Page 5 of 7
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 04 Jul 2013, 21:14
by VanDamage
Jespersson wrote:Världens längsta screamerpipe kan vi nog konstatera iaf =)
haha hoppas på ett sjukt ljud ifrån den ialf !

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 04 Jul 2013, 21:55
by RoDe
[quote="VanDamage"]
[quote]
Va rädd om kylarslangen

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 04 Jul 2013, 22:17
by VanDamage
RoDe wrote:VanDamage wrote:
Va rädd om kylarslangen

jodå kommer avgas bandage och en alu plåt med distans imellan
men det är bra rodde du är observant! perfekt ifall jag missar på nått!

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 05 Jul 2013, 06:43
by jackdaniels
Alu kan vara bland det sämre man kan skärma av med när det gäller värme :-/ Borde va bättre å göra plåt i stål/rf eller liknande.
J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 05 Jul 2013, 06:56
by fulingbusen
Jasså? Jag gillar alu som värmeskydd. lätt att forma, sprider värmen och kyls snabbt.
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 05 Jul 2013, 15:53
by jackdaniels
fulingbusen wrote:Jasså? Jag gillar alu som värmeskydd. lätt att forma, sprider värmen och kyls snabbt.
Jaa alltsådet beror ju helt klart på hur/var det ska sitta och vilka förutsättningarna är. Lättjobbat är det alltid, men alu tar ju åt sig värme otroligt lätt, och i TS fall, när det ska sitta så tight mellan grenröret/kylarslangen så hade jag velat ha ett material som inte har lika lätt att bli genomvarmt/leda värme. Borde finnas bättre material till TS behov, anser jag. Men kan du säga med säkerhet att jag har fel i detta fallet så bör ju TS lyssna på dig istället.
Till många andra värmeskyddsapplikationer kan dock alu vara klockrent.
Men visst, ta mina synpunkter med en nypa salt, då jag inte doktorerat i detta ämne, eller är tekniker på nasa

Bara mina 5 cent typ..
J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 05 Jul 2013, 20:10
by fulingbusen
Nej, mig ska man inte lyssna på men jag blev nyfiken på varför alu inte skulle vara bra. Jag hade lindat kylarslangen med aluminiumtejp, borde sprida värmen till en större yta.
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 05 Jul 2013, 20:46
by jackdaniels
fulingbusen wrote:Nej, mig ska man inte lyssna på men jag blev nyfiken på varför alu inte skulle vara bra. Jag hade lindat kylarslangen med aluminiumtejp, borde sprida värmen till en större yta.
Ja det var slarvigt skrivet av mig att alu är dålig värmesköld, menade mer att det inte alltid är det bästa alternativet. Nåja, slutspammat för min del

sorry ts för urspårningen!
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 06 Jul 2013, 01:01
by VanDamage
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 06 Jul 2013, 11:33
by stylishh
Som jag skrev i din andra tråd, ja det är vattenanslutningarna, och ja på ett sätt har du väl förstört turbon, iallafall värdet. För att återställa är de la bara att slipa ner och svetsa dit muttrar bonne style och ha som anslutning. Eller så skiter du i det och är duktig med att inte slå av tändningen efter du stått och tokvarvat inför b-rudarna på donken.
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 06 Jul 2013, 11:58
by VanDamage
stylishh wrote:Som jag skrev i din andra tråd, ja det är vattenanslutningarna, och ja på ett sätt har du väl förstört turbon, iallafall värdet. För att återställa är de la bara att slipa ner och svetsa dit muttrar bonne style och ha som anslutning. Eller så skiter du i det och är duktig med att inte slå av tändningen efter du stått och tokvarvat inför b-rudarna på donken.
mm hade inte tänkt att ha Vatten inkopplat i vilket fall , då är det väll skitsamma om det är öppet eller inte ?

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 06 Jul 2013, 13:12
by Gothberg
VanDamage wrote:stylishh wrote:Som jag skrev i din andra tråd, ja det är vattenanslutningarna, och ja på ett sätt har du väl förstört turbon, iallafall värdet. För att återställa är de la bara att slipa ner och svetsa dit muttrar bonne style och ha som anslutning. Eller så skiter du i det och är duktig med att inte slå av tändningen efter du stått och tokvarvat inför b-rudarna på donken.
mm hade inte tänkt att ha Vatten inkopplat i vilket fall , då är det väll skitsamma om det är öppet eller inte ?

jag åker också med hx40 som har vattenanslutningar, satte bara skruvar i mina 4hål som "plugg" men egentligen behöver du inte ha skruv där alls
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 07 Jul 2013, 02:20
by VanDamage
FAAN! detta är det sista sen är biljäveln klar att starta upp!!!!!!!

går fan inte klocka skiten , och nu vill jag inte gärna börja om turbo samt DP samt tryckrörs inpassningen bara för att denna inte går att klocka

samt har fan inte råd med en ny nu!
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 07 Jul 2013, 02:31
by VanDamage
Svarta tryckrör
grund
svart halvblank , sen Mattsvart
fortfarande no luck med turbon :/
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 07 Jul 2013, 18:37
by Limpdjur
Ta lös turbon, sprejja i massa rostlösare/krypolja å låt det stå å dra över natten sen gör du liknade du hade att vrida med fast bultat å olje anslutningarna istället sen värmer du avgashuset runt om, så det glöder om det går vrid å knacka å grejja det skall gå tillslut men kan sitta nå jävulskt om man har otur.
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 07 Jul 2013, 21:14
by VanDamage
Limpdjur wrote:Ta lös turbon, sprejja i massa rostlösare/krypolja å låt det stå å dra över natten sen gör du liknade du hade att vrida med fast bultat å olje anslutningarna istället sen värmer du avgashuset runt om, så det glöder om det går vrid å knacka å grejja det skall gå tillslut men kan sitta nå jävulskt om man har otur.
Tack för tipset ! man ska inte vara rädd för att Värma upp den rejält alltså ?

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Posted: 07 Jul 2013, 21:14
by VanDamage
redo för permanent Montering (hoppas jag)
