Page 41 of 66
Posted: 14 Oct 2009, 20:41
by Tingsdalsracer
Posted: 14 Oct 2009, 21:01
by Bmwandreas
Doktorn wrote:Bmwandreas wrote:Har även beställt en isvattenoljekylare till lådan så man kan åka in i stage med laddtryck
Nu snackar vi! Du är nog den första i sverige som fattar hur man stagear med turbobilo och automat!! Rejäla bakbromsar oxå?
Sitter 4-kolv bak, och jag kunde hålla den på 3500 rpm förut. Så med ett extra varvstopp på bromspedalen så blir det nog kanon
Posted: 14 Oct 2009, 22:03
by klabbe.p
Kul att de e på gång. Vad är de för kylare du hittat, lär väl också behöva nått liknande.
Posted: 14 Oct 2009, 22:49
by Bmwandreas
Det är en kylare från chiseledperformance.
Posted: 15 Oct 2009, 12:41
by Hilda
Bmwandreas wrote:Håller på och snackar fram och tillbaka med min LS motor leverantör i Usa. Och det lutar åt de värsta prylarna på en gång dvs LSX 427 cui med grymma CNC portade TFS toppar. Då får man 700 + sug hk och lite ladd på det
Vad skulle det kosta att få hem en sådan motor klar....Bara i sugmotorutförande alltså?
Komplett motor utan sprut/tändning eller varför inte komplett motor inkl.sprut och tändning från PPF
OBS!! Det jag är ute efter är bara sugmotor, ej byggt för att överladdas...
Men ca 750 Sugisar i en högvarvig v8 spis....
Kanske kan ta detta på PM
Alltså sådana här ogenomtänkta lågbudgetbyggen som du håller på med ärtan borde förbjudas
Blir så djävla pärkäläääää grymt...
Mvh Hilda....
Posted: 15 Oct 2009, 12:57
by Ludde_
Hilda wrote:Bmwandreas wrote:Håller på och snackar fram och tillbaka med min LS motor leverantör i Usa. Och det lutar åt de värsta prylarna på en gång dvs LSX 427 cui med grymma CNC portade TFS toppar. Då får man 700 + sug hk och lite ladd på det
Vad skulle det kosta att få hem en sådan motor klar....Bara i sugmotorutförande alltså?
Komplett motor utan sprut/tändning eller varför inte komplett motor inkl.sprut och tändning från PPF
OBS!! Det jag är ute efter är bara sugmotor, ej byggt för att överladdas...
Men ca 750 Sugisar i en högvarvig v8 spis....
Kanske kan ta detta på PM
Alltså sådana här ogenomtänkta lågbudgetbyggen som du håller på med ärtan borde förbjudas
Blir så djävla pärkäläääää grymt...
Mvh Hilda....
Vet en här i stan som har beställt en 700hk+ "kartong" v8a
Ingen aning om vad han har gett för den, men varvar han inte mer än
vad som rekomenderas så skickas det en ny om den skulle rasa
shysst garanti!
Posted: 15 Oct 2009, 13:03
by CrazyVikingsRacing
Ludde_ wrote:Hilda wrote:Bmwandreas wrote:Håller på och snackar fram och tillbaka med min LS motor leverantör i Usa. Och det lutar åt de värsta prylarna på en gång dvs LSX 427 cui med grymma CNC portade TFS toppar. Då får man 700 + sug hk och lite ladd på det
Vad skulle det kosta att få hem en sådan motor klar....Bara i sugmotorutförande alltså?
Komplett motor utan sprut/tändning eller varför inte komplett motor inkl.sprut och tändning från PPF
OBS!! Det jag är ute efter är bara sugmotor, ej byggt för att överladdas...
Men ca 750 Sugisar i en högvarvig v8 spis....
Kanske kan ta detta på PM
Alltså sådana här ogenomtänkta lågbudgetbyggen som du håller på med ärtan borde förbjudas
Blir så djävla pärkäläääää grymt...
Mvh Hilda....
Vet en här i stan som har beställt en 700hk+ "kartong" v8a
Ingen aning om vad han har gett för den, men varvar han inte mer än
vad som rekomenderas så skickas det en ny om den skulle rasa
shysst garanti!
+ Att dom har lovat den ska klara 500hk lustgas med
Posted: 15 Oct 2009, 13:24
by Bmwandreas
Hilda wrote:Bmwandreas wrote:Håller på och snackar fram och tillbaka med min LS motor leverantör i Usa. Och det lutar åt de värsta prylarna på en gång dvs LSX 427 cui med grymma CNC portade TFS toppar. Då får man 700 + sug hk och lite ladd på det
Vad skulle det kosta att få hem en sådan motor klar....Bara i sugmotorutförande alltså?
Komplett motor utan sprut/tändning eller varför inte komplett motor inkl.sprut och tändning från PPF
OBS!! Det jag är ute efter är bara sugmotor, ej byggt för att överladdas...
Men ca 750 Sugisar i en högvarvig v8 spis....
Kanske kan ta detta på PM
Alltså sådana här ogenomtänkta lågbudgetbyggen som du håller på med ärtan borde förbjudas
Blir så djävla pärkäläääää grymt...
Mvh Hilda....
Ska man varva blir det dyrt. Men en 150-200k för en fin V8 kostar det. Mycket billigare om man kör big-block och varvar mindre då kan man köpa en crate motor.
Posted: 15 Oct 2009, 13:41
by Hilda
CrazyVikingsRacing wrote:Ludde_ wrote:Hilda wrote:Bmwandreas wrote:Håller på och snackar fram och tillbaka med min LS motor leverantör i Usa. Och det lutar åt de värsta prylarna på en gång dvs LSX 427 cui med grymma CNC portade TFS toppar. Då får man 700 + sug hk och lite ladd på det
Vad skulle det kosta att få hem en sådan motor klar....Bara i sugmotorutförande alltså?
Komplett motor utan sprut/tändning eller varför inte komplett motor inkl.sprut och tändning från PPF
OBS!! Det jag är ute efter är bara sugmotor, ej byggt för att överladdas...
Men ca 750 Sugisar i en högvarvig v8 spis....
Kanske kan ta detta på PM
Alltså sådana här ogenomtänkta lågbudgetbyggen som du håller på med ärtan borde förbjudas
Blir så djävla pärkäläääää grymt...
Mvh Hilda....
Vet en här i stan som har beställt en 700hk+ "kartong" v8a
Ingen aning om vad han har gett för den, men varvar han inte mer än
vad som rekomenderas så skickas det en ny om den skulle rasa
shysst garanti!
+ Att dom har lovat den ska klara 500hk lustgas med
Jo....men frågan min är fortfarande inte besvarad
Det är inte garantierna jag kan göra en budget på
Sen det där med garantier och motorer, rasar något står man ialla fall med brallorna nere och får smaka..... Vi ser här att du glömt dra åt förståsigpåmuttern i rätt moment och tittar du på sid 3489 i våran amerikanska motorbibel så ser du i det "finstilta" att garantin på just denna motor gäller "inte" om du dragit den fel.....hmmmm...nej det där med garantier och motorer där leverantören tillåter kunden installera motorn själv skulle jag ta med en nypa salt...
Brakar det är det nog bara att betala ur egen plånbok....
Orkar inte diskutera garantier samt att detta är väldigt OT, så PM:a gärna någon som vet en summa på en "ny" motor på ca 700-750 varvvilliga Hk....V8!
Mvh Hilda
Posted: 15 Oct 2009, 13:43
by Hilda
Bmwandreas wrote:Hilda wrote:Bmwandreas wrote:Håller på och snackar fram och tillbaka med min LS motor leverantör i Usa. Och det lutar åt de värsta prylarna på en gång dvs LSX 427 cui med grymma CNC portade TFS toppar. Då får man 700 + sug hk och lite ladd på det
Vad skulle det kosta att få hem en sådan motor klar....Bara i sugmotorutförande alltså?
Komplett motor utan sprut/tändning eller varför inte komplett motor inkl.sprut och tändning från PPF
OBS!! Det jag är ute efter är bara sugmotor, ej byggt för att överladdas...
Men ca 750 Sugisar i en högvarvig v8 spis....
Kanske kan ta detta på PM
Alltså sådana här ogenomtänkta lågbudgetbyggen som du håller på med ärtan borde förbjudas
Blir så djävla pärkäläääää grymt...
Mvh Hilda....
Ska man varva blir det dyrt. Men en 150-200k för en fin V8 kostar det. Mycket billigare om man kör big-block och varvar mindre då kan man köpa en crate motor.
Här kom ju summan...ha ha ha
suveränt mannen....
Och en Cratemotor skulle landa på 100-150k?
Mvh Hilda
Posted: 23 Oct 2009, 08:34
by Bmwandreas
Ingen som vill köpa min kaross rullande utan motor och låda?
Säljes för 115k
Posted: 23 Oct 2009, 10:29
by Krigh
Vad är det nu på G då
Posted: 23 Oct 2009, 11:23
by Bmwandreas
Tänkte stoppa motorn i en e30 och åka till jobbet med.
Posted: 23 Oct 2009, 12:18
by paran0id
Bmwandreas wrote:Tänkte stoppa motorn i en e30 och åka till jobbet med.
Annars är e34 en väldigt manlig kaross
Att sen ha 1300+hk i en brukis så börjar man ju genast undra vad nästa projektbil ska bli
Posted: 23 Oct 2009, 13:12
by johankihl
paran0id wrote:Bmwandreas wrote:Tänkte stoppa motorn i en e30 och åka till jobbet med.
Annars är e34 en väldigt manlig kaross
Att sen ha 1300+hk i en brukis så börjar man ju genast undra vad nästa projektbil ska bli
Utläs en smula ironi! Motorn ska förmodligen i ett bättre racechassie.
Posted: 23 Oct 2009, 13:17
by Magnaten
...å jag tror jag vet vilket
Posted: 23 Oct 2009, 13:46
by paran0id
johankihl wrote:paran0id wrote:Bmwandreas wrote:Tänkte stoppa motorn i en e30 och åka till jobbet med.
Annars är e34 en väldigt manlig kaross
Att sen ha 1300+hk i en brukis så börjar man ju genast undra vad nästa projektbil ska bli
Utläs en smula ironi! Motorn ska förmodligen i ett bättre racechassie.
Givetvis förstod även jag ironin. Men hade ändå varit kul att veta vad nästa kaross blir
Blir det en uppdatering motormässigt i samma veva eller det fortsätter på samma koncept? Gigawatt-Nova?