Igår rev jag ner oljereturen för att byta packning, men kom på att jag inte hade någon slang.
Fixade även bromsarna permanent, wastegate utblås, avgassystemet helsvetsat och dumpfläns på tryckröret. Wastegaten monterades också. Servoslangar och burk sattes dit och även lite vattenslangar. Försöker få så mkt som möjligt klart under insuget innan det ska på.
Så här ska en wastegate-retur se ut. Den ska inte dras tillbaka i avgassystemet
Dumpfläns svetsad på tryckröret.
Greddyn ska klara trycket
Nu börjar det bli färdigt under insuget. Slangar kors och tvärs. Nytt fäste för oljestickan har gjorts också.
Och slutligen. Bromsarna monterade med belägg och slangar inkopplade. Hoppas dom fungerar nu också.
Har inte orkat meka på länge nu. Men snart byter jag garage till ett som ligger 1km hemifrån istället för 4,5mil. Då kanske man orkar sig dit på veckodagar också.
Idag beställde jag KW Variant 2 Coilovers från Tyskland också. Ska bli intressant och se om dom håller måttet.
Det är alltså inte coilover bak, men justerbar höjd och hårdhet. Bilden tagen från annan bilmodell, men det är variant 2 hur som.
Någon som har främre topplagringar över? Ställbara eller vanliga till 92-> ?
Letar också efter billiga 18" om någon har. Behöver en 328/M3 låda och kardan också. Behöver man byta medbringaren på diffen när man köra 328 kardan? Har inte riktigt satt mig in i ämnet.
Edit: Kom på att jag köpt en stoooor Griffin-kylare också. Hoppas den får plats utan allt för mycket kapning!
Någon som har skön elfläkt till salu? Hehe.
Tjena Peter!
kul och se att det kommer börja röra på sig igen
Jag har för mig att jag har orginal topplagringar över om det kan vara intressant, hoppas du blir nöjd med KWv2. ser ut som jag kommer åka på samma längre fram
phobie wrote:Behöver en 328/M3 låda och kardan också. Behöver man byta medbringaren på diffen när man köra 328 kardan? Har inte riktigt satt mig in i ämnet.
ZF låda - 328 kardan - 325diff passar direkt med varandra
Jimmy jag får se. Kanske blir millways toplagringar både fram och bak. Men osäker på om plånboken gillar det just nu.
Perfekt Andreas. Då är det bara att köpa nu då.
Fick över bilen till nya garaget idag. Bultade upp avgassystemet och tryckrören också. Ingen idé att köra med tryckröret från turbon, det går alldels för lågt. Ca 5cm frigång från marken. Så bilen kommer köras till fräsarn, så får han göra sina underverk med Tigen och göra nya i alu.
Inte hänt så mycket mer än att jag köpt ett Autronic SM4 av ppf. Känns som det är bättre att köra ett stabilt sprut som klarar det mesta och har garantier och service.
Tanken är att koppla in det så fort som möjligt. Får se om meksuget är på min sida. hehe.
Har haft lite annat för mig hela vintern. Men nu när våren närmar sig så har jag ökat takten.
Kört ner bilen till farsans verkstad och ska påbörja slutjobbet.
Tryckröret från turbon blev skit, så det ska byggas om. Kommer (om allt lirar) att ligga över framvagnsbalken.
Har vridit på turbon 180grader nu.
Förhoppningsvis blir det inte för varmt om jag har några värmeplåter och eventuellt lite avgasbandage eller liknande på tryckröret. Det här är enda lösningen om bilen ska vara så låg som jag vill.
Sen så har kylaren hamnat på plats med hjälp av Fräsarn bakom Tig-svetsen.
Så har jag skaffat nya fälgar också. Fick bli dessa då dom var förbannat billiga. Köpte dom av en kompis.
Förhoppningsvis ska jag lyckas vara i verkstan hela veckan som kommer. Kanske tom. kan ta ledigt nån dag för extra mektid