Page 5 of 7
Posted: 02 Apr 2007, 08:47
by Zwofurti
Chrille wrote:Sug porr på högnivå!!!
Riktigt nice..
Sug-porr
lät förjävla äckligt..=)
grymt frän bil du har häkkinen.
Posted: 02 Apr 2007, 08:48
by Chrille
hmm...
Posted: 02 Apr 2007, 11:37
by Svintoleffe
Mika Häkkinen wrote:Svintoleffe wrote:Mika jag lärsäga att det sak bli skoj o höra hur bilen din gåpr sen.=)
Jag har hunnit stoppa i kammen i bilen ialal fall, så nu går dne som ne dröm igen.
Är väldigt nyfiken själv hur resultatet blir med nytt insug, gjorde stor skillnad med en ny kam även fast bilen inte är mappad.
Vad har du gjort med din bil? Kul att det funkar bra med kammen .
Hittils det som är gjort på bilen är bytt kam, justerad lmm slite släptt lite högre btr tryck.
Oså ahr jag monterat en spal fläkt sugande
Det som ska göras är montera 535 spridarna o lmm, Samnt den justerbara tändningen.
Sen får vi se, vad som händer efter det
Är det svårt o köra med separata spjäll.?, risken finns väll att det är dyrt om inte iannat fall.?
Väldigt välidgt snyggt, är dte ialla fall
Posted: 05 Apr 2007, 08:21
by Mika Häkkinen
Nej,svårkört är det absolut inte, blev en mycket trevligare karaktär på motorn nu. Film kommer när den är mappad..
Posted: 08 Jun 2007, 09:19
by Mika Häkkinen
Igår var vi upp med bilen till Avesta och fick den mappad samt bromsad. Effekten kanske inte är så mycket jämfört med andra byggen här på forumet, men bilen blev himla rolig att köra iallfall. 232 hk blev det tillslut.
Stort tack till grabbarna på PPF.
Posted: 08 Jun 2007, 10:11
by wuffee
jag måste få höra/Se en film från mappningen..
Mvh
Uffe
Posted: 08 Jun 2007, 10:17
by Bäckis
Skulle man gissa när man kör den skulle jag gissa över 250hk. Den går skitfint och ylar bra till varvstoppet.
Tillsammans med dog leg lådan är den kul att köra.
Posted: 08 Jun 2007, 10:39
by johankihl
Bäckis wrote:Skulle man gissa när man kör den skulle jag gissa över 250hk. Den går skitfint och ylar bra till varvstoppet.
Tillsammans med dog leg lådan är den kul att köra.
Är det 232hk på hjulen?
Posted: 08 Jun 2007, 11:25
by Bäckis
Nej, precis över 200 på hjulen, minns inte exakt.
Posted: 08 Jun 2007, 16:35
by Svintoleffe
Sjyst med 232 hk.
Var det något som satte stop ifrån att det blev mer .?
Borde väll gå o krama ur en del till eller är jag ute o cyklar.?
Vad kostar dom separataspjällen.?
Kan tänka mig att den ylar nog väldigt trevligt o bra
Posted: 08 Jun 2007, 18:59
by Bäckis
Toppen är det inte vi som gjort och kammen är Dr. Schrick och jag tycker aldrig att dom fungerar speciellt bra.
Tändning och bränsle är optimerat så det finns inte mer att plocka med denna setup.
Med en ny topp och Z58 skulle det nog blivit en 30hk till.
Spjällen är svindyra, ca 20k.
Posted: 08 Jun 2007, 19:27
by Misano
Bäckis wrote:Med en ny topp och Z58 skulle det nog blivit en 30hk till.
Hur skulle Enem R11 funka då?
Posted: 08 Jun 2007, 19:35
by Bäckis
Misano wrote:Bäckis wrote:Med en ny topp och Z58 skulle det nog blivit en 30hk till.
Hur skulle Enem R11 funka då?
Säkert fint, men då tror jag man lär varva 9000 för att nå max effekt. Z58 tror jag skulle fungera super på denna.
Posted: 09 Jun 2007, 12:35
by Mika Häkkinen
Bäckis wrote:Misano wrote:Bäckis wrote:Med en ny topp och Z58 skulle det nog blivit en 30hk till.
Hur skulle Enem R11 funka då?
Säkert fint, men då tror jag man lär varva 9000 för att nå max effekt. Z58 tror jag skulle fungera super på denna.
Det blir nog till att porta toppen mer, byta kam samt ventiler. Men det får vänta till vintern, nu vill jag köra lite med bilen
Posted: 09 Jun 2007, 12:37
by wuffee
Vad är de för storlek på spjällen?
Är de bolt on så att säga, man behöver inte flytta massa slangar å kablar å bygga om en massa eller?
Mvh
Uffe
Posted: 09 Jun 2007, 12:42
by Mika Häkkinen
wuffee wrote:Vad är de för storlek på spjällen?
Är de bolt on så att säga, man behöver inte flytta massa slangar å kablar å bygga om en massa eller?
Mvh
Uffe
Det är 45mm spjäll.
Vi fick modifiera en del, bland annat fräsa ur en hel del ur termostathuset och kapa rören till värmeelementet 10-15 mm. Blev även lite moddning för att få plats med spjäll-lägesgivaren,den sitter väldigt nära torpedväggen.Men på det stora hela passar allt bolt on.
Posted: 10 Jun 2007, 18:05
by Strandholm
fiiiilm? :]