Page 5 of 16

Posted: 10 Mar 2007, 00:06
by m50_micke
imorrn kanske man kan bidra med en filmklipp på monstret :D

Posted: 10 Mar 2007, 00:22
by Zwofurti
m50_micke wrote:imorrn kanske man kan bidra med en filmklipp på monstret :D


gör det!!

Posted: 10 Mar 2007, 18:47
by Turbo_folke
Trevligt med bilder, blir lite sugen själv på en 320 nu. Vad är det för turbo du ska använda?



Mvh Olof

Posted: 08 Apr 2007, 15:01
by MrQuickzilver
Nån som har hunnit testa om det funkar med oljereturen i oljepluggen? ...o då menar ja TESTAT inte va ni tror fungerar o inte! :)

Posted: 08 Apr 2007, 19:45
by markus
MrQuickzilver wrote:Nån som har hunnit testa om det funkar med oljereturen i oljepluggen? ...o då menar ja TESTAT inte va ni tror fungerar o inte! :)


En polare har kört med det i typ 20-30 mil nu och det funkar fint.. det minsta genom-flödet är igenom tråg-pluggen som bara håler 6mm !!!

Posted: 08 Apr 2007, 21:18
by fredrik_325

Posted: 08 Apr 2007, 21:46
by MrQuickzilver
markus wrote:
MrQuickzilver wrote:Nån som har hunnit testa om det funkar med oljereturen i oljepluggen? ...o då menar ja TESTAT inte va ni tror fungerar o inte! :)


En polare har kört med det i typ 20-30 mil nu och det funkar fint.. det minsta genom-flödet är igenom tråg-pluggen som bara håler 6mm !!!


Precis va ja ville höra...hade iofs testat i vilket fall! :)

Posted: 08 Apr 2007, 22:35
by m50_micke
MathiasH wrote:
m50_micke wrote:jag ska kasta i turbo i min 320 i helgen.
recept.
9000 ic
9000 turbo
9000 aero spridare 330-340cc 3bar
1:1,4 progressiv btr
orginal lmm än så länge
tänkte allafall ladda 0,6bar
kanske e85 om såsen räcker till



finns det inga änklare snik varianter på olje retur än den valiga "borra hål i tråget"..tar ju för lång tid hehe

ska fan prova med att borra hål i olje pluggen o sätta en slang ner i den


(9000 Aero spridare 392cc/min @ 3.0bar)

(2.3T 91-92 346cc/min @ 3.0bar)




japp hade 392cc eller 391cc dom är denso spridare och är svarta med blå rand..
dom som du snackar om är röda!

fast det vart onödigt stort när jag valde och köra med 98 oktan.
så nu kör jag med e28 528 spridare samma som 535 ..med lite över 3bars tryck samp progressiv btr..

den är rättså törstig men han går för jävla fiint för att vara 320, laddat nu 0,6bar över 1 månad och efter 4par däck så håller han än...
roligare bil får man leta efter för den lilla slanten det kostade

Posted: 16 Dec 2007, 19:36
by e30325
Dog tråden ut nu?

Vore kul med massa matnyttigt om m20b20 motorn.

Om det blir som jag vill kommer jag turbo konvertera min 320 efter nyår.

Har en nissan 200sx s13 turbo och jag undrar vad är det för nån?
Står garret .46 AR.
Är det en garret t16 eller 17?

Posted: 16 Dec 2007, 21:35
by Terror_Flynn
Vilken trevlig tråd! :lol: Mycket bra info i den och jag hoppas att det kommer mer tips & trix. Ska bli kul att läsa den fullständiga Snikturbobygget FAQ:en sen.

Ska själv försöka mig på ett turbobygge av en 320ik -88


Dessa delar har jag hunnit samlat på mig:

Mitsu TD04-18T snurra med #7 raka avgashus (kommer bli skitfin spool-up)
dumpkopieraren intercooler (förmodligen för stor :cry: )
Volvos R-spridare (Grönisarna, 968:or tror jag det är)
Walbro 255L soppapump


Kommer nog att köra med E85 + E85-chip. Ska försöka mig på att använda mig av Saabs APC-laddtrycksstyrning på BWM:n

Posted: 17 Dec 2007, 02:34
by e30325
Någon som vet hur stort förbrännings rum m20b20 har?

Tacksam för svar

Posted: 19 Dec 2007, 21:24
by m50_micke
jag kan oxå tillägga en kul grej, jag sköt topp packningen med ca 0,8 bar efter ca 2 månaden av smiskning :lol: .

så jag tänkte att det är dags att kompsänka den, fram med vinkelslipen och tog bort den där bulan på kolvarna och slipade ur förbrännings rummet (tattar meck) kastade oxå dit kilanderracing 12,9 bultar.

bilen vart mycket tröttare på samma ladd.

bilen fick en ny ägare och han va inte feg med laddet. 1,7 bar på 3ans växel bilen bara tokspann. oj tänkte han och sänkte trycket till ca 1,4bar.
och så gick den i några veckor utan ras innan det vart en annan ägare på bilen igen.