Sankan wrote:Fyfan va värdelöst.. Sjukt att man ska behöva sätta i en annan motor än den som sitter i original för att det ska gå igenom :/ då var hoppet borta. Tack iallafall för infon
Knacka in 328ans motornummer istället så är det klart
jo förutom att blocken är gjorda i två helt olika material men visst allting är ju relativt
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
jo precis, min spontana tanke bara sådär.. är att man kan hamna i en dryg sits om det nu är så att killen faktiskt vet skillnaden och märker att det är alublock.. Ska man spela idiot då eller ska man säga rakt ut att man ljugit om vilken motor som sitter i..
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
Skulle det lyckas hända så säger man "personen jag köpte motorn av sa att det var en m52b28" kanske går att slänga på en ventilkåpa från m52an så blir det mer trovärdigt haha
BMW 525 Touring E34 | M50B28 vanos 1063whp 1300wnm
Sankan wrote:Skulle det lyckas hända så säger man "personen jag köpte motorn av sa att det var en m52b28" kanske går att slänga på en ventilkåpa från m52an så blir det mer trovärdigt haha
spela idiot med andra ord Men det är väl bara o testa
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
Japp men känns kanske inte så roligt om de skulle märka att det inte är den motorn man säger att det är, fast känns mer värdelöst att börja med en ny motor bara för att det inte går med den som man spenderat en massa pengar på :p blir obesiktat för min del iallafall tills jag tröttnat på att vara "rädd" för farbror blå. Då kanske man börjar uppgradera bromsar osv och försöker regga om till ombyggt fordon :p
BMW 525 Touring E34 | M50B28 vanos 1063whp 1300wnm
Nej det är ju sant, det vill man ju verkligen inte att de ska göra! Men inte roligt när de mesta reglerna ska vara emot oss byggare :/ alltid något som ska vara svårt att uppnå. Trökigt för folk som lägger ner närmare 100 000:- på sina motorer sen måste de sälja av, förlora pengar och påbörja ett nytt motorbygge igen! Men men vill man besikta sin bil så kanske vissa tycker det är värt de :p
BMW 525 Touring E34 | M50B28 vanos 1063whp 1300wnm
Jag har en fråga som jag inte tror har kommit upp här ännu.
Tänk att du utför alla dessa saker som turbo, drivlina, bromsar osv. men sen ska du stoppa i 2 sportstolar, eftersom du har en fullbur i. Då kommer vi till bälten, Org bältesinfästning på e30 sitter i stolen. Den ryker ju iom sportstolen. Godkänns det om man plockar bort infästningen ur stolsramen och bultar fast den med en m12 bult + förstärkningsplåt i kardantunneln???
åkeson wrote:Jag har en fråga som jag inte tror har kommit upp här ännu.
Tänk att du utför alla dessa saker som turbo, drivlina, bromsar osv. men sen ska du stoppa i 2 sportstolar, eftersom du har en fullbur i. Då kommer vi till bälten, Org bältesinfästning på e30 sitter i stolen. Den ryker ju iom sportstolen. Godkänns det om man plockar bort infästningen ur stolsramen och bultar fast den med en m12 bult + förstärkningsplåt i kardantunneln???
Mvh Henrik
Bältesinfästningen på E30 sitter i stolsunderredet som går att bygga om till att passa en skalstol. Så gjorde jag och dom anmärkte inget vid min regbesiktning iallafall. Dock gör det att stolen hamnar ganska långt upp....
Enl. dom svar jag fick rätt nyligen är det inte alls säkert att det funkar att ta tex en 316 E30 och slänga på bakvagn från 325 E30 utan att man "bör" skruva dit från en annan kaross, tex bakvagn från E36. Samma med motorn, att den helst bör vara från en annan kaross, tex M50 i E30 inte byta från M40 till M20.
Men det är väl som vanligt lite upp till den som besiktigar bilen sen antar jag
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Nisse Järnet wrote:Enl. dom svar jag fick rätt nyligen är det inte alls säkert att det funkar att ta tex en 316 E30 och slänga på bakvagn från 325 E30 utan att man "bör" skruva dit från en annan kaross, tex bakvagn från E36. Samma med motorn, att den helst bör vara från en annan kaross, tex M50 i E30 inte byta från M40 till M20.
Men det är väl som vanligt lite upp till den som besiktigar bilen sen antar jag
Det finns stationer som är riktigt petiga och som inte ens godkänner bolt on prylar som e34 bromsar på min e28, det är helt fel av dom enligt regelboken. Snacka med din sfro snubbe så har dom färsk info om vilka stationer det är.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
Om jag köper mig en E36 320 cupe, går det då att rega om den med turbo om man gör följande? -Byter till en M52B25 -Etanolkoventerar -Turbokomventerar -Byter växellåda -Byter Diff + drivaxlar -Byter bromssystem
Har lite grejer från en E36 328. skulle det gå att slänga på dom grejerna eller behöver man gå på ännu större grejer?
Om jag köper mig en E36 320 cupe, går det då att rega om den med turbo om man gör följande? -Byter till en M52B25 -Etanolkoventerar -Turbokomventerar -Byter växellåda -Byter Diff + drivaxlar -Byter bromssystem
Har lite grejer från en E36 328. skulle det gå att slänga på dom grejerna eller behöver man gå på ännu större grejer?
MVH
Bara för göra allt enklare, köp istället en 318 för där sitter de en 4a orginal!