Page 41 of 69
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Posted: 06 Sep 2011, 21:43
by johankihl
jorgen wrote:Blir det äntligen kompressor nu? Fick nästan skavsår i öronen att ditt tjat om att det var bara fördelar med kompressor när vi åkte upp till avesta
Nej, jag är hetero.
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Posted: 06 Sep 2011, 21:47
by johankihl
Thörn wrote:riktigt fin du fått bilen, lurade först på vems på forumet den var
Du verkar köra rätt mjuk fjädring i baken men det kanske är medvetet för att det skall sätta sig bra i starten? såg ju ut som det funkade riktigt bra
Kör mycket riktigt ganska mjuka fjädrar bak. Körde 1.58 60-fot med rätt tung bil min enda repa och har inga större problem med fästet på gatan heller. Verkar vara melodin för att få iväg den på strippen! Såg inte till din bil, var du bara uppe som åskådare?
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Posted: 07 Sep 2011, 09:06
by Thörn
ok nix jag fick oljeslabb i hela motorutrymmet innan så det var bara att lägga ner orsa, men kollat foton och filmer..
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Posted: 07 Sep 2011, 09:19
by Bmwandreas
Nu blir det bromsskärm till nästa år
M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Posted: 07 Sep 2011, 13:58
by johankihl
Visste att jag aldrig skulle sålt min gamla
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Posted: 08 Sep 2011, 20:03
by johankihl
Fuck så sugen man blev på att köpa frontrunners när det finns sådana här fälgar
http://www.racecraft.com/index.php?main ... r=4&page=9
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Posted: 09 Sep 2011, 11:20
by KKR-Rille
ohhja dom är sjukt porriga, dom fälgarna! fy fan va snyggt dom skulle sitta på m3an, now we are talking!!
M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Posted: 08 Oct 2011, 21:00
by johankihl
Nu är gamla turbon såld och vinterns uppgraderingar börjar inhandlas.
För att kunna förlänga registret, alltså varva lite mer och säkerställa smörjning har jag köpt torrsumps prylar. Motorn åker ur och ses över samt förbereds för torrsumpen. Skulle för enhelhets skull vilja kunna behålla original oljefilterhus så jag lär fundera lite på hur det ska gå till.
Vanos återmonteras för att få så bra respons som möjligt.
Turbon byts ut mot en PT7675. Mitt förra vinterprojekt med QSV upplevde inte alls till förväntningarna, hoppas att Vanos och större turbo ger samma register som gamla turbon utan QSV.
Buren ska bli en godkänd helbur, hoppas få chassiet besiktat till 8.50.
Koppling lutar åt en Tilton Rallye 2-skivig!
Någon som har koll på hur man kan få till smörjningen? Ska man plugga hålet för original oljepump och köra olja in där returen för oljekylaren går in eller sitter termostaten för kylaren där?
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Posted: 08 Oct 2011, 21:05
by bmw_fredde
plugga med en stoppskruv å sen borra i en ny anslutning rakt in i oljekanalen eller filterhuset lär väl funka! eller så köper du ett billet tråg som ja har med oljematning igenom tråget..
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Posted: 08 Oct 2011, 21:16
by bmw_fredde
på bilden är inte nipplarna ditsvetsade...
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Posted: 08 Oct 2011, 21:28
by johankihl
Damn vilket porrigt tråg! Det kanske går att borra ett hål och svetsa i en anslutning med o-ring i det tilltänkta tråget, vore ju absolut smidigast/billigast. Har faktiskt tänkt på det men visste inte att det fanns färdiga tråg.
Vart har du köpt ditt? Har du din torrsumpstank i bagaget? Funkar det bra?
M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Posted: 08 Oct 2011, 22:47
by danneeee
Kommer nog blir bra de där tror ja, då blir de en till S50 på rätt sida om 1000 whp sen förhoppningsvis
Hur mycket har du tänkt varva ?
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Posted: 08 Oct 2011, 23:12
by bmw_fredde
johankihl wrote:Damn vilket porrigt tråg! Det kanske går att borra ett hål och svetsa i en anslutning med o-ring i det tilltänkta tråget, vore ju absolut smidigast/billigast. Har faktiskt tänkt på det men visste inte att det fanns färdiga tråg.
Vart har du köpt ditt? Har du din torrsumpstank i bagaget? Funkar det bra?
Det måste ju bli bra är ju bara göra nån jigg så du kan ha det fixerat när du svetsar! bäst vore ju säkert å göra nått så du kan använda nån av m8orna som pressar det mot anslutningen så det inte sviktar när oljetrycket kommer. det är köpt på mhgtr i jönköping dock va det riktigt lång leverans
JA den sitter där bak det funkar skitbra kör an12 slang hela vägen men det blir riktigt dyrt att byta olja går ju i en jävla massa...
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Posted: 09 Oct 2011, 07:31
by Joachim
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Posted: 09 Oct 2011, 08:21
by Bmwandreas
Plugga mot standard oljepump och gänga in an10 i orig huset för olja in.
M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Posted: 09 Oct 2011, 10:29
by johankihl
danneeee wrote:Kommer nog blir bra de där tror ja, då blir de en till S50 på rätt sida om 1000 whp sen förhoppningsvis
Hur mycket har du tänkt varva ?
Det vore helt klart grymt! Din verkar ju röra rätt duktigt på sig
Lär väl prova att varva 8500-9000. Förmodligen räcker 8500 med tanke på mina snälla kammar!
M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Posted: 09 Oct 2011, 10:32
by johankihl
bmw_fredde wrote:johankihl wrote:Damn vilket porrigt tråg! Det kanske går att borra ett hål och svetsa i en anslutning med o-ring i det tilltänkta tråget, vore ju absolut smidigast/billigast. Har faktiskt tänkt på det men visste inte att det fanns färdiga tråg.
Vart har du köpt ditt? Har du din torrsumpstank i bagaget? Funkar det bra?
Det måste ju bli bra är ju bara göra nån jigg så du kan ha det fixerat när du svetsar! bäst vore ju säkert å göra nått så du kan använda nån av m8orna som pressar det mot anslutningen så det inte sviktar när oljetrycket kommer. det är köpt på mhgtr i jönköping dock va det riktigt lång leverans
JA den sitter där bak det funkar skitbra kör an12 slang hela vägen men det blir riktigt dyrt att byta olja går ju i en jävla massa...
Då blir det tanken i bak! Om det går att göra som Ärtan säger så blir det att köra oljan in i originalhuset. Har du kört något med din bil i år?