jorgen wrote:Blir det äntligen kompressor nu? Fick nästan skavsår i öronen att ditt tjat om att det var bara fördelar med kompressor när vi åkte upp till avesta
Thörn wrote:riktigt fin du fått bilen, lurade först på vems på forumet den var Du verkar köra rätt mjuk fjädring i baken men det kanske är medvetet för att det skall sätta sig bra i starten? såg ju ut som det funkade riktigt bra
Kör mycket riktigt ganska mjuka fjädrar bak. Körde 1.58 60-fot med rätt tung bil min enda repa och har inga större problem med fästet på gatan heller. Verkar vara melodin för att få iväg den på strippen! Såg inte till din bil, var du bara uppe som åskådare?
Nu är gamla turbon såld och vinterns uppgraderingar börjar inhandlas.
För att kunna förlänga registret, alltså varva lite mer och säkerställa smörjning har jag köpt torrsumps prylar. Motorn åker ur och ses över samt förbereds för torrsumpen. Skulle för enhelhets skull vilja kunna behålla original oljefilterhus så jag lär fundera lite på hur det ska gå till.
Vanos återmonteras för att få så bra respons som möjligt.
Turbon byts ut mot en PT7675. Mitt förra vinterprojekt med QSV upplevde inte alls till förväntningarna, hoppas att Vanos och större turbo ger samma register som gamla turbon utan QSV.
Buren ska bli en godkänd helbur, hoppas få chassiet besiktat till 8.50.
Koppling lutar åt en Tilton Rallye 2-skivig!
Någon som har koll på hur man kan få till smörjningen? Ska man plugga hålet för original oljepump och köra olja in där returen för oljekylaren går in eller sitter termostaten för kylaren där?
plugga med en stoppskruv å sen borra i en ny anslutning rakt in i oljekanalen eller filterhuset lär väl funka! eller så köper du ett billet tråg som ja har med oljematning igenom tråget..
Damn vilket porrigt tråg! Det kanske går att borra ett hål och svetsa i en anslutning med o-ring i det tilltänkta tråget, vore ju absolut smidigast/billigast. Har faktiskt tänkt på det men visste inte att det fanns färdiga tråg.
Vart har du köpt ditt? Har du din torrsumpstank i bagaget? Funkar det bra?
johankihl wrote:Damn vilket porrigt tråg! Det kanske går att borra ett hål och svetsa i en anslutning med o-ring i det tilltänkta tråget, vore ju absolut smidigast/billigast. Har faktiskt tänkt på det men visste inte att det fanns färdiga tråg.
Vart har du köpt ditt? Har du din torrsumpstank i bagaget? Funkar det bra?
Det måste ju bli bra är ju bara göra nån jigg så du kan ha det fixerat när du svetsar! bäst vore ju säkert å göra nått så du kan använda nån av m8orna som pressar det mot anslutningen så det inte sviktar när oljetrycket kommer. det är köpt på mhgtr i jönköping dock va det riktigt lång leverans JA den sitter där bak det funkar skitbra kör an12 slang hela vägen men det blir riktigt dyrt att byta olja går ju i en jävla massa...
johankihl wrote:Damn vilket porrigt tråg! Det kanske går att borra ett hål och svetsa i en anslutning med o-ring i det tilltänkta tråget, vore ju absolut smidigast/billigast. Har faktiskt tänkt på det men visste inte att det fanns färdiga tråg.
Vart har du köpt ditt? Har du din torrsumpstank i bagaget? Funkar det bra?
Det måste ju bli bra är ju bara göra nån jigg så du kan ha det fixerat när du svetsar! bäst vore ju säkert å göra nått så du kan använda nån av m8orna som pressar det mot anslutningen så det inte sviktar när oljetrycket kommer. det är köpt på mhgtr i jönköping dock va det riktigt lång leverans JA den sitter där bak det funkar skitbra kör an12 slang hela vägen men det blir riktigt dyrt att byta olja går ju i en jävla massa...
Då blir det tanken i bak! Om det går att göra som Ärtan säger så blir det att köra oljan in i originalhuset. Har du kört något med din bil i år?