Page 5 of 7
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 17 Feb 2014, 12:56
by mr_z
erikjakan wrote:Klistra denna tråd, trött på att leta efter den :p
håller med
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 09 Mar 2014, 14:55
by Nisse977
Ska du inte klistra den motsvarande M20 tråden också i så fall
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 09 Mar 2014, 21:37
by Bmwandreas
Du ska få kurvan från bilsport e36:an också:)
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 14 Mar 2014, 23:46
by davidsson
M50B30 med smidda kolvar å stakar, 10,0 komp,
M50b25 topp med enkelvanos och cat cams mycket portad topp
Precision 76/75mm billet, Laddtryck 2,6 bar, E85, 4" dp, 3,5" avgassystem 1 dämpare
Link styrsystem.
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 16 Mar 2014, 00:18
by Jørg1e30
Det var en sjukt fin kurva med mycket power
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 16 Mar 2014, 12:20
by Bmwandreas
Hade varit skoj och sett en kurva där man börjar på 2500rpm, du har inte det Jerry?
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 27 Mar 2014, 19:58
by ahberg
m50b28
h-profil
svarvade 2.8 l kolvar
1680cc
egetbyggt grenrör pt 6766
std topp dubbla insug
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 19 May 2014, 21:54
by Orre
m50b30 med pt6262 1,5bar i ladd
Märkte efter bromsningen att jag skjutit loss en vacumanslutning så lite tidigare spool hade vi nog haft om det var tätt, men jag kan säga att det behövs inte.. sjuuukt go maskin
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 26 Jun 2014, 13:35
by Sankan
Blev sugen att byta kammar tills iår för bättre register och körbarhet, blev z27 vanoskam och z2 avgaskam. Bättre register och 70 whp extra på lika laddtryck som förra året (2 bar)
För min del så vart jag jätte nöjd och tycker det var värt att byta, karaktären på motorn känns helt annorlunda mot förut!
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 27 Jun 2014, 21:50
by david83turbo
M50b28 Iv insug på avgas och standard med aktiv vanos på insug.masterpower turbo. Standard innehåll med arp och cooperring. 506whp 682 wNm på 1.5 bar. OBS denna bild visar 1.9 bar och turbon är bottnad.
Sent from my iPhone using
Tapatalk
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 01 Jul 2014, 02:33
by laggey
Bmwandreas wrote:Du ska få kurvan från bilsport e36:an också:)
nu tycker jag att det är dags att lägga upp den
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 01 Jul 2014, 10:23
by Fr0zenFr0g
david83turbo wrote:
M50b28 Iv insug på avgas och standard med aktiv vanos på insug.masterpower turbo. Standard innehåll med arp och cooperring. 506whp 682 wNm på 1.5 bar. OBS denna bild visar 1.9 bar och turbon är bottnad.
Sent from my iPhone using
Tapatalk
Vad kör du med för turbo?
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 02 Jul 2014, 11:35
by david83turbo
Det är en masterpower. Modell som en precision 5858. 0.84 avgashuset.
Sent from my iPhone using
Tapatalk
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 10 Aug 2014, 00:14
by Boosted
Min M50 3L i E34
Org topp, dobble innsugskammer
Cp kolvar 8,5 cr
2.8 veiv
1200cc spridare
PT 6768 billet
maxxecu
E85
3,5 dp , 3tum resten med 2 dempare
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 25 Aug 2014, 13:42
by Nisse977
Tjenare gubbar (och eventuellt gummor) !
Jag jobbar mycket nu för tiden, så jag har inte tid att uppdatera med nya grafer tyvärr...
Det kommer väl en tid någon gång framöver när jag har mer tid. Då uppdaterar jag igen.
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 02 Sep 2014, 09:45
by mortenkapi
Har en m50b25, med wiseco stempler, hprofil råder, ikke vanos topp og 2x innsugskammer 8,5:1
98bensin
PT5866
Hvordan stilla kammane til tidlig ladetrykk typ 3500-4300rpm full boost! Noen tips ?
450-600whp
Noen som vet noe ?
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Posted: 05 Oct 2014, 19:39
by daniel c
Tänkte bidra med vårat bygge!
Vilken motor: M50b28
Vilken volym: 2.8L (9:1 i komp)
Vilka kammar: Dubbla insugskammar 1.3 mm isär
Portad topp? Nej, Bara renoverad och mirafrästa ventilsäten
Vilken turbo (A/R avgashus, glid eller kullager, twinport): Precision 6266, A/R .84, glid, twinport
Laddtryck: 1.7 bar (mottrycket satte stop för mer)
Bränsle: E85
Hur stort avgassystem, DP: 3.5" hela vägen en dämpare.
588 whp 752 Nm @1.7 bar