutändan! Hoppas du blir bra senare i veckan och du får se till att inte vara ute och fara för mkt nu innan det är bra igen bara hehe...

Har blitt några mappningar nu, men vi kan ju avslöja att de första 10 var olika tester för att bli av med problemet att den hamnade i nödläge vid fullt gaspådrag / höga varv. När jag väl lyckats komma underfund med en lösning på det, så var det dags att börja från ruta ett igen med mappningen.
Skönt nog så vet jag hur jag ska lösa det på alla M50 vanos turbo nu framöver :)

Mvh//A

Posted: 11 Oct 2009, 21:18
by Chrille
Hjälp mig gärna i denna tråden: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=38307

Posted: 27 Oct 2009, 21:49
by Chrille
Nu så.. Det slutar ju aldrig regna i det här landet så det fick bli lite vattensprätt i stället..

http://www.youtube.com/watch?v=NY5tYEf6504