Pysslat på lite sen sist. Lite med mercan.

Fronten löstagen, var väldigt lätt att få lös, bort med innerskärmarna i hjulhuset, sen var det några bultar i fronten samt clips mellan framskärm och fronten.

Bort med övre bryggan samt kylare+intercooler.
Annars var det väldigt simpelt, lös med servo och AC-pumparna så slapp man grisa allt för mycket med olja samt tömma AC systemet, sen kom man åt vänstra motorfästet där också.
Högra bultade man lös underifrån, växellådan med två bultar i växellådsbalken, lossa kontakterna till ECU och från växellådan, växellänkaget. Sånt där övrigt som kylslangar till värmepaket osv. Sen bara skicka ut den..

Tyckte att Växellådan var rätt maffig men kändes då större i verkligheten än på bild
Sen har det stått still med den och gått all in på 535an.
Började med att ta lös hardyn på den och den fick väl sig lite spö efter en vägskarv.
Vände även gasspjället då gamla sättet satte lite dåliga krökar på vajern, så för att minska risken för gashäng så blev det bättre såhär..
Lindade även Downpipen, samt kortade och riktade om så att nedre V bandet kom närmare karossen för att höja markfrigången lite. Tog såklart ingen bild på det då man är knall på heltid men ni kan väl tänka er hur det blir
________________________
Hajen är startad iallafall och verkar gå lite fetare än när jag ställde undan den, tror nästan att det kan vara Vinter Etanol ännu även om killen på OK sa att det var sommaretanol. 0.86 på tomgång i lambda. Men hellre för rikt än snålt..
Byggde avgassystem med högre markfrigång, rakare rör och en till dämpare(inte på bilden dock)
Köpte även nya tändkablar då de gamla inte hade rätt kontakt mot fördelaren och fick låna av JanneK förra säsongen.
Passade även på att uppgradera motorn till en N54
Monterade lite kylslangar.. :thumbright: Men känns som att något inte stämmer riktigt..
Som vanligt så när man kör med aluinsug så känns det som att det är fler nackdelar än fördelar mot original M30.
Batteriet måste monteras i skuffen, måste köra med originalkylare som får sämre placering på kylslang jämfört med förra kylaren som hade ett rörstycke svetsat som passerade wastegateröret bland annat.
Så klart kan man inte ha en sån böj på kylslangen som på bilden och som vanligt i byarna så finns det inte en enda rörkrök att få tag i, så vad gör man? Blårör och sen är det bara att kapa och svetsa..
Även helschysst svetsbord har man.
Tillslut så fick vi ihop den
Gav även den en väl värdig tvätt! Smuts och damm hade samlat sig allt för länge
Ny eldad med däck och tvättad..
Bjuder väl även en bonus bild från torneälven från mumindalen.
Tog med slicksen till Gällivare
Krängda och klara för strippen..
Drog även första burnisen..!
Tanken härnäst var väl att försöka få med mig någon i veckan/helgen och hämta bilen till jobborten! Men känns hittills som att intresset är lågt för det, hade varit bra att få den mappad lite bättre än 20 min som det är hittills då det är prova på event i piteå den 11:e Juni. Och tanken var ju att infinna sig där!
https://youtu.be/gTFxu3aIXoM" onclick="window.open(this.href);return false;
Börjar ju låta som bilarna i Street Outlaws på tomgång när den går så rikt :hihi:
https://youtu.be/zQdf3AqXTIA" onclick="window.open(this.href);return false;
Man fick väl dra någon ring också för att fira.
Lite fail att starta på ettan på klippet när det går utmärkt att starta på tvåan också, dessutom ryker det ju mycket mer med tvåan i från början
Sorry för det korta klippet förresten, polaren var smart nog att filma med snapchat.