Bmw 325 sugmotor-bygge

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

Chrille wrote:Sug porr på högnivå!!!

Riktigt nice..


Sug-porr :lol: :lol: :lol:

lät förjävla äckligt..=)

grymt frän bil du har häkkinen.
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

:lol:

hmm...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Mika Häkkinen wrote:
Svintoleffe wrote:Mika jag lärsäga att det sak bli skoj o höra hur bilen din gåpr sen.=)
Jag har hunnit stoppa i kammen i bilen ialal fall, så nu går dne som ne dröm igen. :)


Är väldigt nyfiken själv hur resultatet blir med nytt insug, gjorde stor skillnad med en ny kam även fast bilen inte är mappad.
Vad har du gjort med din bil? Kul att det funkar bra med kammen .



Hittils det som är gjort på bilen är bytt kam, justerad lmm slite släptt lite högre btr tryck.
Oså ahr jag monterat en spal fläkt sugande

Det som ska göras är montera 535 spridarna o lmm, Samnt den justerbara tändningen.

Sen får vi se, vad som händer efter det :)

Är det svårt o köra med separata spjäll.?, risken finns väll att det är dyrt om inte iannat fall.?

Väldigt välidgt snyggt, är dte ialla fall :D
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
Mika Häkkinen
Posts: 26
Joined: 20 Nov 2005, 14:01

Post by Mika Häkkinen »

Nej,svårkört är det absolut inte, blev en mycket trevligare karaktär på motorn nu. Film kommer när den är mappad..
Mika Häkkinen
Posts: 26
Joined: 20 Nov 2005, 14:01

Post by Mika Häkkinen »

Igår var vi upp med bilen till Avesta och fick den mappad samt bromsad. Effekten kanske inte är så mycket jämfört med andra byggen här på forumet, men bilen blev himla rolig att köra iallfall. 232 hk blev det tillslut.
Stort tack till grabbarna på PPF.
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

jag måste få höra/Se en film från mappningen.. :)

Mvh
Uffe
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Skulle man gissa när man kör den skulle jag gissa över 250hk. Den går skitfint och ylar bra till varvstoppet.

Tillsammans med dog leg lådan är den kul att köra.
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Bäckis wrote:Skulle man gissa när man kör den skulle jag gissa över 250hk. Den går skitfint och ylar bra till varvstoppet.

Tillsammans med dog leg lådan är den kul att köra.


Är det 232hk på hjulen?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Nej, precis över 200 på hjulen, minns inte exakt.
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Sjyst med 232 hk. :)

Var det något som satte stop ifrån att det blev mer .?
Borde väll gå o krama ur en del till eller är jag ute o cyklar.?

Vad kostar dom separataspjällen.?

Kan tänka mig att den ylar nog väldigt trevligt o bra :D
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Toppen är det inte vi som gjort och kammen är Dr. Schrick och jag tycker aldrig att dom fungerar speciellt bra.

Tändning och bränsle är optimerat så det finns inte mer att plocka med denna setup.

Med en ny topp och Z58 skulle det nog blivit en 30hk till.

Spjällen är svindyra, ca 20k.
Misano
Posts: 397
Joined: 20 Nov 2005, 18:05
Location: Karlstad

Post by Misano »

Bäckis wrote:Med en ny topp och Z58 skulle det nog blivit en 30hk till.


Hur skulle Enem R11 funka då?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Misano wrote:
Bäckis wrote:Med en ny topp och Z58 skulle det nog blivit en 30hk till.


Hur skulle Enem R11 funka då?


Säkert fint, men då tror jag man lär varva 9000 för att nå max effekt. Z58 tror jag skulle fungera super på denna.
Mika Häkkinen
Posts: 26
Joined: 20 Nov 2005, 14:01

Post by Mika Häkkinen »

Bäckis wrote:
Misano wrote:
Bäckis wrote:Med en ny topp och Z58 skulle det nog blivit en 30hk till.


Hur skulle Enem R11 funka då?


Säkert fint, men då tror jag man lär varva 9000 för att nå max effekt. Z58 tror jag skulle fungera super på denna.


Det blir nog till att porta toppen mer, byta kam samt ventiler. Men det får vänta till vintern, nu vill jag köra lite med bilen :D
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

Vad är de för storlek på spjällen?
Är de bolt on så att säga, man behöver inte flytta massa slangar å kablar å bygga om en massa eller?

Mvh
Uffe
Mika Häkkinen
Posts: 26
Joined: 20 Nov 2005, 14:01

Post by Mika Häkkinen »

wuffee wrote:Vad är de för storlek på spjällen?
Är de bolt on så att säga, man behöver inte flytta massa slangar å kablar å bygga om en massa eller?

Mvh
Uffe


Det är 45mm spjäll.
Vi fick modifiera en del, bland annat fräsa ur en hel del ur termostathuset och kapa rören till värmeelementet 10-15 mm. Blev även lite moddning för att få plats med spjäll-lägesgivaren,den sitter väldigt nära torpedväggen.Men på det stora hela passar allt bolt on.
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

fiiiilm? :]
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Post Reply