Nähä, PPF är distributör av ARE produkter och vi har sålt ett gäng sådan tråg. Kihltech lär väl hålla hårt i slantarna nu när han bor på Malmskillnadsgatan så det blir en billigare tattarlösning med omsvetsat originaltråg kanske....
Bäckis wrote: Kihltech lär väl hålla hårt i slantarna nu när han bor på Malmskillnadsgatan så det blir en billigare tattarlösning med omsvetsat originaltråg kanske....
Bäckis wrote:Nähä, PPF är distributör av ARE produkter och vi har sålt ett gäng sådan tråg. Kihltech lär väl hålla hårt i slantarna nu när han bor på Malmskillnadsgatan så det blir en billigare tattarlösning med omsvetsat originaltråg kanske....
Ja, eller så skinnar jag någon behövande CNC fräsare på ett tråg för 1000 lappen som undertecknad, den värsta snåljåpen av alla.
Det blir givetvis ett ARE tråg. Det vi diskuterade tidigare i tråden var att göra om ett ARE tråg för att mata olja i botten genom originalhålet för oljepumpen. Nu verkar det fungera att trycka in oljan i filterlocket så vi får se hur jag gör med det!
FYI. ARE tråg går inte att använda i e30 om man inte höjer motorn 60-80mm. Anslutningarna hamnar mitt i framvagnsbalken och lutet på motorn gör att de pekar ner i balken.
Motorn ur bilen och har nu påbörjat att förbereda den för torrsumpen. Har sett över vevlagren och kontrollerat axial spelet på vev och allt ser fint ut. Oljepumpskedjan borttagen och mall för pluggning av originalpumpen ritad. Skärning och fräsning av pluggen kvar att göra innan man kan skruva dit det tänkta oljetråget. Har konstaterat att man kan trycka in oljan från torrsumpspumpen i locket till oljefilterhuset vilket är riktigt smidigt. Kommer att kunna behålla original oljefilter samt oljekylning med termostat.
Testade pumpen och tråget på en lös m50. Passar fint som fan!
S50 Vanos blockoff till salu
Om någon vill köpa ett ARE Torrsumpstråg för e36/46 passande m50, s50, m52, m54, s54 mfl så skicka mig ett PM.
Eftersöker även en bröstkåpa till s50 om någon har en över??