Page 42 of 68

Posted: 02 Jun 2010, 11:29
by Pimplaren
peppe wrote:Kliver över 100kpa vid 2600 rpm. 0.3 bar vid 3000 rpm. Sedan sticker kurvan rätt upp vid 4400 rpm så är det fullt tryck. Så den är grym 55an. Vi ska laborera lite mer efter piteå.
hx55orna e fina! :] hehe

Posted: 02 Jun 2010, 15:10
by xelerator
grattis, låter argt :twisted: .

Vad har ni för tomgångsvarv?
Lät inte allt för högt med tanke på att ni kör 1600 cc spridare?

Posted: 02 Jun 2010, 16:07
by peppe
1100-1200-1300rpm, beror lite på har ingen tomgångsskruv utan har bara skruvat på wiern, men i filmen är det nog kring 1200rpm.

Z58, 1600cc och ingen tomgångsmotor, vet inte om det går att få till den så mycket bättre.

Mvh

Posted: 02 Jun 2010, 17:14
by flexbert
Jag kör också med 1600cc spridare, z58 och utan tomgångsmotor på min m20

Jag kan ha förbannat låg tomgång. Låter som den tänder 1 gång varannan sekund :lol:

Posted: 02 Jun 2010, 18:09
by christoffer jansson
vaf har hänt med lacken? e den inte ny lackad´?

Posted: 02 Jun 2010, 21:28
by peppe
Ja, lacken är en historia för sig.

Det lät som en olustigt låg tomgång, iofs har det inte lagts så mycket tid på den :)

Posted: 03 Jun 2010, 11:54
by xelerator
peppe wrote:1100-1200-1300rpm, beror lite på har ingen tomgångsskruv utan har bara skruvat på wiern, men i filmen är det nog kring 1200rpm.

Z58, 1600cc och ingen tomgångsmotor, vet inte om det går att få till den så mycket bättre.

Mvh
det var inte illa alls tycker jag.
vad har ni för spridartider då, o duty cycle?

jag upplever att mina 1000cc stänger av ifall man kommer för lågt i spridartid, typ ner mot 1.4ms o under...

Posted: 03 Jun 2010, 15:37
by peppe
Högsta duty vi hitils sett var 60%, ska se om vi kan logga lite mer ikväll, borde bli mer nu, mer tryck och mer varv.

Dessa spridare kan du inte köra spec. låga öppningstider på heller.

Posted: 03 Jun 2010, 16:49
by Mattias Sandgren
Jag minns att jag såg 1.5-1.6 ms på tomgång, så det är hårfint att motorn är för liten med dessa spridare och det är troligen både kamaxeln och spridarna som gör att man måste nöja sig med lite fetare tomgång runt lambda 0.90-0.95.
Sen vill man inte ha så mycket lägre tomgång med de über-ventilfjädrar som sitter där, man får ingen oljefilm kvar och då går grejerna ner sig.
Micke får operera in en tomgångsmotor på nästa insug, då blir det lite roligare för tomgången blir inte samma beroende på om den är kall, landsvägskörd, ursnyten, kokvarm på tomgång, etc..

Posted: 04 Jun 2010, 07:29
by Oduya_Henke
satans vilket gött klang det va i motorn, bilen va riktigt fet!

Posted: 05 Jun 2010, 15:07
by peppe
10.26 och 213km/h.

Skumt med slutfarten dock. 1.3-1.4bar borde vara högre??

Posted: 05 Jun 2010, 16:39
by markus
Stört bra tid luktar ju nästan mitten 9 när allt är klart ! :) Hur mycker effekt bör den ge på 1,4 ? 550-600 hk då är la slutfarten rätt normal ?

Posted: 05 Jun 2010, 18:46
by AT
STORT GRATTIS till 10an Micke det var bra spakat , gick ju rakt och fint

också 8) Stod vid starten satan vad det bettade då du fick på slicksen

det var imponerande att se



Mvh AT ( Tack för keepan föresten :D )

Posted: 05 Jun 2010, 19:34
by Pimplaren
Vill se film! 8)

Posted: 05 Jun 2010, 20:28
by peppe
213km/h stämmer om man räknar om 201m farten.

Höjde varvstopp till 8k för att den gick på stoppen vid 10.26 repan, men nu gick boost cut in men då kom slutfarten, 217km/h men fästet var sämre så det blev en 10.49 repa.

Vi är sjukt nöjda :-)

Posted: 05 Jun 2010, 20:33
by Rsjerry
Sjukt bra premiär ju :)

Posted: 05 Jun 2010, 22:32
by Blackbmw
Grym bil du byggt Micke! :) tror inte någon annan byggt sin första bil, som en 10sekunders gatbil förr ;) Lacken va lite lustig, :? 3olika nyanser, :lol: men är den nylackad så e det ju bara slipa ner konturena o lacka upp igen om det ska va 100% :)