Page 5 of 10

Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF >Bromsad!< =D

Posted: 15 Jun 2014, 20:29
by Spiidfriik
Den är på väg hem nu. Ska verkligen bli kul att se/höra/åka den! =)

Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF >Bromsad!< =D

Posted: 23 Jun 2014, 11:27
by Spiidfriik
Kan skvallra om att bilen i princip är klar för premiärsmisk på ACR i Mo I Rana till helgen. Återstår trilskande luftning av servo och en död oljetempmätare.
André är väldigt nöjd med körbarhet och effekt. Snäll som original på låga och spinner lös på fyran på gaspådrag.

Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF >Bromsad!< =D

Posted: 02 Jul 2014, 08:29
by OKANT
Litet klipp från Sommertreff på ACR Mo i Rana som var i helgen =)

https://www.youtube.com/watch?v=L36CI9w ... e=youtu.be

Och en bild
Image

Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF >Bromsad!< =D

Posted: 02 Jul 2014, 10:15
by Gustafsson
Är du nöjd med turbon? :)

Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF >Bromsad!< =D

Posted: 02 Jul 2014, 17:28
by OKANT
Ja, den funkar sjukt bra! :-D

Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF >Bromsad!< =D

Posted: 02 Jul 2014, 19:06
by -TLM-
Lät ju för jäkla fint!! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF >Bromsad!< =D

Posted: 03 Jul 2014, 09:32
by johankihl
Fan så roligt det såg ut! Funkar bilen bra i övrigt?

Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF >Bromsad!< =D

Posted: 03 Jul 2014, 09:51
by OKANT
johankihl wrote:Fan så roligt det såg ut! Funkar bilen bra i övrigt?
Är sjukt skoj! :D

Förrutom att ett rör på styrväxeln behagade gå av så att all servoolja trycktes ut och att original oljetempmätare/oljetryckslampa/batterilampa/start på nyckelfunktion (startknapp tillsvidare) inte fungerar, förmodligen på grund av att det genats lite väl mycket vid ihopmonteringen... (Ska lyfta på insuget och se vilka kontakter/kablar som missats) så funkar den kanon och jag är supernöjd :)

Är grymt nöjd med mitt PeeBee styrvinkelkitt också, man kan gå sjukt brett och jag ska bara vänja mig att man måste hålla högre hastighet in i kurvorna då vinkeln gör att man tappar mer fart än tidigare =)

Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF

Posted: 03 Jul 2014, 12:13
by M535fredrik
Jäkla mysig video! Bilen låter ju svingött! :)

Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF

Posted: 03 Jul 2014, 16:50
by Henrik
Mer film :D

Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF

Posted: 03 Jul 2014, 18:34
by OKANT
Lovar att det kommer mer film så fort rören till styrväxeln har dykt upp och blivit monterade! 8)

Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF

Posted: 03 Jul 2014, 20:40
by Pimplaren
Fan va duktig du är på att sladda André! måste kännas underbart o få klappa ur bilen efter 2.5år :) stort grattis och glad för din skull!

Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF

Posted: 03 Jul 2014, 21:57
by OKANT
Råkade ha ett incarklipp från Mo i Rana... 8) Tyvärr så var kameran inställd på att fokusera på insidan istället för utsidan... blir bättring på det framöver! :)

https://www.youtube.com/watch?v=H2viFWK2XNc

Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF

Posted: 03 Jul 2014, 22:06
by Pimplaren
Haha gör inget, man ser tydligt hur lugnt och fint du rattar monstret! snyggt kört! :)

Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF

Posted: 03 Jul 2014, 22:32
by OKANT
Pimplaren wrote:Fan va duktig du är på att sladda André! måste kännas underbart o få klappa ur bilen efter 2.5år :) stort grattis och glad för din skull!
Tack,tack! :oops:

Ja, det är så sjukt skoj och ännu bättre blir de bara man får sortera ut småbuggarna lite å köra av sig lite rattrost! :D

Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF

Posted: 04 Jul 2014, 09:49
by M535fredrik
Jag instämmer med Oliver, Bra kört!! :)

Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF

Posted: 16 Jul 2014, 10:36
by OKANT
Äntligen är alla småbuggar utsorterade! :D

Image

Hade stora problem med att lufta styrservot + att den tryckte ur olja genom servobehållaren och sen på banan även på höger sida på styrväxeln...
Vid närmare inspektion så visade det sig att ena röret på styrväxeln hade spruckit inne i anslutningen så dit med nytt rör å nu funkar det kanon!

Image

Har även haft problem med att den inte gick att starta på nyckeln (tjuvkopplad med startknapp) original oljetempmätare funkade ej, ingen oljetryckslampa, och lysande batterilampa... Har letat och letat men inte hittat några uppenbara fel tidigare men till slut hittade jag en originalkontakt i ECU-lådan som ej var kopplad... "Motorjord" hehe en rätt viktig kontakt :)

Har även gjort en hjulinställning, dock så vill jag testa att köra 0-camber bak men det gick inte att skruva in de justerbara camberstagen nog mycket så de blev 1 grad camber till att börja med. Nu är dock stagen avsvarvade 6mm (tack Spiidfriik) så ska snart göra en ny hjulinställning igen :)