Re: Bmw M535i Turbo
Posted: 03 Oct 2015, 18:37
Hade lite bekymmer att bilen började gå för snålt lite eftersom och tillslut släckte ett stift.
Efter lite frågande och felsökande så var spridarfiltrena något skitiga och bränslefiltret tydligen för grovt(100 micron). Så de byttes ut och stor filtret fick bli 10 micron.
Så nu verkar den fungera fint igen, grundmappad till 1.35bar hittills, måste finslipas lite på låglast osv och givetvis ska laddet höjjas.
Har varit och loggat lite och den går inte för snålt iallafall och allt ser ju bra ut på höglast.
Sen gillar man ju Duty Cycle med 2200cc spridarna :hihi: Finns ju lite marginal kvar då detta var på 1.35 bar och E85.
Dock verkar den ha gett en till spricka i en kylslang, måste se över det under vintern vad fan det kan vara frågan om.
Råkade nog även mörda antingen hardyn eller stödlagret i en vägskarvarna vi har här i kära norrbotten så det vart lite vibrationer när man gasar lite.
Sen hittade jag en liten snurra också här i gruvan.
Och en kompis var till Tallinn, så han hade med sig lite resurser därifrån
Efter lite frågande och felsökande så var spridarfiltrena något skitiga och bränslefiltret tydligen för grovt(100 micron). Så de byttes ut och stor filtret fick bli 10 micron.
Så nu verkar den fungera fint igen, grundmappad till 1.35bar hittills, måste finslipas lite på låglast osv och givetvis ska laddet höjjas.
Har varit och loggat lite och den går inte för snålt iallafall och allt ser ju bra ut på höglast.
Sen gillar man ju Duty Cycle med 2200cc spridarna :hihi: Finns ju lite marginal kvar då detta var på 1.35 bar och E85.
Dock verkar den ha gett en till spricka i en kylslang, måste se över det under vintern vad fan det kan vara frågan om.
Råkade nog även mörda antingen hardyn eller stödlagret i en vägskarvarna vi har här i kära norrbotten så det vart lite vibrationer när man gasar lite.
Sen hittade jag en liten snurra också här i gruvan.
Och en kompis var till Tallinn, så han hade med sig lite resurser därifrån