Page 42 of 44
Posted: 10 Aug 2009, 11:39
by johankihl
Kan ju vara så att det är när den utsätts för olja och bränsle som den blir vidrig. Vet bara att den inte är särskilt tät (om man inte tejpat extremt noggrant) så kablarna kommer ju iaf utsättas för väta och förutsatt att man har gjort allt rätt så får man inga problem men annars är risken väldigt stor att vatten rinner ner i kontakterna och ärgar. Med en tät krympslang kommer kablar och kontakter alltid vara torra och rena från olja/bränsle och vatten.
Har sett för många dåliga installationer med tejphärvor för att kunna rekommendera det, men som sagt det är ju upp till var och en vad man väljer!
Posted: 10 Aug 2009, 11:40
by m5micke
pelko wrote:Ska bli kul som tusan att få dra allt, el är det roligaste i bilbyggandet
Antar att du skämtar?
Själv tycker jag de är de absolut tråkigaste, kanske för att man e elektriker
Hur som haver så låter de ju bra att kämpar glöden har hittat tillbaka. Bättre sent än aldrig
Posted: 10 Aug 2009, 11:45
by Bäckis
Hinner du klart till vårat race?
Posted: 11 Aug 2009, 15:02
by pelko
Nej det hinner jag inte. Vill ha allt helt hundra innan den körs och sedan saknas det pengar till en del saker som vanligt. Hoppas mappa i vinter så man får en lång säsong -10.
Mvh
Posted: 11 Aug 2009, 15:55
by Oscarr
Gött att du fått suget tillbaka att skruva med e30n.
Blir det fortfarande 525 turbo?
Posted: 11 Aug 2009, 16:42
by Snekast
Oscarr wrote:
Blir det fortfarande 525 turbo?
525? vad har jag missat nu?
Posted: 11 Aug 2009, 16:44
by pelko
Ja det undrar jag med ... ?
Mvh
Posted: 11 Aug 2009, 17:20
by Oscarr
Posted: 11 Aug 2009, 19:17
by ramberg
pelko wrote:Ja det undrar jag med ... ?
Mvh
Han syftar nog på denna bil kanske
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=34914
Posted: 27 Aug 2009, 20:51
by pelko
MMMMmmmmmmmmmmmmm...
Mvh
Posted: 28 Aug 2009, 15:54
by pelko
Får man inte köra och vara ball på gatan kan man iallafall vara ball i garaget med massa fräna prylar.
Har skaffat lite godis.
Som ni såg igår fick jag hem 4st BBS LM 7.5x17". Kopior, såklart. Riktigt fräna är dom och väger inte mycket för att vara kopior.
Sedan har jag även skaffat mig en så kallad skottsäker bakvagn. Sviktstål axlar, M535 klump med 3.07 i utväxling, 535/735 nav och knutar omborrade för 4-bult samt förstärkta länkarmar med powerflex.
Slutligen lite begagnad NUKE-porr, bränslefilter och Y-kors.
Mvh
Posted: 28 Aug 2009, 17:31
by Micke
Ser ju trevligt ut det där
Skulle jag kunna be dig om en tjänst? nämligen att mäta hur långt det är mellan bromsskivan och fälgekrarna? Skulle vara kanon isf
Posted: 28 Aug 2009, 17:42
by FugitivE
Ser fint ut Pelko..
Måste nog lägga på ett kol med mitt skit
Posted: 29 Aug 2009, 11:49
by pelko
Kan mäta när tid finns.
Kevin du får öka
Mvh
Posted: 29 Aug 2009, 14:46
by Nisse977
Fan vad avis jag blev på dina fälgar nu då
Grattis till ett trevligt köp!
Posted: 30 Aug 2009, 09:41
by pelko
Tackar, nöjd som tusan!
Mvh
Posted: 30 Aug 2009, 10:07
by Grefven
stiliga hjul..
angående fjäderbenen. de droppar precis lika lång på min. skulle vilja att de inte droppade så mycket men det kanske inte är något man ska göra något åt? och går det att lösa utan att svarva av dämparen? för mina är justerbara så då går det ju inte på det viset iaf.