Page 5 of 6

Re: M5 e34 m50b30 turbo

Posted: 23 Jun 2015, 16:14
by mr_z
Tänkte passa på att ta de nästa bromsning! Första försöket dog en spridare, andra hade jag problem med btr som inte ville hålla önskat tryck och ändrade sej efter en dels körning, sen ville inte wastegaten hålla imot mer än 1.5 bar. Lyckades byta den och skulle upp på 1.8 då konstaterade vi att turbon va slut

Re: M5 e34 m50b30 turbo

Posted: 23 Jun 2015, 19:17
by Andy_b
Fan det går bra nu peter

Re: M5 e34 m50b30 turbo

Posted: 28 Jun 2015, 20:41
by mr_z
Har fått dit ny snurra nu, bara en större btr kvar sen ska han få en ny chans i bänken
Image

Re: M5 e34 802whp

Posted: 27 Nov 2015, 18:14
by mr_z
Bromsades igår 802 hk och 924 nm. Bara att invänta våren

Re: M5 e34 802whp

Posted: 28 Nov 2015, 21:25
by C.Harrysson
Bra jobbat!

Re: M5 e34 802whp

Posted: 30 Nov 2015, 23:12
by ippe
Riktig mysbild på motorutrymmet! Vad är det för turbo som leverera så gott med mos ? :D

Re: M5 e34 802whp

Posted: 01 Dec 2015, 09:56
by mr_z
Tackar. Det är en kullagrad 76mm turbo från gz. Min precision 6765 blev glapp i bänken och hade inte råd att slänga ut 20 papp på ny snurra, den hade väl levererat mer om inte kopplingen börjat slira :D . Men 800 räcker väl bra till en vardags bil :wink:

Re: M5 e34 802whp

Posted: 01 Dec 2015, 10:44
by bmw_fredde
Ser bra ut! bara en tanke borde du inte flytta avluftningsslangen från kylaren till termostathuset?
tanker på eftersom din kylare sitter så lågt så borde ju luften ställa sig där istället...

Re: M5 e34 802whp

Posted: 01 Dec 2015, 11:28
by mr_z
bmw_fredde wrote:Ser bra ut! bara en tanke borde du inte flytta avluftningsslangen från kylaren till termostathuset?
tanker på eftersom din kylare sitter så lågt så borde ju luften ställa sig där istället...
Mm kanske du har rätt i, men det värkar som luften kommer ut i bakkant på toppen ändå. Men jag ska ha det i bakhuvet

Re: M5 e34 802whp

Posted: 01 Dec 2015, 15:59
by Bäckis
Det är inte konstigt om turbon blev glapp, det kommer den där också bli när du matar den med ofiltrerad olja. Du kan inte ta där.

Edit: Den kanske klarar sig när den är kullagrad men dumt ändå.

Re: M5 e34 802whp

Posted: 01 Dec 2015, 20:37
by mr_z
Bäckis wrote:Det är inte konstigt om turbon blev glapp, det kommer den där också bli när du matar den med ofiltrerad olja. Du kan inte ta där.

Edit: Den kanske klarar sig när den är kullagrad men dumt ändå.
Jaså? De va fan. Körde så i 2år med en glidlagrad precision 6262 utan problem. Får ta och bygga om de då. Tack för infon

Re: M5 e34 802whp

Posted: 02 Dec 2015, 09:16
by mr_z
Vad använder folk? Är det t kors vid oljetrycksgivarn som är det ända på iv?

Re: M5 e34 802whp

Posted: 02 Dec 2015, 09:33
by Bäckis
Ja, man kör med denna:

http://server.pure-pf.com/webshop2/inde ... &id_lang=7" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: M5 e34 802whp

Posted: 20 Dec 2015, 15:20
by mr_z
Har gjort om slangen nu. Fint att man kan ut och söndags åka så här i juletider
Image

Re: M5 e34 802whp

Posted: 15 May 2016, 17:09
by mr_z
Under dagens körning så blev det ett litet driftstopp :|
Image

Re: M5 e34 802whp

Posted: 16 May 2016, 07:42
by mr_z
Image

Re: M5 e34 802whp

Posted: 16 May 2016, 09:39
by m5micke
Ops