BmWkrille wrote:Varför rycker du ur den? Kan nog göra stor skada på maskin om inte den mycket större luftmängden mäts. Det är väl därför den känns slöare för den får inte klokt med bränsle då.
Så låt den sitta i, lufttemp givarn lär nog kompensera sen när det blir varmare.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vad är det exakt som kan ta skada? Bränslet har jag ju koll på med bredbandslambda, så förstår inte vad som skulle kunna ta skada? Om tändningen sänks är det ju rätt självklart att den blir slöare. Men nyfiken på hur du menar med att den kan ta skada?
Jag vill ha lägre tändning, när/om knackregleringen går i lär det vara försent.
Därför jag frågade om nån VET om och isf hur mycket tändningen sänks om man ryker ur lmmen?
Ja,den bilen är ju så frän!
Trodde det skulle bli mera vrid,men är det kanske för att man inte kan finjustera tändning och så?
Men det är ju verkligen godkänd effekt,också nyfiken på hur mycket ladd?
Hade 514whp och 580wnm första pullet med 0,7 i ladd. Sen balla extra spridarna ur så lambdan låg åt helvete. ryckte wg slangen och fick 570whp med 1,2 i ladd. Så ska byta spridare och pröva med e85 utan extra spridarna.
Hade även problem med varvtalssignalen till bänken som bröt vid 4500 från pull 3.
Bromspapper finns på facebook sidan till jag får upp det här.
Tack för kommentarerna och kul att det gillas trots lite ful mek
Nu är det snart dax att ta tag i 328an och v12 turbobygget, 7an blir ju en perfekt dragbil till den