Vad krävs för 0,7 bars laddtryck M20B20?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
imorrn kanske man kan bidra med en filmklipp på monstret
E36 325 turbo 700whp+
http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;
07373375åttafem
Michael Kastari
http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;
07373375åttafem
Michael Kastari
- Turbo_folke
- Posts: 601
- Joined: 23 Nov 2005, 16:29
- Location: Lund
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
- fredrik_325
- Posts: 286
- Joined: 17 Oct 2006, 14:58
- Location: uddevalla
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
markus wrote:MrQuickzilver wrote:Nån som har hunnit testa om det funkar med oljereturen i oljepluggen? ...o då menar ja TESTAT inte va ni tror fungerar o inte!
En polare har kört med det i typ 20-30 mil nu och det funkar fint.. det minsta genom-flödet är igenom tråg-pluggen som bara håler 6mm !!!
Precis va ja ville höra...hade iofs testat i vilket fall!
MathiasH wrote:m50_micke wrote:jag ska kasta i turbo i min 320 i helgen.
recept.
9000 ic
9000 turbo
9000 aero spridare 330-340cc 3bar
1:1,4 progressiv btr
orginal lmm än så länge
tänkte allafall ladda 0,6bar
kanske e85 om såsen räcker till
finns det inga änklare snik varianter på olje retur än den valiga "borra hål i tråget"..tar ju för lång tid hehe
ska fan prova med att borra hål i olje pluggen o sätta en slang ner i den
(9000 Aero spridare 392cc/min @ 3.0bar)
(2.3T 91-92 346cc/min @ 3.0bar)
japp hade 392cc eller 391cc dom är denso spridare och är svarta med blå rand..
dom som du snackar om är röda!
fast det vart onödigt stort när jag valde och köra med 98 oktan.
så nu kör jag med e28 528 spridare samma som 535 ..med lite över 3bars tryck samp progressiv btr..
den är rättså törstig men han går för jävla fiint för att vara 320, laddat nu 0,6bar över 1 månad och efter 4par däck så håller han än...
roligare bil får man leta efter för den lilla slanten det kostade
E36 325 turbo 700whp+
http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;
07373375åttafem
Michael Kastari
http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;
07373375åttafem
Michael Kastari
-
- Posts: 220
- Joined: 19 Jan 2007, 15:20
- Location: Surahammar
Vilken trevlig tråd! Mycket bra info i den och jag hoppas att det kommer mer tips & trix. Ska bli kul att läsa den fullständiga Snikturbobygget FAQ:en sen.
Ska själv försöka mig på ett turbobygge av en 320ik -88
Dessa delar har jag hunnit samlat på mig:
Mitsu TD04-18T snurra med #7 raka avgashus (kommer bli skitfin spool-up)
dumpkopieraren intercooler (förmodligen för stor )
Volvos R-spridare (Grönisarna, 968:or tror jag det är)
Walbro 255L soppapump
Kommer nog att köra med E85 + E85-chip. Ska försöka mig på att använda mig av Saabs APC-laddtrycksstyrning på BWM:n
Ska själv försöka mig på ett turbobygge av en 320ik -88
Dessa delar har jag hunnit samlat på mig:
Mitsu TD04-18T snurra med #7 raka avgashus (kommer bli skitfin spool-up)
dumpkopieraren intercooler (förmodligen för stor )
Volvos R-spridare (Grönisarna, 968:or tror jag det är)
Walbro 255L soppapump
Kommer nog att köra med E85 + E85-chip. Ska försöka mig på att använda mig av Saabs APC-laddtrycksstyrning på BWM:n
jag kan oxå tillägga en kul grej, jag sköt topp packningen med ca 0,8 bar efter ca 2 månaden av smiskning .
så jag tänkte att det är dags att kompsänka den, fram med vinkelslipen och tog bort den där bulan på kolvarna och slipade ur förbrännings rummet (tattar meck) kastade oxå dit kilanderracing 12,9 bultar.
bilen vart mycket tröttare på samma ladd.
bilen fick en ny ägare och han va inte feg med laddet. 1,7 bar på 3ans växel bilen bara tokspann. oj tänkte han och sänkte trycket till ca 1,4bar.
och så gick den i några veckor utan ras innan det vart en annan ägare på bilen igen.
så jag tänkte att det är dags att kompsänka den, fram med vinkelslipen och tog bort den där bulan på kolvarna och slipade ur förbrännings rummet (tattar meck) kastade oxå dit kilanderracing 12,9 bultar.
bilen vart mycket tröttare på samma ladd.
bilen fick en ny ägare och han va inte feg med laddet. 1,7 bar på 3ans växel bilen bara tokspann. oj tänkte han och sänkte trycket till ca 1,4bar.
och så gick den i några veckor utan ras innan det vart en annan ägare på bilen igen.
E36 325 turbo 700whp+
http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;
07373375åttafem
Michael Kastari
http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;
07373375åttafem
Michael Kastari