Efter några dagars uppehåll här på tråden så har det iallafall närmat sig uppstart
Demonterade original tryckplattan och lamellen förra veckan och fick se detta.. Haha kanske va tur att jag bytte kopplingen till 618 tryckplatta istället
Under tiden som jag har lämnat iväg mitt svänghjul på svarvning hos DLI så har jag lackerat intercoolern mattsvart för ett diskretare utseende. Har också grundat och lackerat framskärmen där jag har bankat för o få plats med turbon
Före

Efter
Monterade också upp oljetråget som Erik har svetsat en AN12 nippel i. Blev riktigt bra med svetsningen, får tacka som fan för den hjälpen jag har fått/får av honom!
Var ju tvungen och kapa originalbultarna då de är anpassade för dubbelmassigt svänghjul och de ska på ett enkelmassigt
Svänghjulet uppe och åtdragna bultar som blev perfekt längd på
M20 svänghjulet, 4 puckad sinter centrerad och 618 tryckplatta monterad
Värmematta och en E28 M535 kylare var beställt ja
100x80cm värmematta så jag kunde klä in framskärmen och fjäderbenstornet, torpedväggen och huven
Ingen värmematta
Värmemattan monterad
Ska också försöka få iväg mitt grenrör i veckan eller i början av nästa vecka till PPF så att de kan coata det istället för och använda avgasbandage.
Så nästa veckas sysselsättning som jag ska försöka hinna med är:
* Upp med lådan och sätta dit startmotorn
* Skicka iväg grenröret om jag ej hinner tidigare
* Montera kardan
* Sätta fast kylaren
* Bygga tryckrör på avgassidan
* Montera resten som är kvar