PPF M3 Turbo "real street". 10.18/233.6km/h
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Kul att det händer saker med bilen!
En annan måste nog sätta lite fart nu så man slipper stå och tokmeka i april.
En annan måste nog sätta lite fart nu så man slipper stå och tokmeka i april.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Ärtan och chefsmeken hade lagt i maskin idag när jag kom hem från bio med pojken min.
Byggde tryckröret på turbosidan och Ärtan höll på med härvan. Ska fixa stödlagret till veven imorgon så kanske det kan börja bli klart väldigt snart.
Byggde tryckröret på turbosidan och Ärtan höll på med härvan. Ska fixa stödlagret till veven imorgon så kanske det kan börja bli klart väldigt snart.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Bmwandreas wrote:Är ju så jävla kallt så vi hade inget annat att göra
Haha, blev det inte ens crossåkning?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Vissa har det bra med folk som skruvar åt en när man själv är iväg och roar sig... Om man hade bott i Avesta så kanske man själv hade en körduglig bil?
Skulle inte turbon passa bolt on utan mods? Tänkte på att du har grejsat med oljetillförsel och tryckrör..?
Skulle inte turbon passa bolt on utan mods? Tänkte på att du har grejsat med oljetillförsel och tryckrör..?
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Jo, den är direct fit, nästan
Lagerhuset är annorlunda så jag fick knäcka om returen lite, och på kompressorkåpan hade jag böj och kona påsvetsat, det är det jag svetsat dit på nya snurran.
Lagerhuset är annorlunda så jag fick knäcka om returen lite, och på kompressorkåpan hade jag böj och kona påsvetsat, det är det jag svetsat dit på nya snurran.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Ahaa.. det förkarar saken!
Hur mycket mer effekt ska den här turbon klarar kontra den förra?
Och vad räknar du med för effekt i masin nu?
Beställde du kolvar med samma komp som förrut?
Hur mycket mer effekt ska den här turbon klarar kontra den förra?
Och vad räknar du med för effekt i masin nu?
Beställde du kolvar med samma komp som förrut?
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
JA, 9:1.
Den ska klara kanske 50 till på hjulen. 800 på hjulen är väl målet, men vi får se. Det är ca 900 i maskinen isf. Mkt för en maskin som går som original
Den ska klara kanske 50 till på hjulen. 800 på hjulen är väl målet, men vi får se. Det är ca 900 i maskinen isf. Mkt för en maskin som går som original
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Hela drivlinan sitter i tack vare chefsmeken och lite mig själv.
Bara hänga dit kylaren och slangar, avgasystemet samt tryckrör så är den installerad. Återstår kabelhärva.
Bara hänga dit kylaren och slangar, avgasystemet samt tryckrör så är den installerad. Återstår kabelhärva.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Man kan väl med gott samvete säga att du är ute i tid
Fota sen också
Mvh Mathias
Fota sen också
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Kopplingen luftad och växelspaken monterad.
Återstår kabelhärva och montering tryckrör, kysystem och avgassystem.
Återstår kabelhärva och montering tryckrör, kysystem och avgassystem.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta