OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Spiidfriik
- Posts: 561
- Joined: 29 Nov 2005, 20:20
- Location: Piteå
- Contact:
Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF >Bromsad!< =D
Den är på väg hem nu. Ska verkligen bli kul att se/höra/åka den! =)
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
- Spiidfriik
- Posts: 561
- Joined: 29 Nov 2005, 20:20
- Location: Piteå
- Contact:
Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF >Bromsad!< =D
Kan skvallra om att bilen i princip är klar för premiärsmisk på ACR i Mo I Rana till helgen. Återstår trilskande luftning av servo och en död oljetempmätare.
André är väldigt nöjd med körbarhet och effekt. Snäll som original på låga och spinner lös på fyran på gaspådrag.
André är väldigt nöjd med körbarhet och effekt. Snäll som original på låga och spinner lös på fyran på gaspådrag.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF >Bromsad!< =D
Litet klipp från Sommertreff på ACR Mo i Rana som var i helgen =)
https://www.youtube.com/watch?v=L36CI9w ... e=youtu.be
Och en bild

https://www.youtube.com/watch?v=L36CI9w ... e=youtu.be
Och en bild

- Gustafsson
- Admin
- Posts: 422
- Joined: 28 Oct 2008, 17:55
- Location: Borlänge
Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF >Bromsad!< =D
Är du nöjd med turbon? 

Wanchai Gustafsson
0722101489
Stort tack till
PPF
Bäckis
Ärtan
Thivan
0722101489
Stort tack till
PPF
Bäckis
Ärtan
Thivan
Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF >Bromsad!< =D
Ja, den funkar sjukt bra! 

Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF >Bromsad!< =D
Fan så roligt det såg ut! Funkar bilen bra i övrigt?
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF >Bromsad!< =D
Är sjukt skoj!johankihl wrote:Fan så roligt det såg ut! Funkar bilen bra i övrigt?

Förrutom att ett rör på styrväxeln behagade gå av så att all servoolja trycktes ut och att original oljetempmätare/oljetryckslampa/batterilampa/start på nyckelfunktion (startknapp tillsvidare) inte fungerar, förmodligen på grund av att det genats lite väl mycket vid ihopmonteringen... (Ska lyfta på insuget och se vilka kontakter/kablar som missats) så funkar den kanon och jag är supernöjd

Är grymt nöjd med mitt PeeBee styrvinkelkitt också, man kan gå sjukt brett och jag ska bara vänja mig att man måste hålla högre hastighet in i kurvorna då vinkeln gör att man tappar mer fart än tidigare =)
- M535fredrik
- Posts: 286
- Joined: 13 Aug 2012, 18:01
- Location: Vadstena
Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF
Jäkla mysig video! Bilen låter ju svingött! 

Projekt: M3GT S54 Turbo.
Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF
Mer film 

En öl förkortar livet med 2 minuter
En cigarett förkortar livet med 4 minuter
En arbetsdag förkortar livet med 8 timmar...
En cigarett förkortar livet med 4 minuter
En arbetsdag förkortar livet med 8 timmar...
Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF
Lovar att det kommer mer film så fort rören till styrväxeln har dykt upp och blivit monterade! 

Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF
Fan va duktig du är på att sladda André! måste kännas underbart o få klappa ur bilen efter 2.5år
stort grattis och glad för din skull!

MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF
Råkade ha ett incarklipp från Mo i Rana...
Tyvärr så var kameran inställd på att fokusera på insidan istället för utsidan... blir bättring på det framöver!
https://www.youtube.com/watch?v=H2viFWK2XNc


https://www.youtube.com/watch?v=H2viFWK2XNc
Last edited by OKANT on 03 Jul 2014, 22:27, edited 1 time in total.
Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF
Haha gör inget, man ser tydligt hur lugnt och fint du rattar monstret! snyggt kört! 

MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF
Tack,tack!Pimplaren wrote:Fan va duktig du är på att sladda André! måste kännas underbart o få klappa ur bilen efter 2.5årstort grattis och glad för din skull!

Ja, det är så sjukt skoj och ännu bättre blir de bara man får sortera ut småbuggarna lite å köra av sig lite rattrost!

- M535fredrik
- Posts: 286
- Joined: 13 Aug 2012, 18:01
- Location: Vadstena
Re: OKANTS BMW M3 E46 Turbo PPF
Äntligen är alla småbuggar utsorterade!

Hade stora problem med att lufta styrservot + att den tryckte ur olja genom servobehållaren och sen på banan även på höger sida på styrväxeln...
Vid närmare inspektion så visade det sig att ena röret på styrväxeln hade spruckit inne i anslutningen så dit med nytt rör å nu funkar det kanon!

Har även haft problem med att den inte gick att starta på nyckeln (tjuvkopplad med startknapp) original oljetempmätare funkade ej, ingen oljetryckslampa, och lysande batterilampa... Har letat och letat men inte hittat några uppenbara fel tidigare men till slut hittade jag en originalkontakt i ECU-lådan som ej var kopplad... "Motorjord" hehe en rätt viktig kontakt
Har även gjort en hjulinställning, dock så vill jag testa att köra 0-camber bak men det gick inte att skruva in de justerbara camberstagen nog mycket så de blev 1 grad camber till att börja med. Nu är dock stagen avsvarvade 6mm (tack Spiidfriik) så ska snart göra en ny hjulinställning igen


Hade stora problem med att lufta styrservot + att den tryckte ur olja genom servobehållaren och sen på banan även på höger sida på styrväxeln...
Vid närmare inspektion så visade det sig att ena röret på styrväxeln hade spruckit inne i anslutningen så dit med nytt rör å nu funkar det kanon!

Har även haft problem med att den inte gick att starta på nyckeln (tjuvkopplad med startknapp) original oljetempmätare funkade ej, ingen oljetryckslampa, och lysande batterilampa... Har letat och letat men inte hittat några uppenbara fel tidigare men till slut hittade jag en originalkontakt i ECU-lådan som ej var kopplad... "Motorjord" hehe en rätt viktig kontakt

Har även gjort en hjulinställning, dock så vill jag testa att köra 0-camber bak men det gick inte att skruva in de justerbara camberstagen nog mycket så de blev 1 grad camber till att börja med. Nu är dock stagen avsvarvade 6mm (tack Spiidfriik) så ska snart göra en ny hjulinställning igen
