Page 42 of 57
Re: Ascona A m50b28 V.i.T (Vanos Injection Turbo) 572whp 680
Posted: 15 Apr 2012, 08:23
by Tjuuuren
Bäckis wrote:Den enda wg jag sett som ändrat färg hade gått 500 timmar under full last på en lastbilstillverkares motorlabb, men den var hel efteråt. Ligger klockan mot turbinhuset eller kör du 1100 grader avgastemp?
Har du migsvetsat grenröret? Det är nog dags att lämna på invändig blästring.
Fint resultat men synd att förstöra massa grejor
Har faktiskt en precis likadan kameleont wg på min bruksbil, den fungerar dock fortfarande.
Kanske läge att muttra isär den och slå en kik på membranet.
Fler som lyckats med det?
Mvh
Hannes
Re: Ascona A m50b28 V.i.T (Vanos Injection Turbo) 572whp 680
Posted: 15 Apr 2012, 08:33
by Bmwandreas
Sitter den monterad under bilen nära avgas? Vi borde sålt ca 500 st och jag har inte hunnit se någon kameleont än:)
Re: Ascona A m50b28 V.i.T (Vanos Injection Turbo) 572whp 680
Posted: 15 Apr 2012, 08:49
by Tjuuuren
Njae... inte direkt. Sitter ganska direkt i kollektorn.
Men visst den blir ju lite inbakad mellan grenrör och avgaset, dock inte så värst nära något av det.
Fungerar dock fortfarande, bara lite suspekt nyans på den. =)
Re: Ascona A m50b28 V.i.T (Vanos Injection Turbo) 572whp 680
Posted: 15 Apr 2012, 09:35
by Pitbull
Tjuuuren wrote:Njae... inte direkt. Sitter ganska direkt i kollektorn.
Men visst den blir ju lite inbakad mellan grenrör och avgaset, dock inte så värst nära något av det.
Fungerar dock fortfarande, bara lite suspekt nyans på den. =)
Haha!
Ja som alltid tyckt din wg ser bögig ut.
Re: Ascona A m50b28 V.i.T (Vanos Injection Turbo) 572whp 680
Posted: 15 Apr 2012, 13:38
by erikjakan
Avgastempen maxar runt 950 grader.
Men wgn sitter nära allt varmt och har inte nåt direkt superluftflöde runt den. Det skall lösas
Mvh Erik
Re: Ascona A m50b28 V.i.T (Vanos Injection Turbo) 572whp 680
Posted: 15 Apr 2012, 13:45
by Bmwandreas
Bra det. Jag plockar ur ett membran och skickar till dig så du får ett nytt.
Re: Ascona A m50b28 V.i.T (Vanos Injection Turbo) 572whp 680
Posted: 15 Apr 2012, 14:08
by erikjakan
Bmwandreas wrote:Bra det. Jag plockar ur ett membran och skickar till dig så du får ett nytt.
Schysst
!
Såg dina grenrör, blir fint som fan!
Re: Ascona A m50b28 V.i.T (Vanos Injection Turbo) 572whp 680
Posted: 15 Apr 2012, 18:42
by xelerator
Bäckis wrote:Den enda wg jag sett som ändrat färg hade gått 500 timmar under full last på en lastbilstillverkares motorlabb, men den var hel efteråt. Ligger klockan mot turbinhuset eller kör du 1100 grader avgastemp?
Har du migsvetsat grenröret? Det är nog dags att lämna på invändig blästring.
Fint resultat men synd att förstöra massa grejor
Nja, nu var det inte exakt som du beskriver det, men visst den wg fick jobba. Membranet hade sett sina bästa dagar, men i övrigt var wg fit for fight om jag inte missminner mig.
Fin färg hade den fått dock
.
Fick du se hur den såg ut?
Grattis till rytet Erik
. Jävligt tråkigt med de rasade delarna
.
Re: Ascona A m50b28 V.i.T (Vanos Injection Turbo) 572whp 680
Posted: 15 Apr 2012, 20:37
by erikjakan
Bäckis wrote:Den enda wg jag sett som ändrat färg hade gått 500 timmar under full last på en lastbilstillverkares motorlabb, men den var hel efteråt. Ligger klockan mot turbinhuset eller kör du 1100 grader avgastemp?
Har du migsvetsat grenröret? Det är nog dags att lämna på invändig blästring.
Fint resultat men synd att förstöra massa grejor
Nej det är tiggat.
Re: Ascona A m50b28 V.i.T (Vanos Injection Turbo) 572whp 680
Posted: 15 Apr 2012, 22:01
by T_Hedman
Den där färgen har jag sett förut... svartanodiserad aluminium får den där färgen när man svetsar i det, så det måste varit fruktansvärt varmt åt den där stackars wastegaten.
Re: Ascona A m50b28 V.i.T (Vanos Injection Turbo) 572whp 680
Posted: 15 Apr 2012, 22:05
by Pimplaren
Film kommer snart!
sitter och klipper lite atm.. den är riktigt skön iår!
http://www.youtube.com/watch?v=0arGMVBQ ... ature=plcp*Citat från rejsa, skrivet av Fröken Magnaten*
"Är det du eller pimplaren som promoddar utanför fönstret? Helst inte efter 21 tack då småbarn försöker sova
"
Ascona A m50b28 V.i.T (Vanos Injection Turbo) 572whp 680nm
Posted: 16 Apr 2012, 05:45
by Magnaten
Det var en dum fråga jag vet, det hade ju inte varit nån risk att det va turtle, han verkar ju rädd för sin bil
Vill inte va gnällkärring, men du hajjar nog den dan du skaffar kottar, promoddare är gött anyway
Re: Ascona A m50b28 V.i.T (Vanos Injection Turbo) 572whp 680
Posted: 16 Apr 2012, 07:25
by Pimplaren
Magnaten wrote:Det var en dum fråga jag vet, det hade ju inte varit nån risk att det va turtle, han verkar ju rädd för sin bil
Vill inte va gnällkärring, men du hajjar nog den dan du skaffar kottar, promoddare är gött anyway
Haha!
jag är bara obotligt slö och lite upptagen.. självklart! vi tänkte inte längre än promodsträcken är då.
Men runt 20.00 är mer okey? :p
Re: Ascona A m50b28 V.i.T (Vanos Injection Turbo) 572whp 680
Posted: 16 Apr 2012, 08:23
by mbfidde
grattis till effekten, vilket laddtryck?
Re: Ascona A m50b28 V.i.T (Vanos Injection Turbo) 572whp 680
Posted: 16 Apr 2012, 10:38
by erikjakan
Tackar, 1.5 till 4k sen rampar upp till 1.6-1.7 på varv!
Re: Re: Ascona A m50b28 V.i.T (Vanos Injection Turbo) 572whp
Posted: 16 Apr 2012, 10:54
by Bmw*Alex
Pimplaren wrote:Magnaten wrote:Det var en dum fråga jag vet, det hade ju inte varit nån risk att det va turtle, han verkar ju rädd för sin bil
Vill inte va gnällkärring, men du hajjar nog den dan du skaffar kottar, promoddare är gött anyway
Haha!
jag är bara obotligt slö och lite upptagen.. självklart! vi tänkte inte längre än promodsträcken är då.
Men runt 20.00 är mer okey? :p
beror på hur små skottarna är
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Ascona A m50b28 V.i.T (Vanos Injection Turbo) 572whp 680nm
Posted: 16 Apr 2012, 16:28
by Magnaten
Turtle
Varför var högra spåret mörkare än vänstra?