Svintoleffe wrote:Mika jag lärsäga att det sak bli skoj o höra hur bilen din gåpr sen.=) Jag har hunnit stoppa i kammen i bilen ialal fall, så nu går dne som ne dröm igen.
Är väldigt nyfiken själv hur resultatet blir med nytt insug, gjorde stor skillnad med en ny kam även fast bilen inte är mappad. Vad har du gjort med din bil? Kul att det funkar bra med kammen .
Hittils det som är gjort på bilen är bytt kam, justerad lmm slite släptt lite högre btr tryck.
Oså ahr jag monterat en spal fläkt sugande
Det som ska göras är montera 535 spridarna o lmm, Samnt den justerbara tändningen.
Sen får vi se, vad som händer efter det
Är det svårt o köra med separata spjäll.?, risken finns väll att det är dyrt om inte iannat fall.?
Igår var vi upp med bilen till Avesta och fick den mappad samt bromsad. Effekten kanske inte är så mycket jämfört med andra byggen här på forumet, men bilen blev himla rolig att köra iallfall. 232 hk blev det tillslut.
Stort tack till grabbarna på PPF.
wuffee wrote:Vad är de för storlek på spjällen? Är de bolt on så att säga, man behöver inte flytta massa slangar å kablar å bygga om en massa eller?
Mvh Uffe
Det är 45mm spjäll.
Vi fick modifiera en del, bland annat fräsa ur en hel del ur termostathuset och kapa rören till värmeelementet 10-15 mm. Blev även lite moddning för att få plats med spjäll-lägesgivaren,den sitter väldigt nära torpedväggen.Men på det stora hela passar allt bolt on.