Nej, jag är hetero.jorgen wrote:Blir det äntligen kompressor nu? Fick nästan skavsår i öronen att ditt tjat om att det var bara fördelar med kompressor när vi åkte upp till avesta
M3 E30 S50B30 Turbo
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Kör mycket riktigt ganska mjuka fjädrar bak. Körde 1.58 60-fot med rätt tung bil min enda repa och har inga större problem med fästet på gatan heller. Verkar vara melodin för att få iväg den på strippen! Såg inte till din bil, var du bara uppe som åskådare?Thörn wrote:riktigt fin du fått bilen, lurade först på vems på forumet den var
Du verkar köra rätt mjuk fjädring i baken men det kanske är medvetet för att det skall sätta sig bra i starten? såg ju ut som det funkade riktigt bra
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
ok nix jag fick oljeslabb i hela motorutrymmet innan så det var bara att lägga ner orsa, men kollat foton och filmer..
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Nu blir det bromsskärm till nästa år 

Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Visste att jag aldrig skulle sålt min gamla 

M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Fuck så sugen man blev på att köpa frontrunners när det finns sådana här fälgar 
http://www.racecraft.com/index.php?main ... r=4&page=9" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.racecraft.com/index.php?main ... r=4&page=9" onclick="window.open(this.href);return false;
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
ohhja dom är sjukt porriga, dom fälgarna! fy fan va snyggt dom skulle sitta på m3an, now we are talking!!johankihl wrote:Fuck så sugen man blev på att köpa frontrunners när det finns sådana här fälgar
http://www.racecraft.com/index.php?main ... r=4&page=9" onclick="window.open(this.href);return false;

E30 318is Isbilen 12.44/181km best topspeed 181km såld!!
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!
Rille 0046-706569535
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!
Rille 0046-706569535
M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Nu är gamla turbon såld och vinterns uppgraderingar börjar inhandlas.
För att kunna förlänga registret, alltså varva lite mer och säkerställa smörjning har jag köpt torrsumps prylar. Motorn åker ur och ses över samt förbereds för torrsumpen. Skulle för enhelhets skull vilja kunna behålla original oljefilterhus så jag lär fundera lite på hur det ska gå till.
Vanos återmonteras för att få så bra respons som möjligt.
Turbon byts ut mot en PT7675. Mitt förra vinterprojekt med QSV upplevde inte alls till förväntningarna, hoppas att Vanos och större turbo ger samma register som gamla turbon utan QSV.
Buren ska bli en godkänd helbur, hoppas få chassiet besiktat till 8.50.
Koppling lutar åt en Tilton Rallye 2-skivig!
Någon som har koll på hur man kan få till smörjningen? Ska man plugga hålet för original oljepump och köra olja in där returen för oljekylaren går in eller sitter termostaten för kylaren där?
För att kunna förlänga registret, alltså varva lite mer och säkerställa smörjning har jag köpt torrsumps prylar. Motorn åker ur och ses över samt förbereds för torrsumpen. Skulle för enhelhets skull vilja kunna behålla original oljefilterhus så jag lär fundera lite på hur det ska gå till.
Vanos återmonteras för att få så bra respons som möjligt.
Turbon byts ut mot en PT7675. Mitt förra vinterprojekt med QSV upplevde inte alls till förväntningarna, hoppas att Vanos och större turbo ger samma register som gamla turbon utan QSV.
Buren ska bli en godkänd helbur, hoppas få chassiet besiktat till 8.50.
Koppling lutar åt en Tilton Rallye 2-skivig!
Någon som har koll på hur man kan få till smörjningen? Ska man plugga hålet för original oljepump och köra olja in där returen för oljekylaren går in eller sitter termostaten för kylaren där?
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
plugga med en stoppskruv å sen borra i en ny anslutning rakt in i oljekanalen eller filterhuset lär väl funka! eller så köper du ett billet tråg som ja har med oljematning igenom tråget..
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar


på bilden är inte nipplarna ditsvetsade...
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Damn vilket porrigt tråg! Det kanske går att borra ett hål och svetsa i en anslutning med o-ring i det tilltänkta tråget, vore ju absolut smidigast/billigast. Har faktiskt tänkt på det men visste inte att det fanns färdiga tråg.
Vart har du köpt ditt? Har du din torrsumpstank i bagaget? Funkar det bra?
Vart har du köpt ditt? Har du din torrsumpstank i bagaget? Funkar det bra?
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Kommer nog blir bra de där tror ja, då blir de en till S50 på rätt sida om 1000 whp sen förhoppningsvis 
Hur mycket har du tänkt varva ?

Hur mycket har du tänkt varva ?
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
johankihl wrote:Damn vilket porrigt tråg! Det kanske går att borra ett hål och svetsa i en anslutning med o-ring i det tilltänkta tråget, vore ju absolut smidigast/billigast. Har faktiskt tänkt på det men visste inte att det fanns färdiga tråg.
Vart har du köpt ditt? Har du din torrsumpstank i bagaget? Funkar det bra?
Det måste ju bli bra är ju bara göra nån jigg så du kan ha det fixerat när du svetsar! bäst vore ju säkert å göra nått så du kan använda nån av m8orna som pressar det mot anslutningen så det inte sviktar när oljetrycket kommer. det är köpt på mhgtr i jönköping dock va det riktigt lång leverans

JA den sitter där bak det funkar skitbra kör an12 slang hela vägen men det blir riktigt dyrt att byta olja går ju i en jävla massa...

Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
PPF har cnc-tråg:
http://server.pure-pf.com/webshop/ppf_w ... d41c7a5cad" onclick="window.open(this.href);return false;
http://server.pure-pf.com/webshop/ppf_w ... d41c7a5cad" onclick="window.open(this.href);return false;
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Plugga mot standard oljepump och gänga in an10 i orig huset för olja in.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Det vore helt klart grymt! Din verkar ju röra rätt duktigt på sigdanneeee wrote:Kommer nog blir bra de där tror ja, då blir de en till S50 på rätt sida om 1000 whp sen förhoppningsvis
Hur mycket har du tänkt varva ?

Lär väl prova att varva 8500-9000. Förmodligen räcker 8500 med tanke på mina snälla kammar!
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
M3 E30 by Kihl/PPF - 10.04/227km/h 1,1bar
Då blir det tanken i bak! Om det går att göra som Ärtan säger så blir det att köra oljan in i originalhuset. Har du kört något med din bil i år?bmw_fredde wrote:johankihl wrote:Damn vilket porrigt tråg! Det kanske går att borra ett hål och svetsa i en anslutning med o-ring i det tilltänkta tråget, vore ju absolut smidigast/billigast. Har faktiskt tänkt på det men visste inte att det fanns färdiga tråg.
Vart har du köpt ditt? Har du din torrsumpstank i bagaget? Funkar det bra?
Det måste ju bli bra är ju bara göra nån jigg så du kan ha det fixerat när du svetsar! bäst vore ju säkert å göra nått så du kan använda nån av m8orna som pressar det mot anslutningen så det inte sviktar när oljetrycket kommer. det är köpt på mhgtr i jönköping dock va det riktigt lång leverans![]()
JA den sitter där bak det funkar skitbra kör an12 slang hela vägen men det blir riktigt dyrt att byta olja går ju i en jävla massa...
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar