Och resultatet står på Facebook och Sävar, så varför inte på ppf?
Mkt jobb med att riva turbo o greja, sitter nedmonterat och skapligt illa till i bilen, avundsjuk för det hade varit skoj som fan att träffa alla där uppe och mappa lite bil
572whp 680 wnm och ladd kommer jag inte riktigt ihåg, fick många SMS med olika resultat!
Parkinssonskurva hehe, dock trevlig!
Kameleont WG
Något har hänt med turbo, från grenrör eller maskin alt gamla raset.
peppe wrote:Starkt jobbat att åka hem med bromsad bil, med tanke på att murphy härja fritt där ett tag. Grym bil, skulle lätt kunna tänka mig att test köra den
- Dessutom, kul att träffas
Jag fick dock varjen träffa er eller murphy! han verkar hålla till i djupaste norrland!
Om jag ska vara ärlig så har jag ingen aning. Vet du om jag fick en helt ny core eller om det var nåt som dem inte specade? I avgashuset syns inga spår efter nåt skrot, förutom det som var sen mitt ras förra sommaren som dem blästrat rent.
Kan dem ha fulat och slängt ihop den med diverse delar dem hade liggandes? Jag tycker nämligen att skadorna på turbin ser gamla ut.
Det va jag som paketera den åt dig. Turbin va helt ny. Det som har hänt lä vara att gamla rester från kolv/ventil släppt från grenröret. För delar har gått igenom det ser man.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
erikjakan wrote:Ok, ja dåså, inte helt omöjligt att det låg nå skit kvar i grenröret även fast det fick sig trycklyft och vattenbehandling innan montage.
Om nån vill ha tips på dagar man inte ska bromsa på så kan fredag den 13e vara en hint :p
Du skulle nog stålkuleblästrat det. Lätt att vara efterklok:( Kurvan blev fin och effekten är helt rätt, bra gjort!
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
erikjakan wrote:Ok, ja dåså, inte helt omöjligt att det låg nå skit kvar i grenröret även fast det fick sig trycklyft och vattenbehandling innan montage.
Om nån vill ha tips på dagar man inte ska bromsa på så kan fredag den 13e vara en hint :p
Du skulle nog stålkuleblästrat det. Lätt att vara efterklok:( Kurvan blev fin och effekten är helt rätt, bra gjort!
Sant, lätt o va efterklok, jag är expert på det hehe.
Ja den orka ju 660nm vid 3000rpm om man bromsa med bänken så spool finns o blir över
Den enda wg jag sett som ändrat färg hade gått 500 timmar under full last på en lastbilstillverkares motorlabb, men den var hel efteråt. Ligger klockan mot turbinhuset eller kör du 1100 grader avgastemp?
Har du migsvetsat grenröret? Det är nog dags att lämna på invändig blästring.