Page 41 of 80

Posted: 12 Aug 2008, 07:57
by M3JONAS
Vision79 wrote:
Ja du...Patte vill inte köra på E85 nu och ärtan är skeptisk till våran massiva tändning tidigare så vi kanske får backa lite effekt mot tidigare..:/ time will tell ;) nästa vecka får vi se..


Men ni åker ju bigblock och har större turbo! ;)

Posted: 12 Aug 2008, 08:11
by Nisse977
Trevligt med lite bänkning!!

Vad är det för effekt man ser på pappret egentligen? Är det bakhjulseffekt eller omräknad motoreffekt?

:P

Posted: 12 Aug 2008, 08:26
by Bmwandreas
Bakhjulseffekt är det.

Posted: 12 Aug 2008, 09:48
by johankihl
Bmwandreas wrote:Bakhjulseffekt är det.


Trodde att ni bromsade på naven, inte hjulen?? :lol: :lol:

Posted: 12 Aug 2008, 10:30
by Bmwandreas
Kul:)

Naveffekt menade jag givetvis.

Posted: 12 Aug 2008, 10:37
by johankihl
Ryttare av paragrafer lika med undertecknad

Posted: 12 Aug 2008, 22:25
by M3JONAS
Rev ner lådan och skulle byta lamell och packbox på veven. Hade både packbox och ny hållare liggande men dessvärre så lyckades jag sabba packboxen när den skulle dit på veven :( Är inte lätt att få dit kåpan när tråget sitter på plats!
Blir till att beställa ny packbox både till lådan och till veven imorrn, var iaf en hel del olja i svepet på lådan. Får hoppas att det var det som var felet i kombination med för lite spel på kopplingsarmen.

Posted: 13 Aug 2008, 07:49
by Bäckis
Var lamellen slut?

Posted: 13 Aug 2008, 08:16
by Vision79
M3JONAS wrote:
Vision79 wrote:
Ja du...Patte vill inte köra på E85 nu och ärtan är skeptisk till våran massiva tändning tidigare så vi kanske får backa lite effekt mot tidigare..:/ time will tell ;) nästa vecka får vi se..


Men ni åker ju bigblock och har större turbo! ;)


Fick jag välja ang Patriks skulle jag sätta i en pump till och större spridare + E85 vilket skulle kunna resultera i 650-700whp men så bli det inte :)

Kommer du upp tll Svall o glor nått?

Posted: 13 Aug 2008, 09:25
by M3JONAS
Bäckis wrote:Var lamellen slut?


Nja, tycker inte att den var så jättesliten. 0,5mm tunnare än den nya.

Tror att kombinationen av olja + litet/obefintligt spel på kopplingsarmen var boven i dramat. Nu blir det mer spel och nya packboxar på både veven och i lådan.

Posted: 13 Aug 2008, 09:28
by Bäckis
Gött.

Som jag sa när du var här: Ingen tacklar motgångar som du. Direkt isär och ihop igen. Helt sjukt driv i dig....

Posted: 13 Aug 2008, 09:48
by M3JONAS
Tyckte det var lite surt med timingen när det gällde kopplingen. Hade ju varit kul att finjustera det sista och få en siffra på vad maskinen ger (även om den inte går fortare för det;) )
Det kändes som om vi började få stil på maskinen.

Men vafan, det är bara att bita ihop och på´t igen. Blir ju inte mindre jobbigt att meka med skiten om en vecka!

Posted: 13 Aug 2008, 10:34
by Bäckis
Du får komma upp så gör vi det sista BILLIGT. Inte mkt tid kvar på den känns det som....

Posted: 13 Aug 2008, 12:26
by Ronnie AVR
Påt igen bara.

Kanske Honda trollena har flyttat in i din m3a :)

Mätte du nån effekt på mappen du körde med på mantorp?

Posted: 13 Aug 2008, 13:20
by Bmwandreas
Ronnie AVR wrote:Påt igen bara.

Kanske Honda trollena har flyttat in i din m3a :)

Mätte du nån effekt på mappen du körde med på mantorp?


Då körde han bensin, och han hade redan bytt till E85.
Och nu är det dubbelt så hög tändning.

Posted: 13 Aug 2008, 13:27
by Ronnie AVR
Bmwandreas wrote:
Ronnie AVR wrote:Påt igen bara.

Kanske Honda trollena har flyttat in i din m3a :)

Mätte du nån effekt på mappen du körde med på mantorp?


Då körde han bensin, och han hade redan bytt till E85.
Och nu är det dubbelt så hög tändning.


Ok. Ska bli kul o se skillnad på tid o slutfarter. Hoppas han hinner köra nå mer repor i år.

Posted: 13 Aug 2008, 14:01
by M3JONAS
Ronnie AVR wrote:Påt igen bara.

Kanske Honda trollena har flyttat in i din m3a :)

Mätte du nån effekt på mappen du körde med på mantorp?


Jag har haft egna troll i bilen väldigt länge... :(

På mantorp körde jag på e85 men med tändning för bensin. Funderar på om kopplingen kan ha varit på väg redan då. Hade nämligen 5 km/h högre fart på 201m än tidigare men sämre fart på 402m.